15 van de 23
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Nieuwe Citroën C5 in 2008 ( Deel 2 )
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 13 maart 2008 12:55 AM
  [ # 211 ]
T(h)ijs schreef:
Blooper1963 schreef:

ZOOI???
Nogmaals: eerst mee rijden,dan klagen of ophemelen Wink

Ik heb MacPherson in mn Xantia en dat zuigt. Ik heb double wishbone in mn CX en dat heerst. Smile Zegt verder niks over de rest van de auto natuurlijk. Maar vind het wel jammer dat de C6 nog steeds het enige ultieme zweefmobiel is op op het moment.

C5 met h 3 + schijnt ook wel aardig te zweven als ik de eerste berichten zo hoor en lees.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 13 maart 2008 01:45 AM
  [ # 212 ]
T(h)ijs schreef:

Ik vind em wel stoer, maar het is nog steeds McPherson zooi he?

Nee absoluut niet.

Net als de p407 en de C6 heeft de nieuwe C5 dubbele draagarmen met ontkoppelde fusée. (zowel in H3+ als staalveeruitvoering)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 maart 2008 02:15 AM
  [ # 213 ]

Hoe meer ik te zien krijg en erover lees, hoe meer ik tot de conclusie kom dat het echt wel een goed orgel is! Ik begin em ook steeds mooier te vinden. In het begin dacht ik dat ie wat teveel gekopieerd was van de Passat/BMW 3 serie, maar hoe meer ik er naar kijk, hoe meer frivole details ontdek die ik bij de Duitsers weer mis.

Die ontkoppelde MpPherson ophanging is wel goed. De C6 nam de kinderkopjes in Heusden dankzij die vering op CX achtige wijze: formidabel! Daar kan een McPherson vering gewoon niet tegen op!

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 13 maart 2008 12:46 PM
  [ # 214 ]
mpostma schreef:

Die ontkoppelde MpPherson ophanging is wel goed.

Het is dus geen McPherson meer, al past het wel ongeveer binnen dezelfde ruimte als een McPh.

 

overigens is noch Xm, noch Xantia, BX of oude C5 zuiver McPherson, het was altijd al een gemodificieerde McPherson (o.m. door de onderste draagarm/wishbone, de verbinding met de stabilisator-stang en het draaipunt.)

Komt nog bij dat Citroën vrijwel altijd lichtmetalen delen heeft gebruikt.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 13 maart 2008 01:13 PM
  [ # 215 ]
eviltwin schreef:
mpostma schreef:

Die ontkoppelde MpPherson ophanging is wel goed.

Het is dus geen McPherson meer, al past het wel ongeveer binnen dezelfde ruimte als een McPh.

Ja, dat was mij duidelijk Wink Misschien wat onzorgvuldig geformuleerd.

eviltwin schreef:

overigens is noch Xm, noch Xantia, BX of oude C5 zuiver McPherson, het was altijd al een gemodificieerde McPherson (o.m. door de onderste draagarm/wishbone, de verbinding met de stabilisator-stang en het draaipunt.)

Komt nog bij dat Citroën vrijwel altijd lichtmetalen delen heeft gebruikt.

Waar zit hem het verschil dan met zuivere McPherson? Gaat zuiver McPherson uit van schroefveren ipv hydraulische veerelementen?

Een Xantia heeft een wat andere ophanging van de onderste draagarmen, maar bij de BX zijn het gewoon standaard triangels, met hardrubberen silent blocs. Bij de Xm weet ik dat niet zeker eigenlijk.

Overigens. Volgens mij zijn alleen de veercilinders bij XM,Xantia en BX van alu. Voor de rest is zowat alles geperst plaatstaal of smeedstaal (fusees,draagarmen) wat de klok slaat.

Wellicht dat de C5/C6 wel overal lichtmetalen delen hebben?

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 13 maart 2008 01:21 PM
  [ # 216 ]

trouwens die geweldige achterruit, very good (berline)

nu heb je geen wisser meer vanachter, houdt dit type ruit zich goed schoon in de regen.
de C6 rijders zullen het wel weten?

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2008 01:21 PM
  [ # 217 ]

Ik heb net een poosje naar dat plaatje van die ‘ontkoppelde fusee’ zitten staren, maar ik snap er niet zo heel veel van, wie maakt me wat wijzer?

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2008 01:23 PM
  [ # 218 ]

Zit het hem in het feit dat de fusee apart draait binnen het op en neer gaande gedeelte?

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2008 01:25 PM
  [ # 219 ]

Het is trouwens wel een mooi plaatje, maar zit dat voorwiel niet los Cool

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 13 maart 2008 07:37 PM
  [ # 220 ]
ronama schreef:

trouwens die geweldige achterruit, very good (berline)

nu heb je geen wisser meer vanachter, houdt dit type ruit zich goed schoon in de regen.
de C6 rijders zullen het wel weten?

Neen! inderdaad,als de ruit vol druppels hangt,volstaat het om gewoon te gaan rijden en alles waait of zwemt er af en in de korste keren is de ruit weer proper. Wink

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 13 maart 2008 08:06 PM
  [ # 221 ]

- Wie heeft er al de nieuwe C5 Tourer (break) gezien ?  Ik ! yes
In het echt nog mooier dan op de foto’s.

- Wie heeft er al met de nieuwe C5 berline gereden ?  Ik !  yes
Drie dieselversies gereden : 1.6 HDI (te zwak voor deze auto), 2.0 HDI (goed, zonder meer), en 2.2 HDI (prima).
De beide ophangingen uitgeprobeerd : de stalen ophanging valt goed mee, maar de Hydractive III+ is voor mij toch duidelijk beter.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
Gepost: 13 maart 2008 09:17 PM
  [ # 222 ]

Ja, maak ons anders een beetje gek Laughing

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 14 maart 2008 12:56 AM
  [ # 223 ]

tsja, verschil moet er zijn zeggen ze dan…  Twisted Evil

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 18 maart 2008 10:04 PM
  [ # 224 ]

ruit

ronama schreef:

trouwens die geweldige achterruit, very good (berline)

nu heb je geen wisser meer vanachter, houdt dit type ruit zich goed schoon in de regen.
de C6 rijders zullen het wel weten?

Nou nou, niet te snel door de bocht ....

Als het straks stuifmeel wervelt in Katarakt countryside en het druppelt een beetje (niet echt stortregen) dan mis je de ruitenwisser wel hoor (ook al kan hij technisch niet gemonteerd worden.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  
 
StengelS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 23-03-2008

Gepost: 24 maart 2008 01:44 AM
  [ # 225 ]
c5breakhdi schreef:

- Wie heeft er al de nieuwe C5 Tourer (break) gezien ?  Ik ! yes
In het echt nog mooier dan op de foto’s.

- Wie heeft er al met de nieuwe C5 berline gereden ?  Ik !  yes
Drie dieselversies gereden : 1.6 HDI (te zwak voor deze auto), 2.0 HDI (goed, zonder meer), en 2.2 HDI (prima).
De beide ophangingen uitgeprobeerd : de stalen ophanging valt goed mee, maar de Hydractive III+ is voor mij toch duidelijk beter.

fijn… ik heb helemaal nog niks gezien in het echt. probeer wel de dealer in de gaten te houden maar heb hem nog niks kunnen ontfutsellen.

weet iemand er 1 te staan bij een dealer omg. Rotterdam?

StengelS is ongehinderd door enige vorm van kennis en intelligentie.

Profiel  
 
 
15 van de 23
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook