Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik heb deze DS sinds september vorig jaar. Sindsdien alleen maar op LPG gereden en sporadisch op benzine.
Nu gooi ik gisteravond mijn tank vol en…..: een enorme benzine geur in mijn auto.
Ook dacht ik op de plek waar ik tankte een natte plek gezien te hebben.
Onder het verfijnde commentaar van vrouw en drie kinderen naar huis gereden in een enorme benzinelucht.
Enfin: gisteren dus aan het aftappen geslagen (niet met aftapplug maar met slang in tankopening en omgekeerd aangesloten luchtbedpomp om aan te zuigen) want ik had ‘m nokvol gegooid (het advies van mijn vrouw om eerst eens halfvol te proberen in de wind slaande). Ik had echter geen jerrycans genoeg en heb maar een paar lege oliejerrycans (met bodempje olie erin) gebruikt om af te tappen. Iemand een idee of ik deze duur betaalde benzine later gewoon kan gebruiken?
Volgende stap is checken waar lek zit. Ik merkte overigens ook dat tectyl onder balk net voor achterwiel nat was en naar benzine rook.
Ik ga eerst kijken of aanvoer/ontluchtingsslang lekdicht zijn. Daarna tank eruit halen om deze te inspecteren.
Checken op lekken is niet echt simpel want benzine verdampt snel.
Zal foto’s plaatsen van vorderingen.
Iemand nog tips?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Afgetapte benzine zou ik gewoon weer gebruiken.
Tank leegmaken, demonteren en op lekken controleren (tanks zijn ook wel eens doorgeroest).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat eerst, natuurlijk…....
Citroen!
Toen ik mijn tank af ging tappen heb ik de benzine ook in jerrycans opgevangen. Toen ik een van de jerrycans leegde in de tank van mijn motor zag ik tot mijn schrik groen spul meekomen. Toen realiseerde ik mij dat ik ongeveer een liter LHM olie in een van de jerrycans had opgevangen. Ik had wel gemerkt natuurlijk dat er nog wat in zat maar dacht toen dat het gewoon benzine was. (Ik heb meestal wel een jerrycan met benzine thuis staan, altijd handig) Maar de tank van de motor heb ik inmiddels al lang weer leeggereden en heb helemaal niets gemerkt van de olie. Zelf geen extra rookpluimen uit de uitlaat.
Zodra ik mijn andere tank opgehaald heb kan mijn oude de deur uit. Er zitten een paar kleine gaatjes in. Misschien voor de handige doe hetzelver nog wel te lassen. Mocht iemand nog intresse hebben in de tank stuur dan maar een PB tje. Hij is dan gratis af te halen bij mij.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
OK, bedankt voor alle tips. Ik ga morgen eens aan de slag, want ik mis m’n DS. Morgen alweer voor de 2e dag met mijn C3 naar m’n werk!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik neem aan dat dit gat in het rubber van de vulslang niet normaal is?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Typisch LPG-aanleg-verkeerd-geboord-gat…....
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Je bedoelt dat ze door de zijkant er recht ingegaan zijn?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarschijnlijker dan de rubber-boktor…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Is opgelost dus mag op slot.