2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Een BX is spuuglelijk (en een DS ook)
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1547

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 17 maart 2005 11:14 PM
  [ # 16 ]

Ach, zolang de kritiek komt uit een land waar ze een gedrocht als de Austin Maxi hebben gemaakt…

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 18 maart 2005 01:43 AM
  [ # 17 ]
Willibrord schreef:

Ach, zolang de kritiek komt uit een land waar ze een gedrocht als de Austin Maxi hebben gemaakt…

Het is pure satire zoals de engelsen dat prachtig kunnen! Beter in elk geval dan dat ze auto’s bouwen..

Gr,
Marten

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 18 maart 2005 02:28 AM
  [ # 18 ]
Bram schreef:

Mijn wens is, (als ik zoveel geld zou hebben)......een keer info in te winnen of er in Frankrijk nog ergens een laatste TZD-turbo (break of Berline maakt me niet uit) uit 93 - 95 met een km.st van (pakweg) 30.000 of zo…...of zelf een nieuwe, die ze ergens hebben opgeslagen….zoals ik hier ergens las over een 2CV met 600 km op de teller…..Man man…...wat zou ik dan blij zijn. Smile

Ow, jij zoekt daar dus ook al naar; nou, als je een 2e vindt laat het even weten Wink

Bram schreef:

Ik weet van ene Rocco van het XCNL forum (die is Citroenmonteur in Friesland, bij een dealer meen ik me te herinneren) dat er zelfs bij hen in de zaak een keer een BX van bouwjaar 1996 stond Exclamation  Exclamation
Zoiets mag dus ook…. Wink

Tja, die dingen zijn tot juni 1994 geproduceerd. Een later bouwjaar zou je dan toch moeten checken tegen het organummer.
Maarja, latere imports en grijsombouwers kunnen best een later kenteken hebben natuurlijk.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 18 maart 2005 02:31 AM
  [ # 19 ]

Hmm….de enige Engelse auto die ik (hééél kort) heb gehad, was een Ford-Cortina. Cool

Met die jankende versnellingsbak Laughing

karel schreef:

Tja, die dingen zijn tot juni 1994 geproduceerd. Een later bouwjaar zou je dan toch moeten checken tegen het organummer.
Maarja, latere imports en grijsombouwers kunnen best een later kenteken hebben natuurlijk.

Oke Karel…..ik zal je dan wel tippen. Wink

Maar ik bedoelde natuurlijk het jaar dat ze op kenteken zijn gezet…..bouwjaar had ik niet moeten schrijven. Cool

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 maart 2005 02:42 AM
  [ # 20 ]
gti_styling84 schreef:

Waat ???? ‘96 ? Dat wil ik zien !!!!

Ik ook, ik dacht dat de laatste BXen in 1994 zijn geproduceerd Confused:

Wat lelijk betreft? Ja de BX is een auto te zijn waar je van houd of niet, over mooi valt te discussieren. Feit blijft wel dat de BX een zeer aparte en comfortabele auto is, dat zie ik de Engelsen niet snel nadoen.

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 18 maart 2005 02:46 AM
  [ # 21 ]
ZX1.4i schreef:

ik dacht dat de laatste BXen in 1994 zijn geproduceerd Confused:

Dat zijn ze ook (bij mijn weten tenminste)......Maar, er zouden (volgens die Rocco uit Friesland) nog ‘95 en zelfs een 96’er in hun garage zijn gezien.

Ik zou dat eens moeten opzoeken op het XCNL forum.

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 18 maart 2005 11:27 AM
  [ # 22 ]
ZX1.4i schreef:

..... Feit blijft wel dat de BX een zeer aparte en comfortabele auto is, dat zie ik de Engelsen niet snel nadoen.

Nou, toch kunnen die Engelsen op dat vlak er ook wel wat van. Ken je nog de Hydragas-vering zoals die vroeger in bijv. de Austin Allegro en die lelijke Maxi is toegepast? Een vriend van mij heeft (lang geleden) jarenlang in zo’n Allegro rond gereden. Een lelijk hok om te zien, maar het reed prima!!

Overigens is de MGF (niet de TF!!) ook voorzien van Hydragas! Is best een grappig systeem, werkt ook met gasgevulde bollen, alleen staan links en rechts apart de voorbollen en achterbollen met elkaar in verbinding. De precieze werking ken ik niet, maar het heeft zeker effect.

De Engelsen willen het niet weten, maar zoveel verschillen ze niet van de Fransozen hoor!  Wink

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 18 maart 2005 11:33 AM
  [ # 23 ]

Dat kan niet…. bx is in ‘94 als laatst gemaakt en latere modellen zouden later dan op kenteken gezet moeten zijn.. lijkt me

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 maart 2005 09:08 PM
  [ # 24 ]
winnetou schreef:
ZX1.4i schreef:

..... Feit blijft wel dat de BX een zeer aparte en comfortabele auto is, dat zie ik de Engelsen niet snel nadoen.

Nou, toch kunnen die Engelsen op dat vlak er ook wel wat van. Ken je nog de Hydragas-vering zoals die vroeger in bijv. de Austin Allegro en die lelijke Maxi is toegepast? Een vriend van mij heeft (lang geleden) jarenlang in zo’n Allegro rond gereden. Een lelijk hok om te zien, maar het reed prima!!

Overigens is de MGF (niet de TF!!) ook voorzien van Hydragas! Is best een grappig systeem, werkt ook met gasgevulde bollen, alleen staan links en rechts apart de voorbollen en achterbollen met elkaar in verbinding. De precieze werking ken ik niet, maar het heeft zeker effect.

De Engelsen willen het niet weten, maar zoveel verschillen ze niet van de Fransozen hoor!  Wink

Ieks… austin allegro. Ik heb ooit een keer met mijn stage ruim 6 uur in zo’n hok moeten bivakkeren. Het ding leek wel gebouwd met Ritmo kwaliteit. Alles viel bij dat 8 jaar oude hok al uit elkaar, het ding zoop (nog super gelood), was traag, lelijk en was beslist niet lekker geveerd: Wat een hondenhok. NIet erg grappig dus. Dan toch maar liever een ritmo omdat jedaar nog wel lekker mee kunt scheuren (lekker hoogtoerig opzwepend motortje).

Als ik moet kiezen tussen een Kadett (worst case: men neme een D) dan heb ik dat nog liever dan een Austin ALlegro.

Gr,
Marten

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 maart 2005 10:38 PM
  [ # 25 ]
Kakelbont schreef:

Rare gasten die niks te doen hebbben. Hoewel, moet wel zeggen dat ze humor hebben:

rare engelsman schreef:

They say that an infinite number of monkeys with an infinite number of typewriters would eventually come up with the entire works of Shakespeare. Citroen decided to try this technique with six monkeys and a bag of meccano. The BX took them 12 minutes to make (including a 2 minute banana break).

Hey! Een quote uit de Hitch Hiker’s Guide!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

winnetou
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2255

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 21 maart 2005 01:16 PM
  [ # 26 ]
mpostma schreef:

....Als ik moet kiezen tussen een Kadett (worst case: men neme een D) dan heb ik dat nog liever dan een Austin ALlegro.

Gr,
Marten

Wooow, nog erger dan een Kadett? Ik wist dat die Allegro’s niet zo best waren, maar dit is wel heel triest. Gelukkig leef je nog…  Laughing

Heb trouwens pas geleden in de Autoweek (dacht ik) nog een stukje gelezen over een schaalmodel van de Austin Allegro. Het model was geheel waarheidsgetrouw uitgevoerd met roestplekken. Humor!!  Laughing  Laughing  Laughing

mpostma schreef:

.... Dan toch maar liever een ritmo omdat jedaar nog wel lekker mee kunt scheuren (lekker hoogtoerig opzwepend motortje)....

Fiatjes zijn erg lekker hoor. Heb afgelopen week nog de Fiat 127 van een vriend van me van Putten naar Vlaardingen moeten rijden (hij had daar een motorfiets gekocht), en heb me erg vermaakt op de diverse rotondes. Horen en zien vergaat je in zo’n ding op de snelweg, maar ze hebben een ongehoord goede wegligging, zeker voor zo’n kleintje!!  Cool

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 21 maart 2005 11:06 PM
  [ # 27 ]
winnetou schreef:
mpostma schreef:

....Als ik moet kiezen tussen een Kadett (worst case: men neme een D) dan heb ik dat nog liever dan een Austin ALlegro.

Gr,
Marten

Wooow, nog erger dan een Kadett? Ik wist dat die Allegro’s niet zo best waren, maar dit is wel heel triest. Gelukkig leef je nog…  Laughing

Heb trouwens pas geleden in de Autoweek (dacht ik) nog een stukje gelezen over een schaalmodel van de Austin Allegro. Het model was geheel waarheidsgetrouw uitgevoerd met roestplekken. Humor!!  Laughing  Laughing  Laughing

mpostma schreef:

.... Dan toch maar liever een ritmo omdat jedaar nog wel lekker mee kunt scheuren (lekker hoogtoerig opzwepend motortje)....

Fiatjes zijn erg lekker hoor. Heb afgelopen week nog de Fiat 127 van een vriend van me van Putten naar Vlaardingen moeten rijden (hij had daar een motorfiets gekocht), en heb me erg vermaakt op de diverse rotondes. Horen en zien vergaat je in zo’n ding op de snelweg, maar ze hebben een ongehoord goede wegligging, zeker voor zo’n kleintje!!  Cool

Sja, die Fiat Ritmo was gewoon lachen. Dat kreng pleurde zowat van ellende uit elkaar en was technisch minstens net zo beroerd als een Allegro, maar hij scheurde wel lekker!! Schakelen was nog zoiets. De pook bleef zowat in elk stand staan, maar als je een ruk naar linsvoren gaf dan kwam ie toevalligerwijs wel in de 1 (meestal). Achteruit was nog erger. Soms 3/4 x proberen en dan “dreun” en dan stond ie in de achteuit. Ik weet niet of het exemplarisch was of structureel, maar goed was het niet.

Gr,
Marten

Profiel  

Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 318

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 21 maart 2005 11:12 PM
  [ # 28 ]

Laat een ander de DS, BX, 2CV en de Ami maar lelijk vinden. Zij hoeven er toch ook niet in te rijden. Dat doen wij wel. Vaak rijden mensen die Citroëns lelijk vinden in de lelijkste orgels waar je nog niet eens in begraven wil worden.

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 22 maart 2005 02:07 AM
  [ # 29 ]
mpostma schreef:

Ieks… austin allegro. Ik heb ooit een keer met mijn stage ruim 6 uur in zo’n hok moeten bivakkeren. Het ding leek wel gebouwd met Ritmo kwaliteit. Alles viel bij dat 8 jaar oude hok al uit elkaar, het ding zoop (nog super gelood), was traag, lelijk en was beslist niet lekker geveerd: Wat een hondenhok. NIet erg grappig dus. Dan toch maar liever een ritmo omdat jedaar nog wel lekker mee kunt scheuren (lekker hoogtoerig opzwepend motortje).

Een familielid van me heeft zo’n ding gehad totdat het motorblok in elkaar draaide; het was voor die tijd al een echte “money pit”, een bodemloze-put-op-wielen. Toch wel sneu voor een destijds nog vrij jonge auto.

mpostma schreef:

Als ik moet kiezen tussen een Kadett (worst case: men neme een D) dan heb ik dat nog liever dan een Austin ALlegro.
Marten

Mwah, naar mijn mening zijn de E-kadett en de Astra’s nog wel een stapje erger dan de D-kadett (de blokkendoos-kadett).

In de hele E-kadett heb ik nooit enige poging tot comfort kunnen ontdekken; ik heb er helaas teveel kilometers in verschillende exemplaren moeten rijden, soms meerijden. Wat een vreselijke hokken. Alleen maar om het goedkoop gemaakt, meer niet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 22 maart 2005 05:16 PM
  [ # 30 ]

Wat ik nou zo grappig vind, is als er iemand is die ons merk lelijk, slecht of roestbakken vindt, dan hebben we binnen no time 3 pagina’s vol met Opel kut en Engelsen klote. Ik wil niet altijd maar zeiken maar waar maken we ons in vrede’s naam druk om. Laat een Kadett liefhebber lachen om een BX en andersom. Inprincipe zijn het beide gewoon kutbakken. Een BX is altijd duur om mee terijden en een Kadett roest altijd. En nu niet als BXfreaks allemaal terug mailen dat dit niet zo is en hoe goedkoop jou BX is.(de colt van mijn vriendin heeft een grote beurt plus apk voor nog geen €150 geen citroen uit 1996 die hem dit na doet maar ja het is wel een suffe jap).  Ik heb 2 BX-en gehad maar het waren niet de meest betrouwbare auto’s die ik heb gehad om maar te zwijgen over mijn CX. Het waren geweldige machine’s maar reeel gezien kut auto’s(je moet wel echt liefhebber zijn om er een te hebben) en iemand die er geen verstand van heeft en dit verteld kan ik alleen maar gelijk geven. Maar als je er mee door den landen rijdt met een lekker muziekje is alles weer vergeten en vergeven. Wat ik wil zeggen is dat iedereen zijn liefhebberij heeft de mijne is Citroen en daar mag iedereen wat van zeggen en om lachen het zal mijn bloedruk niet verhogen.

Dat jullie zo massaal op zo’n site reageren bewijst maar weer eens te meer dat een auto het verlengstuk van je lul is.

Peter

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook