Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ach, zolang de kritiek komt uit een land waar ze een gedrocht als de Austin Maxi hebben gemaakt…
Willibrord schreef:Ach, zolang de kritiek komt uit een land waar ze een gedrocht als de Austin Maxi hebben gemaakt…
Het is pure satire zoals de engelsen dat prachtig kunnen! Beter in elk geval dan dat ze auto’s bouwen..
Gr,
Marten
Bram schreef:
Mijn wens is, (als ik zoveel geld zou hebben)......een keer info in te winnen of er in Frankrijk nog ergens een laatste TZD-turbo (break of Berline maakt me niet uit) uit 93 - 95 met een km.st van (pakweg) 30.000 of zo…...of zelf een nieuwe, die ze ergens hebben opgeslagen….zoals ik hier ergens las over een 2CV met 600 km op de teller…..Man man…...wat zou ik dan blij zijn.
Ow, jij zoekt daar dus ook al naar; nou, als je een 2e vindt laat het even weten
Bram schreef:
Ik weet van ene Rocco van het XCNL forum (die is Citroenmonteur in Friesland, bij een dealer meen ik me te herinneren) dat er zelfs bij hen in de zaak een keer een BX van bouwjaar 1996 stond
Zoiets mag dus ook….
Tja, die dingen zijn tot juni 1994 geproduceerd. Een later bouwjaar zou je dan toch moeten checken tegen het organummer.
Maarja, latere imports en grijsombouwers kunnen best een later kenteken hebben natuurlijk.
Ich bin ein Breaker
Hmm….de enige Engelse auto die ik (hééél kort) heb gehad, was een Ford-Cortina.
Met die jankende versnellingsbak
karel schreef:Tja, die dingen zijn tot juni 1994 geproduceerd. Een later bouwjaar zou je dan toch moeten checken tegen het organummer.
Maarja, latere imports en grijsombouwers kunnen best een later kenteken hebben natuurlijk.
Oke Karel…..ik zal je dan wel tippen.
Maar ik bedoelde natuurlijk het jaar dat ze op kenteken zijn gezet…..bouwjaar had ik niet moeten schrijven.
gti_styling84 schreef:Waat ???? ‘96 ? Dat wil ik zien !!!!
Ik ook, ik dacht dat de laatste BXen in 1994 zijn geproduceerd :
Wat lelijk betreft? Ja de BX is een auto te zijn waar je van houd of niet, over mooi valt te discussieren. Feit blijft wel dat de BX een zeer aparte en comfortabele auto is, dat zie ik de Engelsen niet snel nadoen.
ZX1.4i schreef:ik dacht dat de laatste BXen in 1994 zijn geproduceerd :
Dat zijn ze ook (bij mijn weten tenminste)......Maar, er zouden (volgens die Rocco uit Friesland) nog ‘95 en zelfs een 96’er in hun garage zijn gezien.
Ik zou dat eens moeten opzoeken op het XCNL forum.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
ZX1.4i schreef:..... Feit blijft wel dat de BX een zeer aparte en comfortabele auto is, dat zie ik de Engelsen niet snel nadoen.
Nou, toch kunnen die Engelsen op dat vlak er ook wel wat van. Ken je nog de Hydragas-vering zoals die vroeger in bijv. de Austin Allegro en die lelijke Maxi is toegepast? Een vriend van mij heeft (lang geleden) jarenlang in zo’n Allegro rond gereden. Een lelijk hok om te zien, maar het reed prima!!
Overigens is de MGF (niet de TF!!) ook voorzien van Hydragas! Is best een grappig systeem, werkt ook met gasgevulde bollen, alleen staan links en rechts apart de voorbollen en achterbollen met elkaar in verbinding. De precieze werking ken ik niet, maar het heeft zeker effect.
De Engelsen willen het niet weten, maar zoveel verschillen ze niet van de Fransozen hoor!
Dat kan niet…. bx is in ‘94 als laatst gemaakt en latere modellen zouden later dan op kenteken gezet moeten zijn.. lijkt me
winnetou schreef:ZX1.4i schreef:..... Feit blijft wel dat de BX een zeer aparte en comfortabele auto is, dat zie ik de Engelsen niet snel nadoen.
Nou, toch kunnen die Engelsen op dat vlak er ook wel wat van. Ken je nog de Hydragas-vering zoals die vroeger in bijv. de Austin Allegro en die lelijke Maxi is toegepast? Een vriend van mij heeft (lang geleden) jarenlang in zo’n Allegro rond gereden. Een lelijk hok om te zien, maar het reed prima!!Overigens is de MGF (niet de TF!!) ook voorzien van Hydragas! Is best een grappig systeem, werkt ook met gasgevulde bollen, alleen staan links en rechts apart de voorbollen en achterbollen met elkaar in verbinding. De precieze werking ken ik niet, maar het heeft zeker effect.
De Engelsen willen het niet weten, maar zoveel verschillen ze niet van de Fransozen hoor!
Ieks… austin allegro. Ik heb ooit een keer met mijn stage ruim 6 uur in zo’n hok moeten bivakkeren. Het ding leek wel gebouwd met Ritmo kwaliteit. Alles viel bij dat 8 jaar oude hok al uit elkaar, het ding zoop (nog super gelood), was traag, lelijk en was beslist niet lekker geveerd: Wat een hondenhok. NIet erg grappig dus. Dan toch maar liever een ritmo omdat jedaar nog wel lekker mee kunt scheuren (lekker hoogtoerig opzwepend motortje).
Als ik moet kiezen tussen een Kadett (worst case: men neme een D) dan heb ik dat nog liever dan een Austin ALlegro.
Gr,
Marten
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Kakelbont schreef:Rare gasten die niks te doen hebbben. Hoewel, moet wel zeggen dat ze humor hebben:
rare engelsman schreef:
They say that an infinite number of monkeys with an infinite number of typewriters would eventually come up with the entire works of Shakespeare. Citroen decided to try this technique with six monkeys and a bag of meccano. The BX took them 12 minutes to make (including a 2 minute banana break).
Hey! Een quote uit de Hitch Hiker’s Guide!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:....Als ik moet kiezen tussen een Kadett (worst case: men neme een D) dan heb ik dat nog liever dan een Austin ALlegro.
Gr,
Marten
Wooow, nog erger dan een Kadett? Ik wist dat die Allegro’s niet zo best waren, maar dit is wel heel triest. Gelukkig leef je nog…
Heb trouwens pas geleden in de Autoweek (dacht ik) nog een stukje gelezen over een schaalmodel van de Austin Allegro. Het model was geheel waarheidsgetrouw uitgevoerd met roestplekken. Humor!!
mpostma schreef:.... Dan toch maar liever een ritmo omdat jedaar nog wel lekker mee kunt scheuren (lekker hoogtoerig opzwepend motortje)....
Fiatjes zijn erg lekker hoor. Heb afgelopen week nog de Fiat 127 van een vriend van me van Putten naar Vlaardingen moeten rijden (hij had daar een motorfiets gekocht), en heb me erg vermaakt op de diverse rotondes. Horen en zien vergaat je in zo’n ding op de snelweg, maar ze hebben een ongehoord goede wegligging, zeker voor zo’n kleintje!!
winnetou schreef:mpostma schreef:....Als ik moet kiezen tussen een Kadett (worst case: men neme een D) dan heb ik dat nog liever dan een Austin ALlegro.
Gr,
MartenWooow, nog erger dan een Kadett? Ik wist dat die Allegro’s niet zo best waren, maar dit is wel heel triest. Gelukkig leef je nog…
Heb trouwens pas geleden in de Autoweek (dacht ik) nog een stukje gelezen over een schaalmodel van de Austin Allegro. Het model was geheel waarheidsgetrouw uitgevoerd met roestplekken. Humor!!
mpostma schreef:.... Dan toch maar liever een ritmo omdat jedaar nog wel lekker mee kunt scheuren (lekker hoogtoerig opzwepend motortje)....
Fiatjes zijn erg lekker hoor. Heb afgelopen week nog de Fiat 127 van een vriend van me van Putten naar Vlaardingen moeten rijden (hij had daar een motorfiets gekocht), en heb me erg vermaakt op de diverse rotondes. Horen en zien vergaat je in zo’n ding op de snelweg, maar ze hebben een ongehoord goede wegligging, zeker voor zo’n kleintje!!
Sja, die Fiat Ritmo was gewoon lachen. Dat kreng pleurde zowat van ellende uit elkaar en was technisch minstens net zo beroerd als een Allegro, maar hij scheurde wel lekker!! Schakelen was nog zoiets. De pook bleef zowat in elk stand staan, maar als je een ruk naar linsvoren gaf dan kwam ie toevalligerwijs wel in de 1 (meestal). Achteruit was nog erger. Soms 3/4 x proberen en dan “dreun” en dan stond ie in de achteuit. Ik weet niet of het exemplarisch was of structureel, maar goed was het niet.
Gr,
Marten
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005
- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Laat een ander de DS, BX, 2CV en de Ami maar lelijk vinden. Zij hoeven er toch ook niet in te rijden. Dat doen wij wel. Vaak rijden mensen die Citroëns lelijk vinden in de lelijkste orgels waar je nog niet eens in begraven wil worden.
Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html
mpostma schreef:
Ieks… austin allegro. Ik heb ooit een keer met mijn stage ruim 6 uur in zo’n hok moeten bivakkeren. Het ding leek wel gebouwd met Ritmo kwaliteit. Alles viel bij dat 8 jaar oude hok al uit elkaar, het ding zoop (nog super gelood), was traag, lelijk en was beslist niet lekker geveerd: Wat een hondenhok. NIet erg grappig dus. Dan toch maar liever een ritmo omdat jedaar nog wel lekker mee kunt scheuren (lekker hoogtoerig opzwepend motortje).
Een familielid van me heeft zo’n ding gehad totdat het motorblok in elkaar draaide; het was voor die tijd al een echte “money pit”, een bodemloze-put-op-wielen. Toch wel sneu voor een destijds nog vrij jonge auto.
mpostma schreef:
Als ik moet kiezen tussen een Kadett (worst case: men neme een D) dan heb ik dat nog liever dan een Austin ALlegro.
Marten
Mwah, naar mijn mening zijn de E-kadett en de Astra’s nog wel een stapje erger dan de D-kadett (de blokkendoos-kadett).
In de hele E-kadett heb ik nooit enige poging tot comfort kunnen ontdekken; ik heb er helaas teveel kilometers in verschillende exemplaren moeten rijden, soms meerijden. Wat een vreselijke hokken. Alleen maar om het goedkoop gemaakt, meer niet.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Wat ik nou zo grappig vind, is als er iemand is die ons merk lelijk, slecht of roestbakken vindt, dan hebben we binnen no time 3 pagina’s vol met Opel kut en Engelsen klote. Ik wil niet altijd maar zeiken maar waar maken we ons in vrede’s naam druk om. Laat een Kadett liefhebber lachen om een BX en andersom. Inprincipe zijn het beide gewoon kutbakken. Een BX is altijd duur om mee terijden en een Kadett roest altijd. En nu niet als BXfreaks allemaal terug mailen dat dit niet zo is en hoe goedkoop jou BX is.(de colt van mijn vriendin heeft een grote beurt plus apk voor nog geen €150 geen citroen uit 1996 die hem dit na doet maar ja het is wel een suffe jap). Ik heb 2 BX-en gehad maar het waren niet de meest betrouwbare auto’s die ik heb gehad om maar te zwijgen over mijn CX. Het waren geweldige machine’s maar reeel gezien kut auto’s(je moet wel echt liefhebber zijn om er een te hebben) en iemand die er geen verstand van heeft en dit verteld kan ik alleen maar gelijk geven. Maar als je er mee door den landen rijdt met een lekker muziekje is alles weer vergeten en vergeven. Wat ik wil zeggen is dat iedereen zijn liefhebberij heeft de mijne is Citroen en daar mag iedereen wat van zeggen en om lachen het zal mijn bloedruk niet verhogen.
Dat jullie zo massaal op zo’n site reageren bewijst maar weer eens te meer dat een auto het verlengstuk van je lul is.
Peter