Totaal aantal Berichten: 461
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Joris zijn Ami 8 had de laatste tijd last van scheefremmen. Schijven waren al ontvet, blokken nieuw erin, achterremmen ook nog eens gesteld maar het probleem bleef. Met de APK in zicht vandaag maar eens rigoreus aan de slag gegaan. De remklauw eraf en reviseren. Ik had nog 2 revisiesetjes liggen. Eerst de verkeerde klauw gedaan omdat we dachten “de kant waar ie goed remt is het probleem niet”. Niets bleek minder waar. Het was juist wel die remklauw; hij bleef namelijk hangen. Dat bleek toen we ook deze klauw gereviseerd hadden. Nu remt de Ami weer strak en kaarsrecht. En passant heb ik mijn Ami nog even bijgewerkt en APK klaar gemaakt. Hier wat plaatjes:
groetjes,
Michiel
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
De remklauwen zien er mooi schoon uit of lijkt dat zo? In ieder geval mooi dat ie weer recht remt. Wanneer is de APK?
Mooi die laatste foto trouwens! Dat is nu mijn buroblad achtergrond
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 461
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
We hadden de klauwen eerst even goed schoongemaakt, dat was wel nodig want ze waren compleet zwart en vol vettigheid. Wel zo prettig sleutelen als het schoon is
Maar wat ik dus zo opvallend vond is dat de kant waar ie goed remde dus de boosdoener was! Eigenlijk is het heel makkelijk om te doen. Zo’n revisiesetje kost niks en het zelf doen is nog leuk ook!
De APK is eind maart. Binnenkort maar eens een afspraak maken. Ik verwacht eigenlijk geen problemen maar je weet het nooit helemaal zeker. Vorige keer dacht ik dat ook en toen bleek ineens een wiellager niet goed te zijn. Dat was toch even een klusje.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Mooie ami’s idd!!
Lekker werkje ook, remklauwen reviseren! Lekker beetje pielen, en heel, veel profijt van!!
heavy metal speed eend!