3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Versnellingsbak problemen deel zoveel :( -> weer opgelost
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 maart 2008 12:00 PM
  [ # 31 ]

Succes met de bak!
TB? Met een wijde boog er omheen….

Citroen!

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 17 maart 2008 12:02 PM
  [ # 32 ]

Ja dat heb ik nu wel gemerkt Wink

Misschien dat ie de bak nog wel terugkrijgt, Air-Mail Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 17 maart 2008 12:15 PM
  [ # 33 ]

Ow het enige knelpunt is dat de hele motor eruit moet Razz

Maar zijn paar dingen die wel ff wat meer energie kosten:
- De boutjes van de uitlaat, je komt er heel moeilijk bij omdat de turbobocht in de weg zit en je subframe.
- Positie van de motor zelf bij het terugtakelen, ik krijg elke keer de motor net niet lekker achterover in de steunen dus dat vergt wat geduld.
- Airco: ik wil niet het gas eruit laten lopen dus moe de pomp inclusief radiator aan de kant (zal zo wel ff foto posten)
- Draagarmen moeten even overtuigd worden om los te gaan
- alle standaard slangeklemmen zijn van het inknijp-wegduw pricipe en daar kom je met je tangen heel lastig bij. De 1e keer heb ik ze meteen allemaal vervangen voor slangeklemmen met schroefkop

Voor de rest is het veel simpel maar bewerkelijk sleutelwerk en ff goedopletten dat je nietveel werk doet enzo Smile
De 1e keer zon motor uitbouwen heb ik met een maatje hele dag over gedaan, dat was uit een sloper (Dus dan mag je nog lekker snel te werk ook met knippen) Nu kan ik de motor in een uurtje of 4~5 in mn 1tje eruit krijgen.

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 17 maart 2008 12:20 PM
  [ # 34 ]

Heb je wel de ophangpunten op het motorblok gebruikt? Daar kwam ik namelijk bij de CX ook pas laat achter, dat die op zo’n manier geplaatst zijn dat het blok precies goed hangt voor [de]montage.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 17 maart 2008 12:24 PM
  [ # 35 ]

Tuurlijk, maar het gaat toch net niet op die manier Smile
Bovenop heb je een dubbele steun, en achterop turbo die prcies goed moet hangen etc etc. Het scheelt allemaal niet zoveel maar wel net teveel Wink


hier zie je de airco rechts hangen


en de rest:

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZH7HQJLC

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 maart 2008 12:42 PM
  [ # 36 ]

Mooi dat ie weer rijdt! Petje af voor je doorzettingsvermogen.

Mijn XM Turbo D12 motor lag trouwens (wel met sleutelhulp) in 3.5 uur op de aanhanger. Was mijn eerste keer dat ik aan de XM sleutelde. Meja. sleuteltechnisch gezien is de XM gewoon een grote BX en met die ervaring scheelt het een hoop.

Uitlaatboutjes: best met zijn 2en. Eentje van bovenaf tegenhouden en een hoop verlengstukken erbij EN goed inspuiten met kruipolie (= geen WD40). Bovendien goede doppen gebruiken zodat het niet kapot draait. Bovendien kom je er bij de XM echt een stuk beter bij dan bij de BX turbodiesel.

Trouwens, had jij nu nog een blok over? Mocht je nog een carterpan hebben dan houd ik mij namelijk aanbevolen. Staal of alu maakt mij niet uit.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 maart 2008 12:52 PM
  [ # 37 ]

Zit er een motorblok verstopt onder die slangen??  Shocked


Overigens ff over die uitlaat boutjes of uitlaat spruitstukboutjes. Is het niet handig om die te vervangen door inbus ofzo ?

Ik kan me uit m’n 4takt period enog wel herineren dat we iedere keer bij het bloksplitsen gezeik hadden met die kruiskop krengen en de slagschroevendraaier. Op een gegevens ogenblik zijn we toen maar op inbus overgestapt. Stuk eenvoudiger.

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 17 maart 2008 01:10 PM
  [ # 38 ]

Tjessus wat een uithoudings vermogen na zo veel tegenslag je moet er nog maar zin in hebben.om paar keer een bak er uit vroeten. Heel veel sterkte en sucses met de montage van je nieuwe bak

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 17 maart 2008 01:26 PM
  [ # 39 ]

Dank heren Smile Dit was de 3e keer nu Wink

1e keer:
http://www.mijnalbum.nl/Album=Q6HEKY64

2e keer:
http://www.mijnalbum.nl/Album=U3F88BC8

Ik wil heel graag de auto houden en kan alles zelf maar kost me elke keer wel veel tijd om een bak te regelen of andere onderdelen.
Voor de rest heb ik het mezelf wel relaxed gemaakt in die box:
Heb goed gereedschap en een eigen takel, mooi geluid daar (incluis subwoofer), thermoskan met thee en onderdelen op voorraad. Alleen geen electriciteit.
Ik ga nog een extra diesel accu er neerzetten om parkeerlichten op aan te sluiten zodat ik savonds wat sfeerlicht heb. Nu gebruik ik een mijnwerkers lampje met ledjes die perfect licht geeft.
Very Happy

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 17 maart 2008 01:28 PM
  [ # 40 ]

Wat betreft die boutjes: Ik kan er in de xm niet van boven bij Wink en van onder met veel gepruts met mn handen. Soms zit mn vinger wel eens klem Laughing Kunnen ook geen andeer boutjes in mijn inziens, maar met gedore-sleutels kan je ze altijd los krijgen. Heb er nu ook netjes nieuwe koperen moeren opzitten, die roesten neit vast Smile

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 17 maart 2008 01:56 PM
  [ # 41 ]

koperen moeren???

Dat is toch zo zwak als je schoonmoeder achter haar rolator?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 maart 2008 01:58 PM
  [ # 42 ]
gompy58 schreef:

koperen moeren???

Dat is toch zo zwak als je schoonmoeder achter haar rolator?

Valt wel mee. Je zet ook niet je wielen ermee vast.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 17 maart 2008 02:13 PM
  [ # 43 ]

Je kan ze flink strak zetten. voordeel is dat ze ook beter klemmen omdat het koper wat zacht is. Die std moeren trillen nog wel eens los enzo Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook