Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nog een vraag:
Hoelang doet een BX er normaal over om ingezakt te zijn?
Mijn BX ligt na 2 uur met zn buik op de grond. omdat sommige bx’en wat langer overeind blijven of valt dat wel mee?
na het starten brandt het stop lampje 2 seconde en voordat ik mijn frontje op de radio heb zitten is die al op hoogte dus dat is wel goed volgens mij
Die van mij ligt na een dag iets lager, bij mij zitten er verse filters in en nieuwe LHM scheelt echt een hoop, als ik de wagen start is ie na 5 sec. op hoogte…
mijn 16v blijft gewoon op hoogte staan, en na een week zakt ie wel wat. maar ja, daar is alles ook nieuw.
de blauwe bx GTi zakt bijna direct, die is dan ook toe aan nieuwe filters, LHM en een hoofdbol. ops:
omhoog komt ie wel eigenlijk gelijk.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Mijn GTi ligt met z’n achterkant binnen een half uur op de straat… Binnenkort ga ik maar eens veerbollen vervangen, kijken hoe ‘t dan is.
Misschien is ‘t juist wel een goed teken als ie snel inzakt, wil dat niet zeggen dat de hele wielophanging lekker soepel en zonder weerstand is?
Onze 16TGI doet er ongeveer 2 a 3 uren over om lekker te gaan liggen.
Omhoogkomen meestal na 2 a 3 seconden. Heeft dat stoplampje met het omhoogkomen te maken? Wist ik niet.
Ze slaapt vannacht trouwens bij Coolen in Apeldoorn.
In een C3 naar huis gereden… ook niet verkeerd.
Wij hebben ooit eens een BX 16RE gehad, die ook een week op hoogte bleef staan… maar die reed beslist niet lekker meer!! (ratelende pomp, en lege veerbollen..) Als de bx dan eenmaal op de grond lag, wou hij ook haast niet omhoog… (alleen met de hoogteregelaar in de hoogste stand)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:Wij hebben ooit eens een BX 16RE gehad, die ook een week op hoogte bleef staan… maar die reed beslist niet lekker meer!! (ratelende pomp, en lege veerbollen..) Als de bx dan eenmaal op de grond lag, wou hij ook haast niet omhoog… (alleen met de hoogteregelaar in de hoogste stand)
Dan is er duidelijk wat mis met je hoogteregelaars.
Het kan overigens wel heel goed zijn, een BX die een aantal dagen hoog blijft. Als de rest maar functioneert zoals het moet.
Maar och, als het ding niet binnen een paar minuten op z’n gat ligt is het nog niet zodanig dat je je echt zorgen moet maken.
Als “truukje” zet ik bij de Chic de auto wel eens in de hoogste stand stil; deze blijft dan heel trouw hoog op me staan wachten. Dan rijd je na een lange werkdag zomaar weg, dat heeft toch wel wat hoor….
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Als “truukje” zet ik bij de Chic de auto wel eens in de hoogste stand stil; deze blijft dan heel trouw hoog op me staan wachten. Dan rijd je na een lange werkdag zomaar weg, dat heeft toch wel wat hoor….
Ja….dat heb ik ook weleens gedaan….maar als je dan in je stoel ploft….zakt de BX meteen met een rotgang naar beneden.
(Tjoink hoor je dan)
mijn ex-bx bleef altijd erg lang omhoog staan, hij zakte wel iets in (2cm ofzo) maar pas na 3-4 dagen zakte die verder.
vond ik wel jammer want ik vind het wel gaaf als ie inzakt
(thank god for that handle between the chairs )
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
oh het maakt niet echt uit hoelang die erover doet om in te zakken,
mijn vriendin kan nu altijd zien hoelang ik al thuis ben als mijn bx lekker ligt te slapen dan ben ik alweer ff thuis
Sep schreef:oh het maakt niet echt uit hoelang die erover doet om in te zakken,
mijn vriendin kan nu altijd zien hoelang ik al thuis ben als mijn bx lekker ligt te slapen dan ben ik alweer ff thuis
Ben net thuis hoor schat
Leugenaar! hahahaha die is goed
Harm schreef:Mijn GTi ligt met z’n achterkant binnen een half uur op de straat… Binnenkort ga ik maar eens veerbollen vervangen, kijken hoe ‘t dan is.?
Heeft aboluut geen moer met je veerbollen te maken!
hooguit de voorraadbol maar zeker niet de veerbollen.
Even heel kort tussendoor (sorry) maar hoort de voorkant ongeveer evenveel in te zakken als de achterkant?
Mijn BX wijst een beetje met de neus eigenwijs omhoog na een dagje of wat… (eigenwijze auto voor een stronteigenwijze eigenaar)
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Bram schreef:karel schreef:Als “truukje” zet ik bij de Chic de auto wel eens in de hoogste stand stil; deze blijft dan heel trouw hoog op me staan wachten. Dan rijd je na een lange werkdag zomaar weg, dat heeft toch wel wat hoor….
Ja….dat heb ik ook weleens gedaan….maar als je dan in je stoel ploft….zakt de BX meteen met een rotgang naar beneden.
(Tjoink hoor je dan)
mmmzzz dat klinkt als een versleten draagarm
Heeft aboluut geen moer met je veerbollen te maken!
hooguit de voorraadbol maar zeker niet de veerbollen
Dat dacht ik al wel hoor. Maar de veerbollen achter zijn volgens mij aan vervanging toe, het veert niet helemaal perfect… de voorraadbol is denk ik dood, dus dan kun je ze net zo goed allemaal vervangen
Kijk ook eens naar de retourleidingen. Dit is bij mij het probleem. Zodra ik het contact afzet zakt de achterkant naar beneden. Dit als gevolg van een lekke retourleiding. De LHM-retourleiding onder het subframe is lek. Hierdoor zakt bij mij de achterkant in. Onder het rijden merk ik niets, alleen als ik het contact uitzet.
Heb je ‘s-morgens een groen plasje LHM onder de auto, dan kun je met bijna 100% zekerheid zeggen dat je ook een lek hebt.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.