Hou het bij een andere dealer , de techniek in een citroen is over het algemeen dik in orde ( kan ik niet van renault zeggen)
Misschien een onafhankelijke partij even laten kijken of alle onderdelen werkelijk vervangen zijn ? Is aan de buiten kant te zien , hoeft niets voor gedemonteerd te worden
Fusees en wiel remcilinders gaan normaal gesproken veel langer mee.
In mijn geval 2 ton en 12 jaar
dat lieg ik de fusees zijn inmiddels twee keer vervangen , dus 1 ton voor de fusees
@oogpunt: heb je eigenlijk ervaring in het verleden met camper onderstellen van andere fabrikanten?
Meestal ga ik er vanuit dat Waterman geen peop praat en het klinkt mij aannemelijk dat fusee delen te leiden hebben van stilstaan. Dat ze normaal gesproken langer meegaan is zonneklaar, maar ook als ze zo vaak stilstaan?
Misschien verdient het in de toekomst toch aanbeveling om de camper gewoon minimaal eens in de maand eens te pakken voor een ritje waarbij de motor wel goed op termperatuur kan komen. Of wellicht wegzetten voor langere tijd op bokken dat de wielen vrijstaan?
Ik vraag me af of er bijv. water in de brandstof terecht kan zijn gekomen waardoor deze is aan roesten van binnen (en daardoor voortijdig versleten). Mocht de dealer zoiets trouwens constateren dan ben je al snel de sjaak als klant.
(Hier stond een reactie van mij die op een andere plek thuishoort!)
Sorry!
Nog altijd de gelukkige berijder van een Citroën Jumper 2.2 HDI
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
mpostma schreef:Ik vraag me af of er bijv. water in de brandstof terecht kan zijn gekomen waardoor deze is aan roesten van binnen (en daardoor voortijdig versleten). Mocht de dealer zoiets trouwens constateren dan ben je al snel de sjaak als klant.
M.Postma: Zoals je weet heb ik een tijdje bij de anwb gewerkt. Wat ik daar niet voor ellende met kampeerwagens ben tegengekomen 90% van de pechgevallen is te wijten aan langdurige stilstand, en niet aan kilometerstanden.
Water bij de brandstof is een heel veel voorkomende klacht bij dieselvoertuigen die langere tijd stil staan. Dit wordt met name veroorzaakt door condensvorming in de tank. Daarom is het ook zo belangrijk de wagen altijd met een mega volle tank weg te zetten als ie langere tijd niet gebruikt gaat worden. En ja, een brandstofpomp gaat idd stuk van water bij de brandstof. Om garantieclaims te kunnen beoordelen haalde wij in de garage vroeger de pomp vaak uit elkaar. Dan weet je meteen wat er aan de hand is als er water bij gekomen is!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
@waterman771
je hebt misschien, eigelijk wel, een puntje over mijn opmerking…
point taken
Ja, waarom doet hij dat niet gewoon?
Ik denk dat die nota niet helemaal klopt. Zo is er twee keer een post opgenomen (van ca € 350) waarvan ze niet kunnen uitleggen waarom dat twee keer is gedeclareerd. Moet allemaal niet zo moeilijk zijn denk ik.
Maar ja ... we wachten nog even af en als er dan geen oplossing komt moet de BOVAG maar uitkomst bieden.
Bedankt voor je belangstelling!
Nog altijd de gelukkige berijder van een Citroën Jumper 2.2 HDI
zolang de dealer niet eerlijk kan vertellen hoe of wat betaal dan maar niet.
bij mijn hebben ze een soortgelijk iets geprobeerd om dieverse onderdelen 2 maal te laten betalen omdat ze zo gezegd vervangen zijn terwijl ze maal 1 keer voor komen op mijn auto
Ik ben de rechter op de foto.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat kan onhandig uitpakken. Het lijkt mij beter om gewoon te betalen behalve het omstreden deel van 350 euro. Doe dit met de vermelding dat je dit bedrag uiteraard ook wil betalen zodra men een gedegen specificatie kan tonen.
Op die wijze heb ik al eens volledig mijn zin gekregen. (nooit meer iets vernomen….)
Distributieriem Jumper geknapt
Hier volgt een bericht over hoe het alemaal is verlopen met de geknapte distributieriem van onze Jumper 2.5 HDI.
Uiteindelijk is de Jumper volledig gerepareerd. Citroën Nederland is behoorlijk tegemoetgekomen en heeft alle onderdelen vergoed. Ook de brandstofpomp bleek te zijn vastgelopen!
Minder aardig verliep de reparatie bij de Citroën-garage in Maastricht. Zij bleken behoorlijk klantonvriendelijk te zijn. Zij rekenden het volle pond en waren niet bereid om met ons een gesprek te hebben over de door hen opgestelde (hoge!) rekening. Daar stonden wat onduidelijke dingen in waarover wij een specificatie verlangden.
Ineens bleken de wielremcylinders te zijn verroest en ook de wiellagers defect! En dat allemaal bij een auto van amper 4,5 jaar en nog geen 40.000 km op de teller. Een auto die altijd droog staat in de stalling, en waar regelmatig mee wordt gereden!
Wij zijn net terug van een 5.000 km door Noorwegen en hebben geen problemen meer gehad. De reparatie blijkt dus goed te zijn gedaan.
Ook hebben wij de factuur, minus een dubbel geteld onderdeel, uiteindelijk betaald. Want wij hebben geen zin om hierover een jarenlange procedure te hebben.
Alhoewel we altijd een goede relatie hebben gehad met deze garage, bleek men niet bereid om met ons te overleggen over de hoogte en de specificatie van de rekening. Dat nemen wij hen zeer kwalijk! In ieder geval voldoende reden voor ons om deze garage de rug toe te keren.
Wij zullen onze nieuwe Citroën beslist niet meer in Maastricht aanschaffen! En dat is jammer!
Groeten,
Paul
Nog altijd de gelukkige berijder van een Citroën Jumper 2.2 HDI
Re: Distributieriem Jumper geknapt
Hmm, in elk geval mooi dat Citroen Nederland jullie riant tegemoet is gekomen.
In het vervolg zou ik de camper in elk geval met volle tank wegzetten.
Ja, is dat zo?
Moet je je auto wegzetten met een volle tank?
Wat is daar zo belangrijk aan? Want als dat beter is voor de auto volg ik die tip natuurlijk!
Nog altijd de gelukkige berijder van een Citroën Jumper 2.2 HDI
In een tank heb je gemakkeijk last van Condens, vooral als het kouder word, volle tank werkt dit tegen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Hele goede tip!
Maandag ga ik de Jumper meteen voltanken.
Dat heet “investeren op de toekomst”!
Bedankt vor de tip!
Nog altijd de gelukkige berijder van een Citroën Jumper 2.2 HDI
paso schreef:In een tank heb je gemakkeijk last van Condens, vooral als het kouder word, volle tank werkt dit tegen.
Precies. Is hierboven trouwens ook al besproken.