Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Goede avond
ik kocht me dus een dyane6. maar heb een probleempje.
Op stationair draaien wil de motor stil vallen, dus moet altijd de ‘shoke’ een beetje open zetten?! dan draait ie veel beter.
Kan ik dit ergens wat afstellen? moet de carbu afgesteld worden?
Alvast bedankt voor de reactie.
Greetz
Marino
c’est fantastique
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Dat is niet normaal, althans niet als de motor op temperatuur is. Dan moet ie gewoon goed lopen zonder choke.
Wanneer voor het laatst (groter) onderhoud gedaan? Dus:
-Kleppen stellen
-Puntjes vernieuwen en stellen
-Condensator vernieuwen
-Bougies vervangen (kabels checken)
-Olie+filter
-Luchtfilter schoonmaken/vervangen
etc, etc
Dit is wat je altijd moet doen als je niet weet wat de onderhoudshistorie is van de a-type die je koopt. Als je weet dat het hier niet aan ligt, dan zou ik de carburateur verdenken en misschien de stationair toerental afstelling ietsje verdraaien. Of is er bij de APK enthousiast aan de CO schroef gedraaid? Vlotterhoogte kun je ook nog checken, alhoewel dat volgens mij niet perse van invloed is op stationair alleen. Misschien de stationairsproeier schoonmaken, maar ik zou echt eerst de standaard onderhoud dingen checken.
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Ja het wagentje heeft een klein onderhoudsbeurtje gehad, oliefilter + olie + boiteolie.
Mss zal ik eerst de andere punten eens bekijken… bedankt voor de tips.
Greetz
Marino
c’est fantastique
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Marino schreef:Ja het wagentje heeft een klein onderhoudsbeurtje gehad, oliefilter + olie + boiteolie.
Dat was de vraag niet .
De vraag was of je ontsteking, bougies en andere zaken vervangen en gesteld waren?
En ook: draait hij ook niet goed bij stationair?
Overigens nooit zomaar aan je carburateurafstelling gaan prutsen! Roep daar even een expert bij.
Overigens nooit zomaar aan je carburateurafstelling gaan prutsen! Roep daar even een expert bij.
Feiko, kom d’r eens in!
Yvar.
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 05-11-2005
- Méhari mehari 4 zitter
- BX GTI 16V
Neen, bougies en ontsteking zijn nog niet vervangen…
Ik was sowieso van plan om naar een expert te gaan voor de carbu indien de rest niet zou helpen.
c’est fantastique
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Voor je je carburateur laat afstellen moet je eerst de normale onderhoudspunten afgewerkt hebben zoals hierboven beschreven staat. Check daarbij ook even op de afsluiting van de spruitstuk. Als hij lekt bij de inlaten, kan hij stationair ook brak lopen. Spuit eens b.v. remreiniger bij de inlaten, gaat het stationair toerental dan omhoog, dan lekt deze. In dat geval zul je het spruitstuk er even af moeten halen en voerzien van nieuwe pakkingen terug plaatsen.