Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Past dat reparatie plaatwerk voor een DS goed?
Ik heb een heleboel van dat spul voor m’n eend gekocht en de helft kon ik eerst beter in model kloppen voor het bruikbaar was…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
geen ervaring behalve met de dorpels. Dat past prima!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Jammer dat ik geen lid ben van de club. Ik kijk nog even rond voor die keienbak en nu even een afspraak voor dat lassen van het spulletje
Het viel niet mee om een ff een bedrijfje te vinden die wil lassen…het schijnt een appart klussie te zijn. De eerste paar die ik vroeg wilden me niet garanderen dat het ging lukken en deden wat moeilijk.
Uiteindelijk bij een ander mechanisatiebedrijf waar ik wel vaker kom zei de chef dat het wel gaat lukken, hij had er ervaring mee.
Dat zocht ik want Ik hou niet van garages, die hebben vaak geen tijd als je er zelf ook bij bent. Dan mag je het laten liggen en over week is het nog niet af. Maar wel een gigantische rekening
Je hebt gelijk hoor super ID, waar is dat clubhuis eigenlijk?
Dat ziet er goed uit Smakman.
Heb jij nu de stukken die erin gelast zijn zelf gemaakt?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Smakman schreef:Je hebt gelijk hoor super ID, waar is dat clubhuis eigenlijk?
Net onder utrecht bij houten: Tull ent waal.
@SUPERid: Wat versta je er dan onder? ( met je loze opmerkingen…)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dankje Bogaard. Ik kon op de site niet zo snel zien waar het was, wilde weten of het een beetje in de buurt was..
Die stukken die erin gelast zijn heb ik zelf gemaakt ja, gewoon plaatstaal op maat maken.
Ik zeg het alsof dat zo gepiept is maar er gaat veel tijd in gaat zitten voor het naar het zin is, maarja je wil wat.
Ik wilde wel het randje/90 graden hoekje erin hebben, dan krijg je het niet zo makkelijk rond dus heb ik hier en daar inkepingen gemaakt.
Het lassen koste die jongen van de staalbouw ook ruim 3 uur
Nu nog het strak maken!
Vandaag weer aan het klussen geweest, bijna 3 deuren klaar om te spuiten. Ik was naar het schadebedrijf geweest die de verf zou gaan maken en heb meteen een grote pot plamuur meegenomen. Dat laatste is echt een aanrader voor mensen die iets te plamuren hebben.. Eerst was ik met Alabastine plamuur van de bouwmarkt begonnen en een klein driehoek schuurmachine..
Niet doen dus. Die bouwmarkt plamuur is echt om te janken zo slecht en in verhouding héél duur. Die pot plamuur van garage kostte me 23 euro. Daar kun je je hele auto mee doen. Bij de bouwmarkt kost Alabastine iets van 12 euro en kan je net niks. Zo’n klein schuurmachientje is ook geen aanrader(drama). Dus ook maar een nieuwe grote gehaald, perfect.
De lak is binnen en het schiet al lekker op.
Ik had gister even op een achterscherm met zwarte verf gespoten(zonder grondverf) om te kijken of het vlak is want alleen voelen is niet altijd voldoende.. Het resultaat was mooi alleen je ziet nog wel op sommige plaatsen waar je met de schuurmachine gezeten hebt.. Op het laatst had ik met korrel 240 geschuurd, dat zag ik dus nog wel een beetje terug in het zwart.
Al zou ik eerst met grondverf spuiten en daarna de lak, zou ik dit dan ook nog zien? Of moet het nog fijner met de hand na geschuurd worden?
Groeten,
Nick
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Spuiten is voor 90% voorbewerking. 240 lijkt me te grof, zeker bij donkere kleuren.
Citroen!
Ik denk nog wel 98% voorbewerking
Te grof dus. Er zijn voor mijn schuurmachine niet fijnere maten te krijgen geloof ik dus dan met de hand.. nat schuren is beter toch?
de auto wordt trouwens rood maar ik had een paar goedkope spuitbussen zwart gekocht om even te kijken of het goed was.
Mijn xm is ook te grof geschuurd in het verleden, en dat zie je nu echt terug in de lak! Zou minimaal voor korrel 800 gaan!
Xsara Coupe