Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Sinds gister een nieuw probleem. Heftig trillen tijdens accelereren in alle versnellingen, vooral merkbaar aan de schakelpook, maar uiteraard ook voelbaar. Gas los of constante snelheid en het trillen is min of meer weg.
Bij lage snelheid kan je het ook niet echt trillen noemen maar meer zwabberen…
Mijn monteur denkt aan homokineet, kromme aandrijfas of 3 pootkoppeling (ben de naam ff kwijt) in de aandrijfas…Iemand enig idee ?
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Geen idee.
Klinkt inderdaad als iets in de assen dat niet goed zit. Even op bokken zetten en goed sjorren aan de assen. Overigens heeft mijn v6 ook compleet versleten homokineten maar die trilt niet, behalve bij 140 maar dat ligt aan uitbalanceren.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 15708
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Klinkt mij anders ook wel als een kapotte motorsteun…
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dan gaat je blok kantelen, maar trillen?
Zitten je wielbouten wel vast ?
Kromme as kan ook , misschien iets geraakt ?
Homokineet kun je even checken in de bochten met hard gasgeven .
Merk je meestal niet veel van idd. op rechte stukken , dus dat zal `t wel niet zijn .
Ook kun je versleten draagarmlagers hebben ; doordat je gas geeft krijgen de draagarmen een andere stand ,waardoor ze kunnen gaan zwabberen door de speling die er in de lagers zit .
Geluk en de groeten uit Amsterdam ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Je monteur zit op het goede spoor, maar ik denk dat het ook een motorsteun kan zijn. Een voor een checken.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Als laatste misschien nog je uitlaat die los aan het laten is? Heb ik ook weleens gehad en bij gas geven trilde hij dan lekker tegen het chassis…
Maar zwabberen gaat hij daar niet van, tenzij jij iets anders bedoeld met zwabberen.
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Dan hoor je wat gebonk tegen je bodem, maar dat lijkt me een ander verhaal.
Tsja, je weet maar nooit, ik dacht indertijd ook dat ik een zwaar motorisch probleem had, maar dat viel met wat rubbers en laswerk gelukkig heel erg mee
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
T’is niet motorisch, dat weet ik 90% zeker, volgende week een afspraak maken, nu even behelpen met de AX…..
Ach, AX is ook best even lachuh toch? Die hou je onder je arm terwijl je rijdt haha…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zorg er maar voor dat je niet te lang in de AX moet rijden,opdat je die niet gewoon zou raken.
Maar des te meer geniet je achteraf dan terug van de XM!
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Schiet lekker op zo met die Belgen of bijna Belgen.
Die meneer Japio heeft een serieus probleem, klapperuitlaat…
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
www.citrofiel.tk schreef:Ach, AX is ook best even lachuh toch? Die hou je onder je arm terwijl je rijdt haha…
Hans
Ik moet er morgen mee over de afsluitdijk, ben er helemaal zenuwachtig over….
Bijna-belgen
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.