Joepie, zojuist door de dealer gebeld, Spoedbestelling uit Frankrijk, zie daar een nieuwe computerunit voor de versnellingsbak. De bak was ie nu opnieuw aan het inleren en had er een goed gevoel, de bak reed na 10 kilometer al zoals het hoorde, dat was anderhalve week geleden niet eens na een proefrit van 150 km, ik krijg hem morgen terug want hij wilde nog wat meer testen. Wat me nu wel heel erg verbaasd is dat ze dit niet meteen de eerste keer hebben gedaan, kost veel minder werk en het hele motorblok hoeft er niet uit, ik had zelf ( en de monteur ook) het idee dat het elektronika betrof. Nu is er alleen een nieuwe computerunit op gezet, daar hoeft het hele blok er niet voor uit. Het onderdeel zal wel veel te duur zijn geweest Al met al is ie nu ruim een maand weggeweest.

Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Zonde, heb je wel een leenauto gekregen eigenlijks ?
maar goed, je hebt een goed vooruitzicht nu
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
fiorano schreef:Zonde, heb je wel een leenauto gekregen eigenlijks ?
maar goed, je hebt een goed vooruitzicht nu
Ja hoor, zowat het complete Ctiroen-gamma gereden nu, eerst een C4 coupe ( niet handig met kinderen), toen een paar dagen een C-Crosser (wel handig en ontzettend leuk, een diesel met meer dan 180 pk) en nu rijd ik al een week in een c5 van 2001, rijd op zich wel lekker maar er is flink in gerookt, dat vind ik wat minder….

Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
hmmm, jammer dat je die c crosser niet mocht houden
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Hoe is het nog met de versnellingsbak?
Is alles nu in orde?
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Re: Ook versnellingsbak probelemen
jbragt schreef:Bij doet de koppeling het niet meer goed. Hadden ze nog nooit meegemaakt, en moesten aan Citroen Nederland om toestemming tot reparatie vragen??? Waarom ze dit aan Citroen moeten vragen mag joost weten…..
Nu maar afwachten hoe lang het gaat duren….
eb6v?
Citroen Nederland betaalt de dealer bij garantievragen, dus willen ze vantevoren dit even zwart op wit. Bij mij is een onderdeel vervangen van de EB6V en hij rijdt zoals nooit tevoren. Zijdezacht, ook in de file.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Inderdaad de EB6v.
Kreeg gisteren nog wel een antwoord op mijn boze mail richting Citroen Nederland dat ze de dealer hadden gebeld en dat alles opgelost was volgens hun. Inderdaad, het is opgelost, alleen een beetje jammer dat er 2 weken gewacht wordt totdat ze een reaktie sturen, dat hadden ze de vorige keer ook al gedaan. Wat dat betreft kan er nog ontzettend veel verbeterd worden aan het klachtenmanagement van Citroen. Tot mijn verrassing lag er gisterenavond wel een brief op de mat van mijn dealer met een contract erin, ondertekend en wel door Citroen Nederland dat ze mijn garantie kostenloos met een jaar hebben verlengd. Dat zijn dan wel weer pluspunten voor Citroen vind ik, nu maar hopen dat ik het niet nodig heb
Harry, hoe is het met je EBV6^.
Zie onderstaand de historie van mijn auto.
Gisteravond auto af laten slepen door Citroen Ass. Dealer krijgt probleem niet verholpen. Is echter afhankelijk van Citroen NL en F.
03-2008 59.247 km, 26-01-2008 Auto weggebracht naar de dealer.
31-01-2008 auto weer opgehaald. Tussentijds heeft de dealer op advies van Citroen Nederland het hydraulisch druklager in de versnellingsbak vervangen. Motor en versnellingsbak zijn compleet uitgebouwd geweest. 2-2-2008 met de auto op wintersport geweest. Reed weer als nieuw tot 20-02-2008. Versnellingsbak sloeg over. Vanaf die tijd weer een doffe ellende. Auto hort en stoot weer. 7-3-2008 Auto opnieuw naar de dealer toe. Versnellingsbak voor de zo veelste keer opnieuw ingeleerd. Probleem nog steeds niet verholpen. Volgens de dealer is er een oplossing in de maak bij Citroen Frankrijk. Namelijk nieuwe software !!!! Deze komt als het goed is eind maart beschikbaar voor de dealers. Mijn geduld is na meer dan 7 mnd. inmiddels op. Brief voor leasemaatschappij, met verzoek tot terugname huidige auto, heb ik in concept al klaar. Wordt vervolgd !!!!
A’ Biertje schreef:
Afgelopen di 22-01-2008 voor derde en laatste keer een update gehad aan de versnellingsbak. Probleem nog steeds niet verholpen. Dealer heeft aangegeven dat op verzoek van Citroen Nederlaand er een onderdeel in de versnellingbak vervangen moet worden. Ik ben mijn Citroentje dan minimaal drie dagen kwijt. Motor moet namelijk compleet uitgebouwd gaan worden. Welk onderdeel het betreft weet ik nog niet. Wordt vervolgd !!!!
A’ Biertje schreef:
De EBV6 versnellingsbak van mijn C4 Grand Picasso, 02-2007 50.000 km, vertoont sinds enkele mnd. een zeer storend schakelgedrag. Dit uit zich in een zeer stotend rijgedrag in zijn 1e versnelling (file rijden), achteruit rijden en bij het omhoog rijden (parkeergarages). Volgende week wordt door de dealer voor de 3e keer nieuwe software geladen. Hierna ga het weer een aantal weken goed en dan doet het probleem zich weer opnieuw voor. Het schijnt dat de bak zijn zelflerend vermogen iedere keer opnieuw kwijtraakt. Heeft iemand anders dezelfde ervaring ???
harryhonda7 schreef:Inderdaad de EB6v.
Kreeg gisteren nog wel een antwoord op mijn boze mail richting Citroen Nederland dat ze de dealer hadden gebeld en dat alles opgelost was volgens hun. Inderdaad, het is opgelost, alleen een beetje jammer dat er 2 weken gewacht wordt totdat ze een reaktie sturen, dat hadden ze de vorige keer ook al gedaan. Wat dat betreft kan er nog ontzettend veel verbeterd worden aan het klachtenmanagement van Citroen. Tot mijn verrassing lag er gisterenavond wel een brief op de mat van mijn dealer met een contract erin, ondertekend en wel door Citroen Nederland dat ze mijn garantie kostenloos met een jaar hebben verlengd. Dat zijn dan wel weer pluspunten voor Citroen vind ik, nu maar hopen dat ik het niet nodig heb
Ik had dezelfde klachten en er is iets vervangen. Ze zijn de hele dag aan het sleutelen geweest. Hij is nog nooit zo goed geweest. Mijn conclusie is dat het vanaf het begin al niet goed was en alleen maar verslechterde.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
jbragt schreef:Nou ze hebben me gisteren gebeld. De koppeling wordt vervangen en de drukverdeler?!?! wordt vervangen. Ik mag hem waarschijnlijk dinsdag weer ophalen….
Dat was bij mij niet de oplossing !! Ze hebben dat bij mij ook gedaan en de auto heeft toen een hele tijd bij de dealer gestaan, dat was de oplossing volgens de techneuten uit Frankrijk. Echter na reparatie was ie binnen 3 dagen weer terug met hetzelfde probleem. Nu is de computer van de versnellingsbak vervangen (duurste onderdeel van de auto begreep ik) en nu rijdt ie weer zoals het moet.
Inderdaad gaat je complete motorblok en alles wat er aan vast zit eruit, ik was daar dus absoluut niet blij mee en achteraf helemaal niet omdat bleek dat dat het probleem niet was. Als je nog de mogelijkheid hebt zou ik zeker proberen om ervoor te zorgen dat ze het echt oplossen en niet aan die druklager beginnen. Het begint nu een beetje te lijken op een teruproepaktie, ineens zijn er meer C4GP met schijnbaar hetzelfde probleem.