1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS van Smakman, opknappen en spuiten
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 16 maart 2008 11:08 AM

Enkele dagen geleden ben ik begonnen aan het opknappen van mijn DS in de vorm van plaatwerk.
Op zich valt het me niet eens tegen wat eruit geslepen mag worden.
De 2 voorschermen en de rechter achterportier hebben als enige nieuw plaatwerk nodig. De 2 portieren vooraan zijn door de vorige eigenaar voorzien van nieuwe onderkanten.
Een jaar geleden heb ik de andere portier achter vernieuwd en ook 2 achterschermen met dank aan de rijkunsten van mijn broer Wink
Dit geheel wil ik voorzien van een nieuw kleurtje zoals sommige misschien al weten.

Op deze link kunnen jullie de vorderingen bekijken..
Ik heb een Mijnalblum.nl’etje aangemaakt.
link: [/url]http://www.mijnalbum.nl/Album=BAZYXPWM

Nick onclick="window.open(this.href); return false;" >

Tips & Tricks of commentaar zijn van harte welkom.

Nick

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 16 maart 2008 11:16 AM
  [ # 1 ]

 

Zo’n link maken valt ook niet mee… Surprisedops: [/url]

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 16 maart 2008 01:53 PM
  [ # 2 ]

Gaaf om te zien hoe je dat aanpakt, ik ga dit zeker volgen.
Wat voor lak ga je erop zetten, en hoe behandel je de binnenkant van de schermen?
succes.

peter.

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 16 maart 2008 07:54 PM
  [ # 3 ]

Dankje peter. De achterschermen staan al vrij dik in de ‘tectyl’(of eigenlijk een goedje wat ze voor tractoren gebruiken bij de wielkasten, etc) Ik weet niet precies de naam maar het werkt goed en makkelijk te verwerken met een kwast of spuit. Het is ook niet te koop bij doe-het-zelf zaken in ieder geval

De lak wordt (als het goed is) RX 2 componenten. nat op nat. Dat wil zeggen dat als de grondverf nog niet droog is, de lak erop kan/moet. Ik heb het besteld bij het plaatselijk autoschade bedrijf. Hij zou me nog bellen van hoe en wat.

Ik heb vandaag onderandere de koplampbehuizing voorzien van een mooi laagje witte verf.. Daarvoor heb ik eerst kunststof grondverf erop gedaan.. Het ziet er mooi uit, ik hoop dat het blijft zitten!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 maart 2008 08:04 PM
  [ # 4 ]

Leuk bezig, maar:

Alle rot moet echt weg voor je gaat strakmaken, plamuren, primeren, schuren en spuiten.
Als je nog rot (bij dubbele plaatdelen zoals onder het koplampglas of bij felsnaden) laat zitten, komt de roest er binnen een paar maanden weer doorheen.

Citroen!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 16 maart 2008 08:50 PM
  [ # 5 ]

Inderdaad, die dubbele delen met roest zijn echt b*tches..De oppervlakkige roest haal ik met een staalborstel weg en schuren, dan een dikke kwast tectyl(als het aan de binnenkant is) Die verrotte delen gaan met de slijptol eruit.

Ik hoorde vanmiddag een verhaal dat als je nieuwe delen staal erin last dat je dan na verloop van tijd ongeveer 5cm van de las af een soort roestontwikkeling kan krijgen op het oude plaatwerk?
Lijkt me niet echt sfeerverhogend eigenlijk.

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 16 maart 2008 11:34 PM
  [ # 6 ]

Scotch-brite, te gebruiken ipv de staalborstel:

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 16 maart 2008 11:38 PM
  [ # 7 ]

Door de grote warmte-ontwikkeling tijdens het lassen verandert de structuur van het metaal. Dat gebeurt ook tijdens het lassen in de fabriek (wel in mindere mate, omdat je met de meest gebruikte methode -puntlassen- minder warmte inbrengt dan met MIG-lassen).

In de fabriek wordt de carrosserie, inclusief gelaste plekken, na het lassen “goed” behandeld, door middel van een dompelbad, daarna met primer, lak en eventueel coating zoals tectyl.

Ik raad je aan de gelaste delen van je auto zo goed mogelijk te beschermen na het lassen (aan de binnenkant en aan de buitenkant).

Citroen!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 17 maart 2008 02:20 AM
  [ # 8 ]

Okee bedankt!
Met die Scotch Bride kom je niet overal bij denk ik? een staal borstel schraapt overal echt tussen, is zo’n scotch bride dan beter?

Met dat lassen DriverD, ik was van plan het te laten TIG lassen bij een mechanisatiebedrijf.. is dat niet hetzelfde als puntlassen? (ik zelf heb alleen nog met elektroden gelast) Confused

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 17 maart 2008 11:16 AM
  [ # 9 ]

Leuk om te lezen Smakman. Ik ga dit topic goed volgen. Ik sta bijna voor de zellfde klus en hoop veel te kunnen leren van jouw werk.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 maart 2008 11:49 AM
  [ # 10 ]
Smakman schreef:

Met dat lassen DriverD, ik was van plan het te laten TIG lassen bij een mechanisatiebedrijf.. is dat niet hetzelfde als puntlassen? (ik zelf heb alleen nog met elektroden gelast) Confused

Met TIG breng je nog meer warmte in dan met MIG. Waarom niet MIG-lassen?

Citroen!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 17 maart 2008 12:24 PM
  [ # 11 ]

Weet ik niet Cool daarom vraag ik het.. ze hebben hier in de buurt ongeveer alles geloof ik dus ze moeten doen wat het beste is, ik heb niet zo veel verstand van lastechnieken buiten elektrode..

Gister had ik de keienbak er onder vandaan gehaald. Die is op een paar plaatsen echt verrot. Ik kan er nieuwe delen in zetten maar dat is puur zo’n klussie.. ik dacht misschien heeft iemand er nog 1 over?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 maart 2008 12:39 PM
  [ # 12 ]
Smakman schreef:

Gister had ik de keienbak er onder vandaan gehaald. Die is op een paar plaatsen echt verrot. Ik kan er nieuwe delen in zetten maar dat is puur zo’n klussie.. ik dacht misschien heeft iemand er nog 1 over?

Over? Yeah right…. Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 17 maart 2008 12:41 PM
  [ # 13 ]

Iets wat je over hebt hoef je niet weg te geven Wink

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 maart 2008 01:02 PM
  [ # 14 ]

Die liggen nog wel in het club magazijn.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 maart 2008 01:06 PM
  [ # 15 ]

oja, en kijk ook eens naar overzet plaatwerk. Bijvoorbeeld de onderrand onder je koplampen is in zn geheel te koop, even als spatbord hoekjes!

Ook te koop in almere!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook