Hulp gevraagd voor de grote ruil truuck
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 02 februari 2005 12:40 AM

Kan iemand mij vertellen hoe ik de volgende dingen kan vervangen Ik heb nu en mooie kans om een overleden bx te slopen.
Wat moet er gebeuren:
Ik moet de voorraadbol vervangen deze is bij mij overleden overleden.
De hoogte regelaars
en als het mogelijk is de voor poten.
Ik hoor graag in detail hoe ik te werk moet gaan ben nog leek wat dat betreft.

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 16 maart 2005 12:13 PM
  [ # 1 ]

Hallo.
Eerst de auto helemaal vrij van de grond,zodat je er veilig onder kan.
Dan bij de voorraadbol erboven zit de drukregelaar met aan de zijkant een bout 12mm,die draai je een paar slagen los.Je hoort dan de druk weg
lopen en zet de auto in de laagste stand,zodat die druk ook wegloopt.Nu is
voor jou overal de druk af.Je nemt een hamer en beitel en slaat die voorraadbol een stukje los.De rest gaat met de hand.De nieuwe bol met een nieuwe ring in de sponning leggen en de bol handvast erin draaien.
De hoogteregelaars moet je de 3 leidingen er uit draaien en het lekslangetje,dan de 2 bevestigingsbouten eruit en achter hetzelfde.
De voorpoten.Haal eerst nadat je de poot helemaal naar boven heb gedrukt om hem te legen.de bol eraf,je weet nu hoe.En de leiding eruitDan de moeren los
en beneden bij de fusee de dwarse bout eruit.dan kan de veerpoot naar
boven getikt worden zodat hij uit het fuseestuk is en dan heb je hem in je
handen

Profiel  
 
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 30-11-2004

Gepost: 16 maart 2005 10:06 PM
  [ # 2 ]

Okey dat gaan we eens uitvoeren bedankt voor de instructie ben blij dat het niet al te ingewikkelt lijkt. maar goed het zal nog wel ff lastig zijn om bepaalde delen los te krijgen haha.

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 17 maart 2005 10:37 AM
  [ # 3 ]

Dat is niet zo’n probleem als een leermeester van Citroën het je uitleg
Maar nu ik in de WAO zit is het mijn hobby om het jullie te leren
Als je naar de meeting in Borculo komt,kunnen we elkaar nog ontmoeten.
De kleinste met een rollator ben ik.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook