hallo,
kan ik echt niks zien zeg maar aan de symphtomen?dat het fout gaat?ik heb die auto 1jaar en 2 maanden en toen ik die kocht lekte die al olie en ik heb ruim 14000 km meegereden.latem maken heeft geen zin volgens mij die mankeert zo veel
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
helaas dat zie je niet aankomen. Ik zag het ook niet aankomen. Bij mij gebeurde het tijdens een rustig ritje in het dorp van m’n oom. Geen hoge toeren of wat dan ook.. Gewoon ineens niet meer willen…
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
hoi,
dan doet die helemaal niks meer?
mvg
Bij Michelangelo liep er zoveel koelvloeistof in de cylinders dat de motor steeds minder vermogen kreeg. Toen zij de motor afzette, liep er en één cylinder vol met koelvloeistof, waardoor de motor niet meer kon draaien. Als dit tijdens het draaien van de motor was gebeurd, dan was het met één harde knal einde motor geweest, waterslag heet zoiets.
Als hij nog langer was doorgereden dan was de schade niet meer te overzien, hij is op tijd gestopt en heeft de auto laten afslepen.
oke,dus tijd voor actie
Tsja, en dan kom ik met een gruwelverhaal.
Als ik een budget auto met lekke koppakking heb draai ik de alle kopbouten redelijk los, dan merk ik vaak ook direct dat er een paar niet vast zitten. Vervolgens draai ik volgens de bekende methode de zaak in 2 etappes op het moment vast, waarna ik op gevoel de boel nog een flink vast draai. Deze grap heb ik tot dusver ong 10 x gedaan, waarvan 9 x met succes, 3 ervan hebben erna nog 100.000 km gereden.
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
was bij mij ook zo, dat de bouten niet goed vast (meer) zaten. Toch alles wel vervangen omdat je het niet zeker weet. Maar idd: bouten aandraaien lijkt me en verstandig idee, iig controleren op de goede manier!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
hallo,
dus maw de kopbouten vastdraaien en je kunt als je geluk hebt duizenden km meerijden.
nu komt mijn vraag : waar kan ik die bouten vinden?en hoeveel zijn het?
graag reactie,deze lijkt mij een gouden tip
mvg
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
bouten kan je bij de dealer en cit handelaar vinden. Ik haalde ze bij De Pee hier bij Rotjeknor. Moet je even in de buurt zoeken
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
hoi,
wat voor bouten?benaming als het mag
en waar moet ik die bouten plaatsen?
aub meer info
hartelijk dank
kan ik echter niet verder geholpen worden?
ik stap bij de dealer binnrn en ik vraag naar bouten?er zijn zoveel bouten!!!en benaming aub en waar moet ik die plaatsen?
mvg
norbert schreef:Tsja, en dan kom ik met een gruwelverhaal.
Als ik een budget auto met lekke koppakking heb draai ik de alle kopbouten redelijk los, dan merk ik vaak ook direct dat er een paar niet vast zitten. Vervolgens draai ik volgens de bekende methode de zaak in 2 etappes op het moment vast, waarna ik op gevoel de boel nog een flink vast draai. Deze grap heb ik tot dusver ong 10 x gedaan, waarvan 9 x met succes, 3 ervan hebben erna nog 100.000 km gereden.
Hmm volgens mij zegt hij bij deze dat hij de kopbouten losdraait en dan weer vast draait.Dus hoef je geen nieuwe bouten op te halen
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Hum, hum…. Volgens mij heeft een ZX rekbouten. Die kun je maar 1 keer gebruiken…...
Jos van der Voort
ZX-Enschede schreef:Hum, hum…. Volgens mij heeft een ZX rekbouten. Die kun je maar 1 keer gebruiken…...
ops: ops: mijn fout maar zo schreef hij het wel.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
ZX-Enschede schreef:Hum, hum…. Volgens mij heeft een ZX rekbouten. Die kun je maar 1 keer gebruiken…...
Klopt, zeker de 1.4i TU motor.
Aandraaien is geen proffesionele oplossing, het zal vroeg of laat weer gaan lekken en dan kan de boel alsnog open. Verder mag je maar hopen dat er geen bout afbreekt met het aandraaien of met het weer losdraaien als alles toch weer open kan, met een afgebroken bout in het onderblok ben je verder van huis.
PS: Ik kan me vergissen, maar had per email toch van je begrepen dat deze ZX meer mankementen had en dat je het de moeite niet waard vind om deze nog te repareren en dat je op zoek ging naar een diesel :