Hallo,
Ik ben bezig om van mijn Ami 6 de motor weer in elkaar ze zetten. Nu kwam ik er achter dat de moer (sleutel maat 12) boven de oliepomp niet vast wilde gaan zitten. Al snel had ik de schroefdraad in mijn handen. (Deze hoort in het blok te blijven zitten). Het draadeide had ook de schoefdraad die ooit in het blok zat meegenomen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen en zo het blok weer goed in elkaar kan zetten. Die moer moet toch behoorlijk moervast.
Groet
Gert-Jan
(ik heb foto’s van de situatie maar ik krijg ze niet op het forum. Wel blijf ik proberen)
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat voor maat schroefdraad is het? Helicoil werkt meestal goed….
Citroen!
DriverD schreef:Wat voor maat schroefdraad is het? Helicoil werkt meestal goed….
die is 7 mm en wat is Helicoil? en kan je zomaar in het blok gaan tappen?
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
kan ik er dan niet gewoon een grotere maat in tappen?
en werkt het ook bij blinde gaten?
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Is die helicol ook geschikt voor de olie aftapplug in de maat M16 ?
Heb namelijk een motorblok met een dolgedraaid plug.
De maat zal het probleem niet zijn, ze gaat tot M56 volgens hun site. Of het daarmee ook lekvrij is durf ik niet te zeggen.
Is het een probleem om er een M18 of M20 in te tappen en er een grotere plug in te draaien?
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ik heb destijds in de koppen van mijn super ipv m7 (schroefdraad gaar) ook m8 getapt. Ging prima. Zorg dat je een mooi compleet tappenset hebt dan komt dat heus goed. Zeker bij zo’n blind gat. Succes!
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Vossie schreef:De maat zal het probleem niet zijn, ze gaat tot M56 volgens hun site. Of het daarmee ook lekvrij is durf ik niet te zeggen.
Is het een probleem om er een M18 of M20 in te tappen en er een grotere plug in te draaien?
Volgens de link is een helicoil veel sterker dan orgineel.
Vandaar dat ik dat liever heb dan nieuw draad erin tappen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Natuurlijk is Helicoil sterker dan orgineel (aluminium): De Helicoil draad is van verenstaal. Porsche gebruikt het vanaf nieuw voor de bougiegaten van de 911-lichtmetalen koppen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
DriverD schreef:Natuurlijk is Helicoil sterker dan orgineel (aluminium): De Helicoil draad is van verenstaal. Porsche gebruikt het vanaf nieuw voor de bougiegaten van de 911-lichtmetalen koppen.
Maar is het ook olie dicht ? Dat kan ik nergens vinden.
Morgen maar eens een revisie bedrijf bellen voor info.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De olie-aftapplug (en een bougie ook) dicht niet af op de draad, maar op de onderlegring. Helicoil mag dus gerust lekken….
Citroen!
Altijd met succes gebruiken wij in de werkplaats helicoil’s. Wel belangerijk dat je met een compleet set werkt en goed schoonmaken tussendoor. Mocht je twijfelen over het afdichten klein beetje vloeibare pakking dat net 2 a 3 draadgangen afdichten.