APK
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450

Gepost: 18 maart 2008 12:33 AM

Het is weer zo ver… altijd lache.

Vandaag laten keuren, tot mijn verassing moet dit jaar dezelfde ashoes worden vervangen als vorig jaar, is dit normaal? of moet ik hier mijn vraagtekens bij zetten?

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 maart 2008 12:45 AM
  [ # 1 ]

Als je nieuwe hoes van kunststof was, dan kan dat wel ja. Zeker als je een respectabel aantal km’s/jaar rijdt en/of vaak gaat keren. BX-en vreten dan ashoezen. Beter die van rubber kopen (rubber toch?), niet de kunststoffen hoezen. En kunststof is een rotwoord om te typen Evil or Very Mad  Probeer het maar eens Wink

Profiel  

Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 838

Gepost: 18 maart 2008 12:46 AM
  [ # 2 ]

Gewoon even kijken, zo moeilijk is dat niet te zien.
Auto even op bokjes aan de voorkant, en dan even de ashoezen inspecteren. Normaal moeten die toch wel een paar jaar meekunnen. Alleen heb ik ergens gelezen dat als je hoezen laat plakken, dit niet lang mee gaat.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 21 maart 2008 12:29 AM
  [ # 3 ]
Mighel schreef:

Gewoon even kijken, zo moeilijk is dat niet te zien.
Auto even op bokjes aan de voorkant, en dan even de ashoezen inspecteren. Normaal moeten die toch wel een paar jaar meekunnen. Alleen heb ik ergens gelezen dat als je hoezen laat plakken, dit niet lang mee gaat.

Plakken werkt prima als je d’r nog een jaartje mee door wilt. Met de auto welteverstaan, niet met enkel de rubbers. Je sloopt je homokineten gewoon door hierop te bezuinigen, en da’s een duurdere repaparatie dan die hoesjes.

Mijn ervaring is feitelijk: gewoon originele hoezen erop. Kloteklusje, maar plastic zooi die je er omheen kunt vouwen is troep; gewoon even tobben en je kunt echt wel een paar jaartjes door.

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook