Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Zaterdag heb ik de ZX op de brug gehad om de auto eens goed te inspecteren:
dit is een lijstje met alle mankementen/minpunten/details die wel gedaan kunnen worden.
- Roest links voor in het spatbord: moet nieuw stuk in gelast van de koplamp tot vlak bij de veerpoot ( ongv. waar het sb tankje zit. ) Koste: +/- 80 euro.
- Zuiger van de sb lekt een beetje ( sloper? )
- Eind demper rot ( tijdelijk gemaakt met 2 tubes uitlaat cement ) ( sportdempertje ipv de 181 euro kostende einddemper? )
- beide linker deuren kunnen een nieuwe cv moter gebruiken
- linker achterdeur kan niet vanbinnen uit open ( geen kinderslot:P )
- rechter raam gaat wel ERG traag omhoog. ( en dan moet je soms nog mee helpen ook! )
- 1 remschijf is beetje krom je hoort het bij hard remmen ( niet voelbaar )
- Dynamo loopt soms vast dus moet ff andere op ( lagers zijn gaar )
- 2 nieuwe voorbanden mischien omdat 8er 2x pirelli met v profiel zit en voor 2 verschillende cheap ass merken die totaal geen grip hebben.
- Achterbank mist 1 punt waar die mee vastgeklikt word.
Dat Waren de minpunten en dingen die mischien ooit eens moeten.
Hmm alleen een einddemper 180 euries dat is naar mijn mening wel erg duur.En wat betreft het electrische raam is mijn ervaring dat de rubbers niet goed zitten (langs het raam binnen en buitenkant).Een optie is je deurpaneel eraf halen en de rubbers eruit,en dan kijken of je raam dan nog langzaam gaat.Als dat nog steeds het geval is dan is het motortje gaar.En het achterdeur zal wel een verbindingstangetje van het openingsmechanisme kapot zijn.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
peije1979 schreef:Hmm alleen een einddemper 180 euries dat is naar mijn mening wel erg duur.En wat betreft het electrische raam is mijn ervaring dat de rubbers niet goed zitten (langs het raam binnen en buitenkant).Een optie is je deurpaneel eraf halen en de rubbers eruit,en dan kijken of je raam dan nog langzaam gaat.Als dat nog steeds het geval is dan is het motortje gaar.En het achterdeur zal wel een verbindingstangetje van het openingsmechanisme kapot zijn.
Nieuwe einddemper is op hbase 181 euro en middendemper 130 vind ik vrij duur mja.
denk dat het motertje wat gaar is want hij tikt ook wat bij het omhoog doen ( omhoog wil die beter dan naar beneden. )
Linker raam gaat echt supersnel!
Dat van die ramen is een zx kwaal ja.Maar met die van mij heeft het wel geholpen
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
mischien kan jij er es naar kijke heb nog nie veel verstand van zxen en je hebt et eerder gedaan
Hmm valt wel mee hoor als het van je zelf is durf je ook wat meer he .Maar van die uitlaat.ik heb net ff gekeken op hbase want ik heb voor mijn peugeot 106 xsi vorige week een nieuwe achterdemper bij PDautomatrialen gekocht voor 60 euries en bij hbase staat ie aangegeven voor 87 euries.Dus denk ik niet dat hbase de juiste prijzen hanteerd
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
peije1979 schreef:Hmm valt wel mee hoor als het van je zelf is durf je ook wat meer he .Maar van die uitlaat.ik heb net ff gekeken op hbase want ik heb voor mijn peugeot 106 xsi vorige week een nieuwe achterdemper bij PDautomatrialen gekocht voor 60 euries en bij hbase staat ie aangegeven voor 87 euries.Dus denk ik niet dat hbase de juiste prijzen hanteerd
Die dynamo is nieuw ook 350 bij dealer dan kansloze prijzen die zx sloperij word dat dan verbaas ik me ook niet over een dempertje
met dat raam bedoel ik da je ff jou diagnose kan geve sleutele doe ik zelf wel als het eens niet regent
Rij maar es een keer langs zou ik zeggen Kan ik zowiezo een volcane van dichtbij bekijken
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
welk huisnummer woon je dan? :p neem aan 1 van de huizen tegenover je zx/106
je ziet me vast wel vaak daar langs rije
jep op nr 80
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
mischien tuf ik vnaaf wel ff langs
kijk maar ff
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
peije1979 schreef:Hmm valt wel mee hoor als het van je zelf is durf je ook wat meer he .Maar van die uitlaat.ik heb net ff gekeken op hbase want ik heb voor mijn peugeot 106 xsi vorige week een nieuwe achterdemper bij PDautomatrialen gekocht voor 60 euries en bij hbase staat ie aangegeven voor 87 euries.Dus denk ik niet dat hbase de juiste prijzen hanteerd
Hbase hanteerd adviesprijzen, meestal geven de dhz winkels wel wat korting
( op uitlaten kan dat wel oplopen tot zo’n 30% )
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Kijk voor die uitlaatdelen eens op Ebay.de (Duitsland dus )
Daar heb je vaak voor weinig geld uitlaatdelen. Vaak scheelt het meer dan de helft met de prijzen in NL. Zeker voor de wat oudere auto kosten ze niet veel. Van wat ik er besteld heb, was de kwaliteit ok. Nu na 3 jaar ziet het er nog goed uit en niet geroest.
Denk er ook wel aan dat je een einddemper met een ovaal sierstukje dat naar achter steekt neemt.
Je hebt nl. 2 soorten eindstukjes achter aan de einddemper zitten bij de ZX, de 1 voor de ‘sportievere’ modellen met bumperuitsnede en de andere voor modellen zonder bumperuitsnede bij de uitlaat.
Een met een eindstuk dat naar beneden buigt, ziet er echt niet uit op een ZX met bumperuitsnede.
Overigens zit er volgens mij ook nog verschil in einddempers voor de verschillende motoriseringen. Maar dat staat er wel bij vermeld.
EDIT:
Ff gezocht op Ebay, via daar op een internetshop uitgekomen: Hij kost €31,89. Verzenden naar NL 19 euro. Voor een goede 50 euro heb je ‘m thuis. Staat bij dat je er 24 maanden garantie op hebt.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
vandaag had ik iets raars.
auto stond paar uurtjes in de regen met zijn voorkant in de wind.
Ik kom terug om vervolgens de auto te starten en weg te rijden.
Maar het ding komt niet boven de 2000 rpm en stottert extreem veel. ( incl knallen in de uitlaat ) Toen de moter wat warmer was was het weer over.
Toen ik mijn vriendin had thuisgebr8 had ik moter even uitgezet en zou weer richting huis. En begon die weer te stotteren—> moter uit moter weer aan en het werkte weer goed.
lees wel dat het een zx tik is ofzo maar van de een op de andere dag? iamand een idee? denk zelf bougies en kabels. mja als iemand er ervaring mee heeft… hoor het graag!