Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Poekoek schreef:Is dit niet wat?
Ril! Nooit een rooie! (sorry voor diegene die een rooie heeft… )
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Allochteun schreef:Als je zo graag een 83’er wilt, wacht je toch gewoon tot de zomer, ga je lekker in de Franse zon op vakantie, maar neem je i.p.v. een caravan gewoon een ambulance mee
Ik hoef niet persé een rooie, ik wil het liefst een type 1 16 TRS automaat in redelijke conditie. Is dat nou zoveel gevraagd ?
De leeftijd van de auto waar dit draadje over gaat is alleen leuk omdat het daardoor een vroege bx is, maar een 86-er mag ook hoor… Of een 19 sport, offe, een 4 tc Overigens is er nog niemand die zegt dat het niks zou zijn. Ik ben toch benieuwd wat voor (typische) gebreken je bij specifiek de type 1 zal tegenkomen, zeker als ‘t ding langere tijd heeft stilgestaan. “Gewone” zaken als koelwaterslangen, radiateur, brandstofslangen, benzinepomp etc vind ik logisch, maar wat zal er verder aan kunnen zitten wat vervangen moet worden?
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Ach.. In nederland zijn ook nog wel mooie type 1 bx,en te vinden. Je moet alleen net even geduld hebben tot iemand die er 1 heeft hem in de verkoop doet. (en dan natuurlijk de advertentie,s in de gaten houden). Meestal betaal je er dan wel flink meer voor dan 150 euro. Zelf heb ik in de zomer van 2007 deze gekocht, en absoluut helemaal roestvrij! , en in topstaat.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
het is maar net in welke staat ze op dat moment verkeren, wat ik er niet bij vermelde is dat toen ik mijn GT kocht de koppeling er bijna uit lag en de spin gescheurd was
oowjah en de 4 banden moesten vervangen worden net als de remblokken voor.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Valt het met die subframes wel mee dan? Of zijn die, bij auto’s die nu in NL rijden en APK gekeurd zijn, al wel vervangen / gerepareerd?
Dit begint meer op aankoopadvies te lijken, is niet de bedoeling… ops: Dat kun je hier elders ook wel vinden.
Enfin, type 1 is dus in NL ook nog wel te vinden. Gewoon blijven zoeken
Overigens zoek ik niet echt een restauratieobject, maar meer een auto die in rijdende staat (iig mét APK) is en tussen het rijden door opgeknapt kan worden. Ik beschik namelijk niet voor langere tijd over opslagruimte.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Type 1’s zijn er in Nederland nog ‘genoeg’ te vinden, maar een 83-er kom je zelfs op meetings eigenlijk nooit tegen (los van een enkele op Citromobile).
Alle Nederlandse typen 1 hebben min of meer ernstige roestschade, zonder uitzondering, of ze zijn daarvan net hersteld. Zoiets kom je bij een Frans exemplaar volgens mij toch minder tegen, zeker als deze wat zuidelijker vandaan komt. In de Ain (01) kan het volgens mij nog wel winteren, dat is dan niet zo’n geschikte streek voor een type 1.
Aan de middelandse zee kust kom je nog perfect roestvrije exemplaren tegen - echter is daar het dashboard (de grote plank) weggebrand door de zonnestraling. Ik heb daar meermaals BX-en type 1 met grote gaten in de dash gezien; je kijkt dan zo op het kachelhuis.
De naden boven de voorruit zijn bij iedere nederlandse BX roestig; bij geen enkele zuid-Franse BX heb ik daar roest gezien…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Alle Nederlandse typen 1 hebben min of meer ernstige roestschade, zonder uitzondering, of ze zijn daarvan net hersteld. Zoiets kom je bij een Frans exemplaar volgens mij toch minder tegen, zeker als deze wat zuidelijker vandaan komt. In de Ain (01) kan het volgens mij nog wel winteren, dat is dan niet zo’n geschikte streek voor een type 1.
Aan de middelandse zee kust kom je nog perfect roestvrije exemplaren tegen - echter is daar het dashboard (de grote plank) weggebrand door de zonnestraling. Ik heb daar meermaals BX-en type 1 met grote gaten in de dash gezien; je kijkt dan zo op het kachelhuis.
De naden boven de voorruit zijn bij iedere nederlandse BX roestig; bij geen enkele zuid-Franse BX heb ik daar roest gezien…
Afgezien van wat roestplekjes onderaan de achterportieren is die van mij anders NOG helemaal roestvrij…
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
In België zoeken kan ook leuke resultaten opleveren.. M’n digit heeft ook alleen maar één roestplekje onderaan het portier. De GT heeft er ook maar 1, en wat plekjes die ff aangetipt moeten worden. Beide auto’s zijn wel gedynitrold vroegâ..
Gt had wel erg crusty leidingen (waarom nemen ze die niet meteen mee met zo’n antiroest behandeling??).
timelezz schreef:karel schreef:Alle Nederlandse typen 1 hebben min of meer ernstige roestschade, zonder uitzondering, of ze zijn daarvan net hersteld. Zoiets kom je bij een Frans exemplaar volgens mij toch minder tegen, zeker als deze wat zuidelijker vandaan komt. In de Ain (01) kan het volgens mij nog wel winteren, dat is dan niet zo’n geschikte streek voor een type 1.
Aan de middelandse zee kust kom je nog perfect roestvrije exemplaren tegen - echter is daar het dashboard (de grote plank) weggebrand door de zonnestraling. Ik heb daar meermaals BX-en type 1 met grote gaten in de dash gezien; je kijkt dan zo op het kachelhuis.
De naden boven de voorruit zijn bij iedere nederlandse BX roestig; bij geen enkele zuid-Franse BX heb ik daar roest gezien…
Afgezien van wat roestplekjes onderaan de achterportieren is die van mij anders NOG helemaal roestvrij…
Dan heb jij de uitzondering die de regel bevestigt.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Dat lijt me ook, en volgens mij was het en garageslapertje van een oude vrouw of niet timelezz?
woutersmits schreef:Dat lijt me ook, en volgens mij was het en garageslapertje van een oude vrouw of niet timelezz?
hahah moet ik wel toegeven haha..
Inmiddels staat hij al een dik jaar buiten zie dat dat hem geen goed doet….
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De dame waar dit draadje over gaat lijkt niet erg roestig, maar dat is natuurlijk wel de foto. In het echt kan het best tegenvallen.
Op zich staat de auto zuidelijk genoeg, tenminste, ik vind het ver zat
Ondertussen kan ik het nog niet helemaal uit mijn hoofd zetten, het idee om het ding “gewoon” op te gaan halen
Helaas moet het daar wel eerst eind van de maand voor worden, zul je zien dat ie dan net verkocht is
Iemand zin in een ritje zuid frankrijk?
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort