bi-xenon ervaringen gevraagd
DS
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 19 maart 2008 07:38 PM

Er staat her en der wel info over bi-xenon, en ook zonder bi. Maar veel is geschreven in 2006.
Ik wil een kit gaan kopen. Maar wie wil me over zijn ervaringen vertellen.

Welk merk bijvoorbeeld? Problemen bij APk? Hinderen tegenliggers? Prijs? Levensduur? etc

Groet

Peter

BX GTI 8v, waar ik een automaat en airco en koplampsproeiers aan het inbouwen ben. Heeft al electrisch schuifdak.
Ach ja, houdt je van de straat, hé!!

Dsuper

Profiel  

abxsport
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 682

Gepost: 19 maart 2008 08:03 PM
  [ # 1 ]

Met een BX zal je je tegenliggers wel wat sneller verblinden, dit omdat de achterkant van de auto een beetje naar beneden zakt bij het gasgeven. Maar als ze goed zijn afgesteld verblinden de lampen niet. Laat na het monteren de lampen altijd afstellen!!

Als je een goede set hebt dan heb je minimaal 1 jaar garantie. De meeste sets zijn Siemens, ook al staat er iets anders op de verpakking.

Bi-xenon lampen krijg je mits goed afgesteld en niet te hoge K-waarde (maximaal 10000K geloof ik) door de APK. Bij normaal xenon moet je de normale H4-lampen weer terug in de auto zetten voor de APK, anders heb je geen groot licht. Aan het xenon-grootlicht heb je niet zo heel veel. Je ziet een klein beetje meer dan met dimlicht, maar het verschil is veel minder groot dan bij normale verlichting.
Je hebt diverse kleuren, daarbij geeft 4300K het meeste licht. Deze lampen zijn wit. Hoe hoger de K-waarde des te blauwer de lampen zijn. 6500K is redelijk blauw en 10000K is donker blauw. Paars of andere kleuren mag niet omdat deze een K-waarde hebben van meer dan 10000K.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 maart 2008 08:20 PM
  [ # 2 ]

Ik heb ook Bi-Xenon (eind 2006 gemonteerd) en het bevalt me nog steeds uitstekend.

Let wel:

-in combinatie met nieuwe Valeo reflectoren.
-zorg ervoor dat de koplampen goed staan afgesteld.
-neem gewoon bi xenon, dat kost iets meer maar dan heb je gewoon de volledige functionaliteit.
-als je smerige koplampen hebt (bijv. na een ritje door de avondschemering in de zomer waarbij je veel muggen vangt) dan ben je irritant voor tegenliggers. Je moet je koplampen regelmatig schoonmaken.
- zorg ervoor dat je hoogteregeling goed werkt. Als je hoogteregelaars stroef zijn (of het mechnanisme) dan is de hoogteafstelling niet stabiel en ook dat is irritant voor tegenliggers.

Ik heb geen flauw idee, welk merk. Heb ze gekocht van Eelco (alias WYD) voor 190 eur oid.  Kleurtemperatuur 4k. Heb geen zin in dat overdreven violette lichtbeeld.

Bij deze set was APK totaal geen probleem.

-de ballasten heb ik onder de koplampruimte achter de bumper gemonteerd. De centrale elektronische unit naast de linkerkoplamp (dus bij het luchtfilter).

Over smaak valt niet te twisten, maar ik kan wel zeggen dat de lichtopbrengst fenomenaal is. Alles qua wegmarkeringen dat reflecteert zie je veel meer oplichten. In de schemering door Zweden rijden (in de nacht) was ook een belevenis apart. Echt zalig om zoveel te zien.

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 20 maart 2008 02:26 AM
  [ # 3 ]
mpostma schreef:

Echt zalig om zoveel te zien.

Je zou ook kunnen overwegen om eens overdag te rijden.

Test

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook