3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Hilko’s 16TRS aut.: ook weg…
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 maart 2008 09:23 PM
  [ # 31 ]
Poekoek schreef:

Is dit niet wat?

 

Ril! nonsense Nooit een rooie! (sorry voor diegene die een rooie heeft… Cool )

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 17 maart 2008 09:31 PM
  [ # 32 ]
Allochteun schreef:

Als je zo graag een 83’er wilt, wacht je toch gewoon tot de zomer, ga je lekker in de Franse zon op vakantie, maar neem je i.p.v. een caravan gewoon een ambulance mee Wink

Ik hoef niet persé een rooie, ik wil het liefst een type 1 16 TRS automaat in redelijke conditie. Is dat nou zoveel gevraagd Wink ?
De leeftijd van de auto waar dit draadje over gaat is alleen leuk omdat het daardoor een vroege bx is, maar een 86-er mag ook hoor… Of een 19 sport, offe, een 4 tc Laughing Overigens is er nog niemand die zegt dat het niks zou zijn. Ik ben toch benieuwd wat voor (typische) gebreken je bij specifiek de type 1 zal tegenkomen, zeker als ‘t ding langere tijd heeft stilgestaan. “Gewone” zaken als koelwaterslangen, radiateur, brandstofslangen, benzinepomp etc vind ik logisch, maar wat zal er verder aan kunnen zitten wat vervangen moet worden?

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 17 maart 2008 09:57 PM
  [ # 33 ]

Bix 4TC….......... als 25000 euro er voor over hebt en niet helemaal naar Frankrijk wilt rijden


 

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 17 maart 2008 10:06 PM
  [ # 34 ]

Ach.. In nederland zijn ook nog wel mooie type 1 bx,en te vinden. Je moet alleen net even geduld hebben tot iemand die er 1 heeft hem in de verkoop doet. (en dan natuurlijk de advertentie,s in de gaten houden).  Meestal betaal je er dan wel flink meer voor dan 150 euro. Zelf heb ik in de zomer van 2007 deze gekocht, en absoluut helemaal roestvrij! Very Happy , en in topstaat.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 17 maart 2008 10:08 PM
  [ # 35 ]

het is maar net in welke staat ze op dat moment verkeren, wat ik er niet bij vermelde is dat toen ik mijn GT kocht de koppeling er bijna uit lag en de spin gescheurd was Laughing

oowjah en de 4 banden moesten vervangen worden net als de remblokken voor.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 maart 2008 12:29 AM
  [ # 36 ]

Valt het met die subframes wel mee dan? Of zijn die, bij auto’s die nu in NL rijden en APK gekeurd zijn, al wel vervangen / gerepareerd?
  Shocked Dit begint meer op aankoopadvies te lijken, is niet de bedoeling… Surprisedops:  Dat kun je hier elders ook wel vinden.

Enfin, type 1 is dus in NL ook nog wel te vinden. Gewoon blijven zoeken Cool
Overigens zoek ik niet echt een restauratieobject, maar meer een auto die in rijdende staat (iig mét APK) is en tussen het rijden door opgeknapt kan worden. Ik beschik namelijk niet voor langere tijd over opslagruimte.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 18 maart 2008 01:29 AM
  [ # 37 ]

Type 1’s zijn er in Nederland nog ‘genoeg’ te vinden, maar een 83-er kom je zelfs op meetings eigenlijk nooit tegen (los van een enkele op Citromobile).

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 maart 2008 01:50 AM
  [ # 38 ]

Alle Nederlandse typen 1 hebben min of meer ernstige roestschade, zonder uitzondering, of ze zijn daarvan net hersteld. Zoiets kom je bij een Frans exemplaar volgens mij toch minder tegen, zeker als deze wat zuidelijker vandaan komt. In de Ain (01) kan het volgens mij nog wel winteren, dat is dan niet zo’n geschikte streek voor een type 1.

Aan de middelandse zee kust kom je nog perfect roestvrije exemplaren tegen - echter is daar het dashboard (de grote plank) weggebrand door de zonnestraling. Ik heb daar meermaals BX-en type 1 met grote gaten in de dash gezien; je kijkt dan zo op het kachelhuis.

De naden boven de voorruit zijn bij iedere nederlandse BX roestig; bij geen enkele zuid-Franse BX heb ik daar roest gezien…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
timelezz
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 18-07-2007

Gepost: 18 maart 2008 02:11 AM
  [ # 39 ]
karel schreef:

Alle Nederlandse typen 1 hebben min of meer ernstige roestschade, zonder uitzondering, of ze zijn daarvan net hersteld. Zoiets kom je bij een Frans exemplaar volgens mij toch minder tegen, zeker als deze wat zuidelijker vandaan komt. In de Ain (01) kan het volgens mij nog wel winteren, dat is dan niet zo’n geschikte streek voor een type 1.

Aan de middelandse zee kust kom je nog perfect roestvrije exemplaren tegen - echter is daar het dashboard (de grote plank) weggebrand door de zonnestraling. Ik heb daar meermaals BX-en type 1 met grote gaten in de dash gezien; je kijkt dan zo op het kachelhuis.

De naden boven de voorruit zijn bij iedere nederlandse BX roestig; bij geen enkele zuid-Franse BX heb ik daar roest gezien…

Afgezien van wat roestplekjes onderaan de achterportieren is die van mij anders NOG helemaal roestvrij…

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 maart 2008 02:17 AM
  [ # 40 ]

In België zoeken kan ook leuke resultaten opleveren.. M’n digit heeft ook alleen maar één roestplekje onderaan het portier. De GT heeft er ook maar 1, en wat plekjes die ff aangetipt moeten worden. Beide auto’s zijn wel gedynitrold vroegâ..
Gt had wel erg crusty leidingen (waarom nemen ze die niet meteen mee met zo’n antiroest behandeling??).

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 maart 2008 03:32 AM
  [ # 41 ]
timelezz schreef:
karel schreef:

Alle Nederlandse typen 1 hebben min of meer ernstige roestschade, zonder uitzondering, of ze zijn daarvan net hersteld. Zoiets kom je bij een Frans exemplaar volgens mij toch minder tegen, zeker als deze wat zuidelijker vandaan komt. In de Ain (01) kan het volgens mij nog wel winteren, dat is dan niet zo’n geschikte streek voor een type 1.

Aan de middelandse zee kust kom je nog perfect roestvrije exemplaren tegen - echter is daar het dashboard (de grote plank) weggebrand door de zonnestraling. Ik heb daar meermaals BX-en type 1 met grote gaten in de dash gezien; je kijkt dan zo op het kachelhuis.

De naden boven de voorruit zijn bij iedere nederlandse BX roestig; bij geen enkele zuid-Franse BX heb ik daar roest gezien…

Afgezien van wat roestplekjes onderaan de achterportieren is die van mij anders NOG helemaal roestvrij…

Dan heb jij de uitzondering die de regel bevestigt.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 18 maart 2008 11:53 AM
  [ # 42 ]

Dat lijt me ook, en volgens mij was het en garageslapertje van een oude vrouw of niet timelezz?

Profiel  
 
timelezz
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 18-07-2007

Gepost: 18 maart 2008 01:00 PM
  [ # 43 ]
woutersmits schreef:

Dat lijt me ook, en volgens mij was het en garageslapertje van een oude vrouw of niet timelezz?

hahah moet ik wel toegeven haha.. Laughing

Inmiddels staat hij al een dik jaar buiten Crying or Very sad zie dat dat hem geen goed doet….

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 maart 2008 07:34 PM
  [ # 44 ]

De dame waar dit draadje over gaat lijkt niet erg roestig, maar dat is natuurlijk wel de foto. In het echt kan het best tegenvallen.
Op zich staat de auto zuidelijk genoeg, tenminste, ik vind het ver zat Cool
Ondertussen kan ik het nog niet helemaal uit mijn hoofd zetten, het idee om het ding “gewoon” op te gaan halen Laughing
Helaas moet het daar wel eerst eind van de maand voor worden, zul je zien dat ie dan net verkocht is Evil or Very Mad

Iemand zin in een ritje zuid frankrijk? Cool

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 18 maart 2008 08:08 PM
  [ # 45 ]

Iets duurder maar je hoeft de tolweg niet op want het is een kilometer of 60 ten westen van Lille,met een beetje geluk spreekt de beste man nog een beetje Nederlands ook.


 

 

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
 
3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook