zoals de titel al aangeeft heeft mijn saxo wat dingen die ik nog niet gewend ben in een auto…
het zijn de volgende punten, en voeg me af of dit normaal is voor een saxo, ofdat ik dit moet laten fixen in mijn garantie periode.
- Piep bij uitrollen,
Zodra ik de saxo laat uitrollen in zijn 2 begint het te piepen alsof de remmen erop gaan. echter als ik dan weer gas geef en op dezelfde snelheid blijf) piept het nog steeds, ga ik sneller, is het weg…
- Plop bij sturen,
Zodra ik mijn stuur maximaal draai hoor ik regelmatig een plop, lijkt erop dat dit alleen is bij de overgang vooruit-achteruit en achteruit-vooruit… zodra ik 1 van deze handelingen heb genomen hoor ik de plop, maar weet niet zeker of het alleen dan is…
- Koppeling maakt geluid,
Het lijkt erop alsof de koppeling enorm trilt/klapt bij het loslaten van het koppelings pedaal en de eerste seconde gas (van ze 1 naar 2 <50 km/u)
Alvast bedankt!
de piep is alleen bij licht sturen naar links, waarschijnlijk een ietste strak afgestelde remschijf…
de rest moet ik even laten nakijken…
vandaag auto weggebracht, en de dealert heeft hem nog een dag nodig,
de plop lijkt van de linker veerpoot af te komen, dr is al 1 en ander vervangen daaraan (kogel lager o.i.d.) maar de plop zit er nog, rest is opgelost!
nu hopen dat ze de plop eruit kunnen ploppen…
saxo is terug!
de problemen zijn allemaal netjes verholpen! toppie dealer!
de plop werd veroorzaakt door de schokbreker, deze is nu vervangen en klinkt heerlijk rustig bij het sturen geen plop meer!