Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
heey
zit er verschil in de motoren kwa uiterlijk? of is bij de 2500D alleen grotoer cilinderbussen zuigers drijfstangen en krukas??
het gaat er mij namalijk om of ik in mijn C35 (2200cc) een 2500cc blok kan leggen zonder daarvoor motorsteunen te veranderen/vervangen.
en weet iemand toevallig of de waterpomp van een 2200 het zelfde is als 1 van 2500??
je voelt hem al aankomen , Mike wil weer eens flink gaan klussen
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
voor zover ik weet (van plaatjes) is de 2.5 wel anders dan de 2.2, weet alleen niet waar/wat precies (ziet er gewoon anders uit). lijkt me wel dat je dezelfde ophang punten etc kan gebruiken.
Succes met de klus…
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
whahaha
Ik heb vandaag een 2,5 Diesel gekoecht samen met een 5-versnellingsbak!
yeah heel mijn xm ligt nu achter met oud ijzer : motorblok , lpg tank van de xm en een versnallingsbak.
Dus nu heb ik weer iets te Reviseren en volgendjaar te monteren.
heb verschil zit hem in:
-de achterkant (2,5) heeft er nog een koel leiding lopen.
-motor nummer (2,2L is B22 en de 2,5L B25)
- de brandstof pomp van een 2,5L diesel is voorzien van een electronische brandstof afsluiter
nu zal ik wer heel wat uurtjes in mijn garage te vinden zijn
grteetz, Mike Evers
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
weet iemand waar ik het motortype plaatje vind? Heb volgens mij het gehele blok afgezocht maar kan nergens een code vinden.
Gr. Wouter
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Het plaatje hoor oorspronkelijk aan versnellingsbak zijde gemonteerd moeten zijn boven het vlieg wiel, deze is goed te zien als je binnen de kap los meekt en een de linker kant kijkt. ik zal wel even een foto maken
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
hie wat fotos, als je het nu niet kan vinden ben je hem kwijt of is hij eraf gehaald
zo vind je hem:
PLaatje van een 2,2 diesel B22
Plaatje van een 2,5 diesel B25
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ben bang dat ie dan eraf is, zou dit toch wel gezien hebben (of ik moet een bril??). Ga nog een keer kijken.
Bedankt
p.s. dan word in de handleiding van Erik alleen een 2.2liter behandelt? Is de klepspeling van een 2.5lt diesel ook 15 en 20?
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
scotch schreef:ben bang dat ie dan eraf is, zou dit toch wel gezien hebben (of ik moet een bril??). Ga nog een keer kijken.
Bedankt
p.s. dan word in de handleiding van Erik alleen een 2.2liter behandelt? Is de klepspeling van een 2.5lt diesel ook 15 en 20?
wil je weten of jouw blok een 2,2 of een 2,5 is?
klep speling zal ik zondag wel eens opzoeken
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
gelukig, ik hoef geen bril…
Het plaatje is eraf gehaald, kan de twee punten waar hij vastzat nog zien zitten.
Ga ervan uit dat het een 2.5 is, dat staat in de papieren. Als ik jouw plaatjes bekijk lijkt hij op beide maar zijn ze beide toch iets anders.
Mijn blok heeft een ander kleppendeksel dan de 2.2 maar heeft geen extra koelleiding zoals de 2.5. De gulde middenweg?
Zal proberen morgen wat foto’s te posten.
Hoor graag wat de klepspeling van de 2.5 zou moeten zijn.
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Bepalen of je met een 2.2 of of 2.5 motor te maken hebt, zou ook nog te zien moeten zijn aan de dieselpomp. als het goedi s, zit er op de 2.5 motor een Roto-diesel R34-43-610 type BF220 pomp. Op de 2.2 motor kunnen meerdere pompen zitten, echter met andere typenummers. In hoeverre je iets aan het kleppendeksel kunt zien weet ik niet. op de 2.5 zijn de cilinderkoppen van voor juli 1981 an na juli 1981 verschillend.
De klepspeling is voor beide typen gelijk, inlaat 0,3mm en uitlaat 0,2mm bij koude motor afstellen.
Groetjes, Tonie Scherpenhuysen
C35 FOREVER
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Bepalen of je met een 2.2 of of 2.5 motor te maken hebt, zou ook nog te zien moeten zijn aan de dieselpomp. als het goedi s, zit er op de 2.5 motor een Roto-diesel R34-43-610 type BF220 pomp. Op de 2.2 motor kunnen meerdere pompen zitten, echter met andere typenummers. In hoeverre je iets aan het kleppendeksel kunt zien weet ik niet. op de 2.5 zijn de cilinderkoppen van voor juli 1981 an na juli 1981 verschillend.
De klepspeling is voor beide typen gelijk, inlaat 0,3mm en uitlaat 0,2mm bij koude motor afstellen.
Groetjes, Tonie Scherpenhuysen
C35 FOREVER
Nou ik heb iig een ROTO diesel pomp, zal eens kijken welk type dat is.
Wat betreft de klepspeling moet ik je ongelijk geven, in de cx boeken word een klepspeling van .2 en .3 opgegeven voor de 2.5Diesel. In een officieel citroen reparatie handboek van de c35, word voor 2.2Lt (benzine en diesel) een klepspeling van inlaat .15 uitlaat .2 bij koude motor opgegeven.
Voor de 2.5Lt diesel uit ‘83 is dit dus wel .2 en .3?
Groeten Wouter
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
In het orginele handboek worden de volgende waardes gegeven:
handeling BF.100-3 revisie van de benzinemotor B20/614 (1.985 liter)
klepspeling koud: inlaat 0.15 uitlaat 0.20
Handeling BF.DI 100-3 revisie dieselmotor B22/615 (2.175 liter):
Klepspeling koud: inlaat 0.3 uitlaat 0.2
Handeling BF.D1 100-3A revisie dieselmotor B25/637 (2.5 liter)
Klepspeling koud: inlaat 0.3 uitlaat 0.2
Deze waardes komen uit het handboek dat ik bij de plaatselijke dealer heb geleend en gekopieerd.
Groetjes Tonie Scherpenhuysen
C35 FOREVER
tsja, dan wordt het lastig achterhalen wat nou goed is. De klepspelingen uit mijn vorige post komen uit een officieele citroen c35 reparatie handleiding. Mischien dat het jaartal het verschil veroorzaakt?
De handleiding die ik heb komt uit 1978 denk ik. Er word iig geen 2.5Lt behandelt.
Zou het type te achterhalen zijn aan het nummer wat rechtsonder op het blok staat met meegegoten cijfers?
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 26-02-2004
- 2CV 2CV6 Club
- BX Deauville
- C35 C32D
Ik heb nog eens goed in mijn boek gekeken. Nu blijkt dat er 2 maal een pagina Handeling No. BF Di 100-3 inzit. De ene met onder aan de blz C35 39 en de andere met C35 137.
Er zijn twee verschillen op die pagina’s Het ene betreft de afstelling van de silentblocs en het andere gaat over de klepspeling. Op de pagina C35 137 staat inderdaad 0,15 en 0,20 mm klepspeling.
Echter op die pagina is door de dealer de 0,15 doorgestreept en veranderd in 0,30.
Ga er dus maar van uit dat 0,30 en 0,20de juiste afstelmaten zijn.
C35 FOREVER
ja dan zijn we weer terug bij af, mijn kleppen staan nu op .2 en .3 gesteld en het blok loopt goed. Zodra ik zeker weet welk blok ik heb ga ik verder uitzoeken wat de klepstelling zou moeten zijn. Ze staan nu iig veilig (voldoende klepkoeling).