Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als ik dit zo zie moet je toch nog wel wat ruimte overhouden….
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
EW schreef:mssl schreef:Parkeerbelasting staat gewoon in een wetboek en zij moeten de begin grondslagen zeker wel kennen Dat het niet de meest snuggere figuren veelal zijn is zeker waar
Het tot aan de rechter laten komen voor bekeuringen op eigen terrein…. (okee, een plantsoen midden in Den Haag op het gras in een woonwijk).
En dan nog blijven de parkeerwachten rustig door gaan met bekeuren.
Wat zei de rechter?
Ik ken een geval waarbij een partikulier ‘zijn’ stoeprand zelf geel schilderde.
Auto’s die geparkeerd stonden, omdat hun eigenaren wisten dat het niet echt was, kregen een bekeuring.
En dat was terecht volgens de rechter, omdat je van een ambtenaar niet kunt verwachten dat ie weet welke tekens ‘echte’ verkeerstekens zijn en welke niet.
Dus… Interessant!
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Bekeuring nietig want eigen terrein.
Overigens was het wel alszodanig herkenbaar: er was een bouwplaats ingericht met de parkeergelegenheid op het eigen terrein. De ambtenaar in kwestie had dus kunnen verwachten dat het had gemogen.
Ries schreef:Als ik dit zo zie moet je toch nog wel wat ruimte overhouden….
Effe bij de brandweer zo’n pneumatisch klem lenen die ze gebruiken om voertuigen op te tillen of delen open te breken bij een reddingsaktie.
Lijkt me dat een wielklem daar niet op gemaakt is
Reizen zoals met een ICE maar dan op asfalt.
Was er bij zo’n programma over parkeerwachters niet iemand die met z’n 4x4 gewoon wegreed met zo’n klem?
Nee dat was met een Golf III
Test
Ries schreef:Een boete krijg je toch wel, naast de wielklem.
En dat bovenstaande verhaal. Die grappenmakers gaan lekker betalen voor de schade die ze hebben gemaakt, natuurlijk.
Ik denk dat je dan wel eens in een heel naar spelletje ‘jouw verhaal tegen hun verhaal’ zou kunnen belanden, waarbij jij uiteindelijk zult moeten aantonen dat je kar tiptop was voordat de parkeer wachtende neanderthalers hun brein er op los lieten….
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Als dat zo is kun je wel raden wie het onderspit zal delven
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Martijn de Ruijter schreef:En sinds wanneer is een wielklem dan een probleem?
Gr Martijn
Ijzersterk
En dan als oud ijzer verkopen
Reizen zoals met een ICE maar dan op asfalt.