Hallo mensen,
Het is me nu al 2 maal gebeurt. Als ik de auto 2 of 3 dagen niet gebruikt heb komt hij na het starten niet zoals “normaal” in de rijstand maar pas bij het wegrijden. Erger nog hij veert dan voor geen meter. Na herstarten van de motor is alles ok en veert hij als nieuw.
Geen storingsmelding geen brandende lampjes op dashboard.
Wat kan dit zijn???
c5 break 2.0l 16v phase II
Re: storing vering c5
spot schreef:Hallo mensen,
Het is me nu al 2 maal gebeurt. Als ik de auto 2 of 3 dagen niet gebruikt heb komt hij na het starten niet zoals “normaal” in de rijstand maar pas bij het wegrijden. Erger nog hij veert dan voor geen meter.
Logisch, hij staat op de grond, geen hydraulische druk dus geen vering; niet rijden tot hij op niveau staat!
Na herstarten van de motor is alles ok en veert hij als nieuw.
Reageert hij stationair op hoogte commando’s?
Geen storingsmelding geen brandende lampjes op dashboard.
Wat kan dit zijn???
c5 break 2.0l 16v phase II
troubleshooten is vrij lastig, zelfs mbv de garage compu komen ze er vaak niet uit.
Het kunnen plakkende ventielen zijn (kleppen zitten geïntegreerd in de BHI) of een foutieve hoogtesensor. Of iets ernstig fout met de BHI. Of te weinig vloeistof.
Probeer ieg het volgende:
-controleer het LDS niveau (is geen verklikker voor) controle moet in de laagste stand
-parkeer de auto eens “hoog”. Hij hoort zo te blijven staan (zelfs na 2weken) zoniet is er een lek. (ventielen of veercilinders)
-ipv de motor te herstarten, probeer eens hoog of superhoog te selecteren met stationaire motor. Is ieg beter voor accu, startmotor en motor.
NB een hangende sensor (constant signaal) levert geen foutmelding op, noch in de auto, noch op een lexia.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Dank je Eviltwin voor je uitleg.
Nog een vraagje: als je harder dan 10km/uur rijdt wordt automatisch de rijstand ingesteld. Hoe kan dit als er onvoldoende druk opgebouwd is???
spot schreef:Dank je Eviltwin voor je uitleg.
Nog een vraagje: als je harder dan 10km/uur rijdt wordt automatisch de rijstand ingesteld. Hoe kan dit als er onvoldoende druk opgebouwd is???
Het duurt even voordat je van standje-laag naar standje-rij bent, dat is geen functie van druk, maar heeft te maken met de hoeveelheid (debiet) die de pomp levert.
Het display geeft eerst een waarschuwing bij 10km/h dan gaat de pomp werken en komt je auto (in ~10s) omhoog, in de tussentijd rijd je dus nog te laag.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Voordat je in de auto stapt, staat de auto dan wel normaal horizontaal of ligt de achterkant op de grond?
Wil nog wel eens gebeuren dat een veercilinder achter te veel inwendige lekkage heeft en daardoor de druk wegvalt.
Dan duurt het een tijdje voordat de auto op de juiste hoogte staat.
Mogelijk dat dit de oorzaak is van jouw probleem?
Hallo Blade,
Het enige wat mij soms opvalt is dat de voorkant 1 a 2 cm zakt als ik de deur ontgrendel. Hij staat dus niet altijd mooi recht. Achterkant staat altijd goed voor wil wel eens te hoog staan.
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 10-05-2005
- (Grand) C4 Picasso Business
Als je de auto ontgrendeld moet de pomp aanslaan, hoogte wordt gecorrigeerd en auto komt op normale hoogte te staan.
Bij mij hoeft ie zelfs na een paar dagen amper te corrigeren.
Staan je voorwielen wel recht, geen stuuruitslag? dan wil die ook wel eens gaan dansen
Grand C4 Picasso
DSpecial ‘74
C5 Break
Xantia, ZX, BX
spot schreef:Hallo Blade,
Het enige wat mij soms opvalt is dat de voorkant 1 a 2 cm zakt als ik de deur ontgrendel. Hij staat dus niet altijd mooi recht. Achterkant staat altijd goed voor wil wel eens te hoog staan.
Als je het laatste stukje naar je huis over slecht wegdek en drempels rijdt gaat hij automatisch ~15mm omhoog. Bij de volgende start (ontgrendeling) zakt hij dus gelijk iets in (naar de normale rijstand)
Het kan dus zijn dat hij ook achter niet perfect staat, maar dat het inzakken daar minder opvalt.
Ben je er nog steeds niet zeker van dan raad ik je toch aan de voorgaande tips op te volgen.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije