mijn wagen spuugt zijn koelvloeistof uit… kokende motor na 30 kilometer is het gevolg
vandaag onder de kap gekeken en een sissind geluid bij themostaathuis gevonden, maar toen de motor goed op temp kwam en de meter op dashboard over de 100 ging begon hij koelvloeistof te lekken bij de aansluiting op het schutbord…
bij een vol reservoir koelvloeistof word mijn bekleding aan bestuurderszijde nat…
wat is er aan de hand :O
en wat zijn de verbanden :O
als iemand me er over wil bellen mag dat ook
06-53704819
groeten, maarten
it never gets any easier!
Re: spoedje over koeling!
keej, maar hij is ook nog ergens lek… waar blijft anders mijn koelvloeistof? :O
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Kachelradiateur vermoed ik, aangezien je het hebt over koelvloeistof in je interieur.
Jeroen
toniclight schreef:Kachelradiateur vermoed ik, aangezien je het hebt over koelvloeistof in je interieur.
Jeroen
ja, maar hij lekt sowieso op het schutbord… is het misschien dat hij daar binnen en “buiten” lekt?
maar goed, dash moet er sowieso uit dus… dan vervang ik de radiator ook wel gelijk, als ik er toch bij zit
hoop werk dus…
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Misschien is de lekkage daar wel het gevolg van het te hoog oplopen van de temperatuur. Kan me zo voorstellen dat bij een enorme druk het systeem lek raakt op een zwakke plek.
Jeroen
toniclight schreef:Misschien is de lekkage daar wel het gevolg van het te hoog oplopen van de temperatuur. Kan me zo voorstellen dat bij een enorme druk het systeem lek raakt op een zwakke plek.
Jeroen
hmm, maar dan zou mijn koppakking ds safe zijn?
ik ben nogal bang voor dat ding namelijk
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
lekken bij de kop is je koppakking, dat kun je zo zien aan het zout (opgedroogde KVS)
KVS bij je bijrijdersstoel is kachelradiateur. Al dan niet door de hoge druk opengesprongen, maar dat betekend alsnog ergens een lek…
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Een niet goed ontlucht systeem zorgde bij mij ook al eens voor het hoog oplopen van de temp.
Na het ontluchten van het systeem was het oplopen van de temp ook verholpen.
hoe lang is die plek in de cabine al nat ?
ik zet een kratje bier op een lekke kachel radiator en als gevolg daarvan een lekke koppakking….
sorry…
OMG niet mijn koppakking! :’(
ik heb geen olie in mijn KVS en geen aanslag in mijn olietankdop… dat was toch de indicatie :O
of kan het ding ook naar buiten stuk…
maar goed, gaat een duur geintje worden dus…
it never gets any easier!
rustig aan. De wereld vergaat niet hoor.
Start je motor eens en draai de dop van je expansie vat/radiator eraf. Zie je bubbels omhoog komen ?
Mayo, waar jij op doelt, hoeft niet altijd op te treden bij een lekke pakking. Net zo dat het niet altijd hoeft te duiden op een lekke pakking als je WEL mayo hebt. Een auto met altijd zeer korte ritjes zal het ook kunnen hebben, zonder dat de pakking door is.
Waar staat die auto ergens?
oh ja, draai die dop er natuurlijk niet vanaf als de boel kokend heet is he…
Koude motor, dop eraf en lekker laten stationair laten draaien en slangen voelen. Staat op alle slangen druk? welk deel word warm, bij welke temp slaat de fan aan… komen er bubbels omhoog?
waar zie je precies witgroene aanslag ( corrosie door kvs lekkage)
gompy58 schreef:oh ja, draai die dop er natuurlijk niet vanaf als de boel kokend heet is he…
Koude motor, dop eraf en lekker laten stationair laten draaien en slangen voelen. Staat op alle slangen druk? welk deel word warm, bij welke temp slaat de fan aan… komen er bubbels omhoog?
waar zie je precies witgroene aanslag ( corrosie door kvs lekkage)
ja, dop eraf had ik op de snelweg al een keer gedaan toen ik kokend stond… ja, ik hield rekening met hoge druk en hoge temp, maar geen druk en geen geborrel… (dat is mijn thermostaat die stuk ik had ik begrepen) mijn fan slaat wel aan, welke temp ga ik morgen even testen, net zoals de rest van je voorstellen!
in mijn reservoir zit trouwens bijna geen KVS meer, opnieuw afvullen? desnoods met water? systeem moet toch leeg voordat ik echt weer ga rijden…
de auto staat in rozenburg (ZH) in de buurt van spijkenisse, r’dam
lekker dicht bij sohail, ik weet het
bedankt gompy
mzzl, maarten
it never gets any easier!
geen water!
een liter kvs kost hooguit 5 euro. Die kosten moet je best kunnen dragen als je auto rijd…
iig zorgen dat je op het minimum kvs peil zit.
oh, gompy, zou jij je nummer ff willen PB-en zodat ik je eens kan bellen over die skirts die jij eronder heb gezet?
de mijne liggen nog in mijn kamer en ik vraag me nog steeds af wat ik allemaal moet gaan modden fftopic
it never gets any easier!
Michelangelo schreef:lekken bij de kop is je koppakking, dat kun je zo zien aan het zout (opgedroogde KVS)
KVS bij je bijrijdersstoel is kachelradiateur. Al dan niet door de hoge druk opengesprongen, maar dat betekend alsnog ergens een lek…
bijrijderskant is droog trouwens, bestuuderskant is nat…
it never gets any easier!