3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
V6.24 break gekocht, eindelijk…
roncitf
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-07-2007

Gepost: 10 maart 2008 02:02 PM
  [ # 31 ]

Duidelijk.
Iemand nog een ECU over? Waarvan de code bekend is?
Gaat om een ‘98 V6.24 break.

Groeten,

Ron W Veltkamp

C5 2.0 16v Break ‘02
Ghibli GT ‘95

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 10 maart 2008 02:15 PM
  [ # 32 ]
Jan-hendrik schreef:

Ik dacht dat een startonderbreker gewoon een uitrustingseis was op een gegeven moment. Wellicht dat ze het toen hebben opgelost met een transpondersleutel.

Zou kunnen. Opmerkelijk is dat de startonderbreker in enkele regio toch werd geleverd, ook voor de laatste modellenreeks. Tenminste, dat heb ik opgemaakt uit berichten op andere forums Confused

Bij mijn Xm is inderdaad een aftermarket startonderbreking ingebouwd. Well lullig hoor, er zit een knop op de sleutel die alle deuren openen en vergrendelen kan en daarnaast heb ik nog een apart kastje voor de startonderbreking.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 maart 2008 04:37 PM
  [ # 33 ]

mmm, ik dacht eerst idd dat alle xm’s zo’n code paneel hadden.

De Xm TD van IJS echter heeft het ook niet en daar zit de codering in de sleutel.

Profiel  
 
roncitf
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-07-2007

Gepost: 10 maart 2008 05:27 PM
  [ # 34 ]

Kortom, ik moet een ECU te pakken zien te krijgen van een sloop XM, waarvan de eigenaar de code weet.

Meteen een vraag, zijn de ECU’s vd V6.24 berline en break dezelfde?

Iemand een sloop V6.24?

Groeten,

Ron W Veltkamp

C5 2.0 16v Break ‘02
Ghibli GT ‘95

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 maart 2008 05:59 PM
  [ # 35 ]

yep, Xsaracoupe heeft zo’n ding gesloopt…

wellicht heeft hij de ecu nog liggen

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 10 maart 2008 06:42 PM
  [ # 36 ]

Als de spanning een lange tijd van je ECU af is, en daarna er weer op komt is de startcode gereset naar de fabrieks default. Met een ECU uit een sloper heb je dus een goede kans dat de code 1111 of 0000 is.

Met je eigen ECU zou ik het risico niet nemen, voor je het weet krijg je hem nooit meer aan de praat.

Ree

... die zijn toetsenbordje ook losgekoppeld heeft, maar de code nog wel weet ...

ps, waar staat je XM? Ik kom regelmatig in Spierdijk (mijn bussie staat op de boerderij bij de fam Stoop).

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 maart 2008 07:13 PM
  [ # 37 ]
gompy58 schreef:

yep, Xsaracoupe heeft zo’n ding gesloopt…

wellicht heeft hij de ecu nog liggen

Xsaracoupe heeft een oude 90 graden v6 gesloopt. Hier gaat het om de ES9J4 v6.

Profiel  
 
roncitf
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-07-2007

Gepost: 10 maart 2008 07:15 PM
  [ # 38 ]

Dat is mooi. Maar hoe lang is ‘een lange tijd’?

Ik woon op nr 144 aan de Bobeldijk. Dat is het huis wat wat dichter bij de dijk staat met hout op de verdieping wat donkergroen is geschilderd met lichtgroene kozijnen. M’n auto’s staan normaliter in de garage, maar nu staat de XM even buiten, omdat ik de BX aan het leeghalen ben in de garage.

Groeten,

Ron W Veltkamp

C5 2.0 16v Break ‘02
Ghibli GT ‘95

Profiel  
 
roncitf
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-07-2007

Gepost: 10 maart 2008 07:22 PM
  [ # 39 ]

Is de ECU dan wel hetzelfde? Zal toch wel wat aangepast zijn in die +_ 6 jaar?

Groeten,

Ron W Veltkamp

C5 2.0 16v Break ‘02
Ghibli GT ‘95

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 10 maart 2008 07:51 PM
  [ # 40 ]
Paul Cornelisse schreef:
Jan-hendrik schreef:

Ik dacht dat een startonderbreker gewoon een uitrustingseis was op een gegeven moment. Wellicht dat ze het toen hebben opgelost met een transpondersleutel.

Zou kunnen. Opmerkelijk is dat de startonderbreker in enkele regio toch werd geleverd, ook voor de laatste modellenreeks. Tenminste, dat heb ik opgemaakt uit berichten op andere forums Confused

Bij mijn Xm is inderdaad een aftermarket startonderbreking ingebouwd. Well lullig hoor, er zit een knop op de sleutel die alle deuren openen en vergrendelen kan en daarnaast heb ik nog een apart kastje voor de startonderbreking.

volgens mij niet adftermarket hoor.. hier zit het alarm ook op aangesloten en fungeert direkt als startblokkeering, ik heb dus ook geen startcode maar wel dat ik die ronde sleutelhanger moet gebruiken voor het starten, het knopje op de sleutel werkt ook echter dan zonder alarm, gebruik je die ronde sleutelhanger schakel je het alarm in. ( het bliksemschigtje Rolling Eyes  Laughing  lijkt wel op een opel logo iig ) maar heb er meerder jongere xm’mee gezien, dus is dit nou aftermarket of origineel Rolling Eyes

beetje off topic Surprisedops:  Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 10 maart 2008 07:52 PM
  [ # 41 ]
roncitf schreef:

Is de ECU dan wel hetzelfde? Zal toch wel wat aangepast zijn in die +_ 6 jaar?

Nee, ga daar maar niet van uit. Zijn 2 totaal verschillende motoren.

Profiel  
 
roncitf
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 19-07-2007

Gepost: 12 maart 2008 08:41 PM
  [ # 42 ]

Linker voorscherm

In het linker voorscherm zit een ondiepe maar brede deuk. Dat scherm wil ik vervangen. Heeft iemand een linker voorscherm in de kleur Gris Quartz (EYC) liggen?

Groeten,

Ron W Veltkamp

C5 2.0 16v Break ‘02
Ghibli GT ‘95

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 12 maart 2008 11:00 PM
  [ # 43 ]

Re: Linker voorscherm

roncitf schreef:

In het linker voorscherm zit een ondiepe maar brede deuk. Dat scherm wil ik vervangen. Heeft iemand een linker voorscherm in de kleur Gris Quartz (EYC) liggen?

Ik zie het op de foto in de starttopic.
Het is idd heel ondiep.
Kan je niet de wielkuip er uit halen en dan die deuk terugduwen?

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 12 maart 2008 11:21 PM
  [ # 44 ]

ECU kan je pakken van elke Citroen of Peugeot met de ES9J4. Dus ook de activa V6, 406 coupe, 605 of Renault Safrane.

NIET verwisselen met een ES9J4S

Deze zit in de 407 en C5.

De ZPJ4 welke geleverd is in de oudere XM’s geeft al helemaal vuurwerk.

In de oudere XM’s moet je altijd de code intoetsen, tenzij je het codekastje eraf haalt.

Bij de nieuwere auto’s met de CV via een radiografische AB ipv een Infrarode AB schakelt de AB de code voor ongeveer 90 seconde uit. Dan hoef je dus geen code in te toetsen.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 13 maart 2008 09:18 AM
  [ # 45 ]

In de oudere XM’s moet je altijd de code intoetsen, tenzij je het codekastje eraf haalt.

In het instructieboekje staat ook nog een manier om de code uit te schakelen, net zo handig

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook