1 met de DS; paar jaar terug toen de vergrendeling van de motorkap van de DS 21 niet goed in’t slot zat en deze bij 90 km/h de wind eronder sloeg met als gevolg motorkap drie maal gevouwen.
2 auto van de zaak toyota hilux; vol met motor onderdelen achterklep plots open 2 zuigers met drijfstang (plus minus 47 kg per stuk )op straat gelukkig geen verkeer achter me dus geen letsel of schade aan anderen.
3 auto van de zaak opel kadett;s’morens vroeg naar den helder voor service werkzaamheden effe lekker doortrappen op de A4 160 km/h en dan ineens een auto dwars voor je op de weg en nog net tussen auto en vangreel door kunnen nou dan zit je hart in je keel en maak dan ook 160 slagen
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007
- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Mijn Lancia Dedra.
Fout 1…..gekocht bij een handelaar in een Loods met een Russische naam.
Fout 2…..mijn nog goede Ford Scorpio erop ingeruild
Fout 3…..niet verder gekeken dan mijn neus lang was.
Fout 4…..te veel betaald voor het kreng
Gevolg 1…...Maiden Voyage naar Antwerpen (diezelfde avond)....uitlaat begon te rammelen, provisorisch laten maken. Haalde weinig uit….moest een nieuwe uitlaat onder.
Gevolg 2…..Mijn broer rijdt naar huis…..klap….distributieriem gebroken. Bij een kennis voor 1000 gulden een Tipokop erop laten zetten.
Gevolg 3…Italiaanse lak…die is zo slecht dat bij het polijsten de grondlaag zichtbaar werd…oeps!
Gevolg 4…..Electronische bobine stuk…..250 gulden armer.
Gevolg 5…..op weg naar de garage waar ik de Lancia heb verkocht/ingeruild ging het laadstroomlampje branden. 1 km voor het einde moest ik nog gesleept worden
ops:
Wel wat leuke dingen meegemaakt met de auto hoor. Naar een illigaal tekno feest bij Nijmegen geweest waar de auto als Chillplek werdt gebruikt…..in de modder. De volgende dag moesten we de auto met 10 man eruit duwen. Er zat net zoveel blubber aan de buitenkant als aan de binnenkant. Schade…..glas komplampen vertonden scheuren van het erop slaan. De motorkap zat vol met deuken als gevolg van een aantal hitsige alto’s, kofferklep vol met bulten…die was gebruikt als bieropener.
Terug gekomen van een vakantie in Oosterrijk bleek Den Bosch in de fik te staan (december 2000). Mijn Lancia stond op een verkeerde plek. Gevolg….3 kapotte ramen en de koplampen waren eruit geslagen (die had ik net vervangen!
Zo trots als een pauw rden mijn broer en ik met de nieuwe aanwinst. Bij een pompstation twee dikke sigaren gekocht. Laat ik de mijne uit m’n handen flikkeren. Brandgat!
Moraal van dit verhaal…...weet ik zelf ook niet. Maar Italianen komen er in ieder geval bij mij niet meer in. Of het moet een Ferrari zijn natuurlijk!
Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit
Vorige
Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart
Xantippe schreef:Mijn Lancia Dedra.
Zo trots als een pauw reden mijn broer en ik met de nieuwe aanwinst. Bij een pompstation twee dikke sigaren gekocht. Laat ik de mijne uit m’n handen flikkeren. Brandgat!
Roken….dood en dood zonde..
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Wouter-1 schreef:De handelaar bleek wel zijn domeinnaam.nl te hebben geclaimd, maar niet zijn domeinnaam.com. Dat heb ik dus maar gedaan en vervolgens heb ik mijn belevenissen daar gepubliceerd. Gelukkig bleek hij toen bereid om de auto terug te nemen.
Geweldig verhaal. Heb je nog ergens die site draaien?
Heb je trouwens extra papieren of certificaten nodig voor G3? Had ik nog ergens op moeten letten bij de aankoop van mijn ‘gasauto’?
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
Xantippe schreef:
Moraal van dit verhaal…...weet ik zelf ook niet. Maar Italianen komen er in ieder geval bij mij niet meer in. Of het moet een Ferrari zijn natuurlijk!
of als ze sabrina heten ?
reneke schreef:Wouter-1 schreef:De handelaar bleek wel zijn domeinnaam.nl te hebben geclaimd, maar niet zijn domeinnaam.com. Dat heb ik dus maar gedaan en vervolgens heb ik mijn belevenissen daar gepubliceerd. Gelukkig bleek hij toen bereid om de auto terug te nemen.
Geweldig verhaal. Heb je nog ergens die site draaien?
Nee, maar een oude truc kan soms opnieuw dienst doen. Zie het verhaal van de Xantia van ZX1.4i
reneke schreef:Heb je trouwens extra papieren of certificaten nodig voor G3? Had ik nog ergens op moeten letten bij de aankoop van mijn ‘gasauto’?
Je kan op je kentekenbewijs deel 1 zien wat de brandstofcode is. G=gas en G3=gas volgens strengere milieuspecificaties. Als de brandstofcode G3 is, betaal je automatisch het lagere tarief motorrijtuigenbelasting. Als dat niet zo is, kun je misschien bij de leverancier van de auto en/of de gasinstallatie te weten komen of de installatie misschien (na een kleine aanpassing) opnieuw kan worden gekeurd, zodat je alsnog de brandstofcode G3 kunt krijgen.
Er zijn namelijk vlak voor de wetgevingswijziging gasinstallaties geleverd die wel aan de eisen voldoen (al dan niet na een kleine aanpassing) maar niet de aantekening G3 hebben, simpelweg omdat het toen nog geen financieel voordeel opleverde. De kans is niet zo groot, maar altijd een vraag waard.
Je kan op je kentekenbewijs deel 1 zien wat de brandstofcode is. G=gas en G3=gas volgens strengere milieuspecificaties.
Gelukkig, op mijn kentekenbewijs staat G3. Ik dacht even dat ik nog aanvullende documenten nodig had.
Zo, nu eens op zoek naar het verhaal van ZX1.4i
Simpele Ziel schreef:Xantippe schreef:Mijn Lancia Dedra.
Zo trots als een pauw reden mijn broer en ik met de nieuwe aanwinst. Bij een pompstation twee dikke sigaren gekocht. Laat ik de mijne uit m’n handen flikkeren. Brandgat!
Roken….dood en dood zonde..
Maar mijn CX heeft drie aanstekers en asbakken. Die zitten er toch niet voor niets?
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl