Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Succes met de bak!
TB? Met een wijde boog er omheen….
Citroen!
Ja dat heb ik nu wel gemerkt
Misschien dat ie de bak nog wel terugkrijgt, Air-Mail
Ouwe mopperkont
Ow het enige knelpunt is dat de hele motor eruit moet
Maar zijn paar dingen die wel ff wat meer energie kosten:
- De boutjes van de uitlaat, je komt er heel moeilijk bij omdat de turbobocht in de weg zit en je subframe.
- Positie van de motor zelf bij het terugtakelen, ik krijg elke keer de motor net niet lekker achterover in de steunen dus dat vergt wat geduld.
- Airco: ik wil niet het gas eruit laten lopen dus moe de pomp inclusief radiator aan de kant (zal zo wel ff foto posten)
- Draagarmen moeten even overtuigd worden om los te gaan
- alle standaard slangeklemmen zijn van het inknijp-wegduw pricipe en daar kom je met je tangen heel lastig bij. De 1e keer heb ik ze meteen allemaal vervangen voor slangeklemmen met schroefkop
Voor de rest is het veel simpel maar bewerkelijk sleutelwerk en ff goedopletten dat je nietveel werk doet enzo
De 1e keer zon motor uitbouwen heb ik met een maatje hele dag over gedaan, dat was uit een sloper (Dus dan mag je nog lekker snel te werk ook met knippen) Nu kan ik de motor in een uurtje of 4~5 in mn 1tje eruit krijgen.
Ouwe mopperkont
Heb je wel de ophangpunten op het motorblok gebruikt? Daar kwam ik namelijk bij de CX ook pas laat achter, dat die op zo’n manier geplaatst zijn dat het blok precies goed hangt voor [de]montage.
Animal triste post coitum
Tuurlijk, maar het gaat toch net niet op die manier
Bovenop heb je een dubbele steun, en achterop turbo die prcies goed moet hangen etc etc. Het scheelt allemaal niet zoveel maar wel net teveel
hier zie je de airco rechts hangen
en de rest:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ZH7HQJLC
Ouwe mopperkont
Mooi dat ie weer rijdt! Petje af voor je doorzettingsvermogen.
Mijn XM Turbo D12 motor lag trouwens (wel met sleutelhulp) in 3.5 uur op de aanhanger. Was mijn eerste keer dat ik aan de XM sleutelde. Meja. sleuteltechnisch gezien is de XM gewoon een grote BX en met die ervaring scheelt het een hoop.
Uitlaatboutjes: best met zijn 2en. Eentje van bovenaf tegenhouden en een hoop verlengstukken erbij EN goed inspuiten met kruipolie (= geen WD40). Bovendien goede doppen gebruiken zodat het niet kapot draait. Bovendien kom je er bij de XM echt een stuk beter bij dan bij de BX turbodiesel.
Trouwens, had jij nu nog een blok over? Mocht je nog een carterpan hebben dan houd ik mij namelijk aanbevolen. Staal of alu maakt mij niet uit.
Zit er een motorblok verstopt onder die slangen??
Overigens ff over die uitlaat boutjes of uitlaat spruitstukboutjes. Is het niet handig om die te vervangen door inbus ofzo ?
Ik kan me uit m’n 4takt period enog wel herineren dat we iedere keer bij het bloksplitsen gezeik hadden met die kruiskop krengen en de slagschroevendraaier. Op een gegevens ogenblik zijn we toen maar op inbus overgestapt. Stuk eenvoudiger.
Tjessus wat een uithoudings vermogen na zo veel tegenslag je moet er nog maar zin in hebben.om paar keer een bak er uit vroeten. Heel veel sterkte en sucses met de montage van je nieuwe bak
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven
Dank heren Dit was de 3e keer nu
1e keer:
http://www.mijnalbum.nl/Album=Q6HEKY64
2e keer:
http://www.mijnalbum.nl/Album=U3F88BC8
Ik wil heel graag de auto houden en kan alles zelf maar kost me elke keer wel veel tijd om een bak te regelen of andere onderdelen.
Voor de rest heb ik het mezelf wel relaxed gemaakt in die box:
Heb goed gereedschap en een eigen takel, mooi geluid daar (incluis subwoofer), thermoskan met thee en onderdelen op voorraad. Alleen geen electriciteit.
Ik ga nog een extra diesel accu er neerzetten om parkeerlichten op aan te sluiten zodat ik savonds wat sfeerlicht heb. Nu gebruik ik een mijnwerkers lampje met ledjes die perfect licht geeft.
Ouwe mopperkont
Wat betreft die boutjes: Ik kan er in de xm niet van boven bij en van onder met veel gepruts met mn handen. Soms zit mn vinger wel eens klem Kunnen ook geen andeer boutjes in mijn inziens, maar met gedore-sleutels kan je ze altijd los krijgen. Heb er nu ook netjes nieuwe koperen moeren opzitten, die roesten neit vast
Ouwe mopperkont
koperen moeren???
Dat is toch zo zwak als je schoonmoeder achter haar rolator?
gompy58 schreef:koperen moeren???
Dat is toch zo zwak als je schoonmoeder achter haar rolator?
Valt wel mee. Je zet ook niet je wielen ermee vast.
Je kan ze flink strak zetten. voordeel is dat ze ook beter klemmen omdat het koper wat zacht is. Die std moeren trillen nog wel eens los enzo
Ouwe mopperkont