Wat remt-ie weer heerlijk!
Herbert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 03-02-2008

Gepost: 03 maart 2008 12:17 AM

Vandaag weer een klusdag aan de DSuper5

Heb de auto nu een maand, al gedaan:

Relaistruuk om de spanningsregelaar te helpen constante spanning te regelen
Gasring op carburateur beter vastgezet(zoog valse lucht)
Voorruitrrubber vervangen
Nieuw raammechanisme rechts
Kromme deurpanelen gefatsoeneerd
Nieuwe spiegels
Dashboard opgevuld met noppenschuim in een poging de auto wat stiller te krijgen (zit al een pallas hitte/geluidsschild in)

Slot
Vandaag begonnen met een weigerachtig deurslot, hij wilde niet meer op slot. Mij viel op dat op de plaat die in de slotvanger moet vallen 2 van de 3 bouten ontbraken. Heen en weer schuiven van het slot zorgde ervoor dat hij weer prima op slot kon met het sleuteltje. Dat was gemakkelijk! Ik had nog bouten liggen met precies zo’n kop als de twee ontbrekende en klaar was Kees. What the F’ck! krijg nu heel de deur niet meer open. Zouden die bouten soms te lang zijn? Wat nu?  De deur zit in het slot en ik krijg hem met geen mogelijkheid meer open! Na mezelf flink op de kop te hebben gegeven voor zo’n beginnersfout toch maar even alle opties nagegaan. Uiteindelijk bleek ik vlak langs het scharnier van de geopende achterdeur met een inbuspen net bij een van de nieuwe bouten te kunnen (onderste, buitenzijde). nu maar hopen dat dit de boosdoener is. Een paar slagen los en JA hij gaat weer open. Ik weer heel tevreden met mezelf dat we hier weer uitgekomen zijn! kortere bout erin en klaar.

Luchtfilter
Na zo’n voorspoed gelijk maar doorgegaan, bij koude motor en gas los wil ze de laatste tijd afslaan. Voordat ik dingen ga afstellen me eerst maar eens ervan vergewissen dat het luchtfilter schoon is. Ik heb de gefelsde rand opengebogen en eens bekeken wat erin zit: wel een stuk of tien platen gaas/lamellen, niet eens zozeer vervuild. Schoongemaakt, ingeolied en weer samengevoegd en de felsrand met een tang weer dichtgeknepen. Slaat helaas nog steeds af bij koude motor…

Trillende remmen
Qua driveability zowat het meest irritante wat je kunt hebben, de auto was met geen mogelijkheid gelijkmatig tot stilstand te brengen!
Bij Citroclassique gebruikte slijpblokken gekocht en na uitbouw van de koeltunnel de remblokken vervangen door de slijpblokken. 5 keer vanuit 50km/h rustig geremd, waarbij flinke slijpgeluiden hoorbaar waren. Terug de garage in en de remblokken weer terugzetten. Aangezien de remblokken een stuk dikker waren dan de slijpblokken wel nog moeite gehad op de remcilinders terug te drukken. Uiteindelijk wel gelukt met een waterpomptang. Zo nu een proefritje maken. WAT EEN VERSCHIL, WAT EEN GENOT om gewoon gelijkmatig te remmen! Doseerbaarheid van de remmen was sowieso vreselijk en dat is er nu ook enorm op vooruitgegaan. Dus, trillende remmen? SLIJPBLOKKEN.

Ik heb inmiddels wel gelezen dat het trillen wellicht weer terug zal komen, maar ik plaats liever een paar keer de slijpblokken dan die schijven te gaan verwisselen in mijn te kleine garage!

Zo, nu erg tevreden, de auto is weer een stuk beter!

Aankomend:

klein onderhoud, inmiddels 2000 km gereden

Pomp schakeld elke 3-4 seconden, er zal ergens een lek zijn?
Auto zakt ook zeer snel nadat de motor uit is….

Dan zijn we aan de roest toegekomen, maar dat is van andere orde, ik zal eens kijken naar een lascursus!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 03 maart 2008 12:06 PM
  [ # 1 ]

Mooi verhaal en lekker bezig geweest.
Goed dat je het toch nog voor elkaar heb gekregen je deur te kunnen openen. Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je moest voelen op dat moment.

Dat met die slijpblokken moet ik ook gaan doen. Mijn dame trilt ook erg tijdens remmen. Maar ik wist niet dat het zonel ging. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je ze er 1000 km onder moets laten zitten?
Maar hoe dan ook tegen die tijd zal ik mij goed laten informeren.

Succes verder.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 03 maart 2008 01:32 PM
  [ # 2 ]

Dit is voor mij heel herkenbaar ,ik heb haar nu ook ongeveer een maand.
En het is zo leuk om er aan te sleutelen, dus elk vrij moment gaat op aan de ds.
veel succes met verbeteren ,restaureren.

peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 maart 2008 01:44 PM
  [ # 3 ]

Al doende leert men. Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 10 maart 2008 07:44 PM
  [ # 4 ]

RESPECT!!!

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 15 maart 2008 12:09 AM
  [ # 5 ]

Heel diep respect, want ik ben nog niet verder dan een gestraald chassis en ik weet niet meer hoe de rest in elkaar moet Surprisedops:

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 15 maart 2008 01:25 AM
  [ # 6 ]

Hhahaha, ja zo is het wel.
Alleen ik heb CV.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook