Kofferbakdeur gaat niet lekker omhoog
OnnO
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 14 maart 2005 12:34 PM

Voorheen had ik een Peugeot Partner (ja sorry, de berlingo’s waren even op Surprisedops: ) en de kofferbakklep ging na een zetje vanzelf omhoog tot hoogste punt.
Met mijn huidige Plezierige Picasso Plaisir (bj mrt 2003) moet ik de klep zelf omhoog duwen. Ik bedoel dus niet het stuk van de één na hoogste stand tot de hoogste stand, maar de gang daarvoor.
Hij gaat wel heel gemakkelijk (misschien wel te gemakkelijk) dicht.

Kan ik hem wat soepeler laten glijden (die deur Wink )? Mijn vrouw klaagt en dat willen we niet hè?

OnnO

>> music is the best <<

Profiel  

Frans
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165

- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Gepost: 16 maart 2005 10:50 PM
  [ # 1 ]

Confused: Na je vraag gelezen te hebben ben ik bij mijn eigen picasso gaan kijken.En dit was mijn conclusie:kofferbak ontgrendelen (klik) Dan moet je hem omhoog helpen ongeveer 40 tot 50 cm open en dan gaat hij langzaam omhoog tot de 1st stand.Je kunt hem wel makkelijk tegen houden er zit niet echt veel kracht achter.En als je hem door stand 1 drukt gaat hij door naar maximale stand.Dus heel veel power zit er niet in de klep.Maar wel genoeg dat het niet hinderlijk is.
In jouw verhaal lijkt het wel hinderlijk te zijn.Ik zou dus nu gewoon naar een citroen dealer rijden en daar ook een kofferbak van een picasso open gooien.Je merkt echt wel gelijk verschil als dat er is. Idea suc6 Frans

Profiel  

activa
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 17 maart 2005 10:38 PM
  [ # 2 ]

hebben wij ook gehad, bij de dealer hebben ze hem gesmeerd en nu doet ie het tot nu toe nog g0ed

Profiel  

EL Robino
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

- 2CV 6 Spécial
- GS/GSA GSpecial
Gepost: 18 maart 2005 02:35 AM
  [ # 3 ]

Dat zijn waarschijnlijk je gasveren die lek zijn, dat zijn de cilinders die je klep mee “helpen” om omhoog te gaan, zitten links en rechts. Vervangen is weinig werk.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook