2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
olie lekt,koppakking?goedkope oplossing!!
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 16 maart 2008 03:28 PM
  [ # 16 ]

hallo,

kan ik echt niks zien zeg maar aan de symphtomen?dat het fout gaat?ik heb die auto 1jaar en 2 maanden en toen ik die kocht lekte die al olie en ik heb ruim 14000 km meegereden.latem maken heeft geen zin volgens mij die mankeert zo veel

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 16 maart 2008 04:01 PM
  [ # 17 ]

helaas dat zie je niet aankomen. Ik zag het ook niet aankomen. Bij mij gebeurde het tijdens een rustig ritje in het dorp van m’n oom. Geen hoge toeren of wat dan ook.. Gewoon ineens niet meer willen… Sad

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 16 maart 2008 05:02 PM
  [ # 18 ]

hoi,

dan doet die helemaal niks meer?

mvg

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 maart 2008 05:57 PM
  [ # 19 ]

Bij Michelangelo liep er zoveel koelvloeistof in de cylinders dat de motor steeds minder vermogen kreeg. Toen zij de motor afzette, liep er en één cylinder vol met koelvloeistof, waardoor de motor niet meer kon draaien. Als dit tijdens het draaien van de motor was gebeurd, dan was het met één harde knal einde motor geweest, waterslag heet zoiets.

Als hij nog langer was doorgereden dan was de schade niet meer te overzien, hij is op tijd gestopt en heeft de auto laten afslepen.

Profiel  
 
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 16 maart 2008 07:49 PM
  [ # 20 ]

oke,dus tijd voor actie

Profiel  
 
norbert
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 13-10-2004

Gepost: 16 maart 2008 08:44 PM
  [ # 21 ]

Tsja, en dan kom ik met een gruwelverhaal.
Als ik een budget auto met lekke koppakking heb draai ik de alle kopbouten redelijk los, dan merk ik vaak ook direct dat er een paar niet vast zitten. Vervolgens draai ik volgens de bekende methode de zaak in 2 etappes op het moment vast, waarna ik op gevoel de boel nog een flink vast draai. Deze grap heb ik tot dusver ong 10 x gedaan, waarvan 9 x met succes, 3 ervan hebben erna nog 100.000 km gereden.

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 17 maart 2008 02:41 AM
  [ # 22 ]

was bij mij ook zo, dat de bouten niet goed vast (meer) zaten. Toch alles wel vervangen omdat je het niet zeker weet. Maar idd: bouten aandraaien lijkt me en verstandig idee, iig controleren op de goede manier!

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 17 maart 2008 11:10 PM
  [ # 23 ]

hallo,

dus maw de kopbouten vastdraaien en je kunt als je geluk hebt duizenden km meerijden.

nu komt mijn vraag : waar kan ik die bouten vinden?en hoeveel zijn het?

graag reactie,deze lijkt mij een gouden tip

mvg

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 18 maart 2008 01:14 AM
  [ # 24 ]

bouten kan je bij de dealer en cit handelaar vinden. Ik haalde ze bij De Pee hier bij Rotjeknor. Moet je even in de buurt zoeken

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 18 maart 2008 02:53 PM
  [ # 25 ]

hoi,

wat voor bouten?benaming als het mag Very Happy

en waar moet ik die bouten plaatsen?


aub meer info

hartelijk dank

Profiel  
 
davido
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 23 maart 2008 04:27 PM
  [ # 26 ]

kan ik echter niet verder geholpen worden?
ik stap bij de dealer binnrn en ik vraag naar bouten?er zijn zoveel bouten!!!en benaming aub en waar moet ik die plaatsen?

mvg

Profiel  
 
peije1979
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 23 maart 2008 05:02 PM
  [ # 27 ]
norbert schreef:

Tsja, en dan kom ik met een gruwelverhaal.
Als ik een budget auto met lekke koppakking heb draai ik de alle kopbouten redelijk los, dan merk ik vaak ook direct dat er een paar niet vast zitten. Vervolgens draai ik volgens de bekende methode de zaak in 2 etappes op het moment vast, waarna ik op gevoel de boel nog een flink vast draai. Deze grap heb ik tot dusver ong 10 x gedaan, waarvan 9 x met succes, 3 ervan hebben erna nog 100.000 km gereden.

Hmm volgens mij zegt hij bij deze dat hij de kopbouten losdraait en dan weer vast draait.Dus hoef je geen nieuwe bouten op te halen Wink

CITROEN is a way of lifestyle

Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
              Peugeot 106 xsi RIP
              Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep

Profiel  
 
ZX-Enschede
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2153
Geregistreerd: 27-01-2005

Gepost: 23 maart 2008 05:09 PM
  [ # 28 ]

Hum, hum…. Volgens mij heeft een ZX rekbouten. Die kun je maar 1 keer gebruiken…...

Jos van der Voort

Profiel  
 
peije1979
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 23 maart 2008 05:11 PM
  [ # 29 ]
ZX-Enschede schreef:

Hum, hum…. Volgens mij heeft een ZX rekbouten. Die kun je maar 1 keer gebruiken…...

Surprisedops:  Surprisedops:  mijn fout maar zo schreef hij het wel.

CITROEN is a way of lifestyle

Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
              Peugeot 106 xsi RIP
              Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 maart 2008 11:57 PM
  [ # 30 ]
ZX-Enschede schreef:

Hum, hum…. Volgens mij heeft een ZX rekbouten. Die kun je maar 1 keer gebruiken…...

Klopt, zeker de 1.4i TU motor.
Aandraaien is geen proffesionele oplossing, het zal vroeg of laat weer gaan lekken en dan kan de boel alsnog open. Verder mag je maar hopen dat er geen bout afbreekt met het aandraaien of met het weer losdraaien als alles toch weer open kan, met een afgebroken bout in het onderblok ben je verder van huis.

PS: Ik kan me vergissen, maar had per email toch van je begrepen dat deze ZX meer mankementen had en dat je het de moeite niet waard vind om deze nog te repareren en dat je op zoek ging naar een diesel Confused:

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook