1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Mijn Chic heeft kuren
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 maart 2008 07:30 PM

Hallo,

Na een paar maanden probleemvrij rijden heeft mijn Chicje nu wat kuren. Sinds een tijdje loopt ie stationair nogal zenuwachtig. Normaal zit ie stationair netjes op 1000rpm, maar nu kwakkelt ie een beetje tussen de 1000 en 1200 toeren, dus loopt ie ongeveer 5 seconde netjes op 1000 rpm, en daarna gaat ie naar 1200rpm en blijft daar weer ongeveer 5 seconde op draaien, dan gaat ie weer naar 1000, enzovoorts… Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Er gaan geen rare lampjes branden, alle vloeistoffen zijn netjes op pijl, en ik kom dus ook uiteraard niet aan het gaspedaal…

Alvast bedankt,

Mark

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 maart 2008 07:32 PM
  [ # 1 ]

Stappenmotor misschien een beetje van slag?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 maart 2008 07:35 PM
  [ # 2 ]
PrutsyLJ schreef:

Stappenmotor misschien een beetje van slag?

Volgens mij heb ik die niet, dit blok is het blok met elektrische inspuiting en ook elektrische ontsteking (zonder bobine / verdelerkap/rotor).. Ik heb even gezocht, ik verwacht dat het een BDZ blok is (BX 16 TGI/TZI INJ.KAT. M.BDZ/BDY 1580CC 65KW 01-90 t/m 09-93)..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 19 maart 2008 08:09 PM
  [ # 3 ]

Mijn Chic heeft er wel een,

Das dat blinkending met de blauwe kap links bovenin de foto

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 maart 2008 08:48 PM
  [ # 4 ]
deur63 schreef:
PrutsyLJ schreef:

Stappenmotor misschien een beetje van slag?

Volgens mij heb ik die niet, dit blok is het blok met elektrische inspuiting en ook elektrische ontsteking (zonder bobine / verdelerkap/rotor).. Ik heb even gezocht, ik verwacht dat het een BDZ blok is (BX 16 TGI/TZI INJ.KAT. M.BDZ/BDY 1580CC 65KW 01-90 t/m 09-93)..

Nee, jij hebt een BDY. de BDZ is eerder geleverd dan de BDY. Het plaatje van Toni is een BDZ, dus met (hier blauwe) stappenmotor.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Michielio
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 10-10-2006

Gepost: 19 maart 2008 08:52 PM
  [ # 5 ]

heb ik ook gehad, was de stappenmotor

————————————————————————————-
Auto’s:

BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)

BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 maart 2008 08:59 PM
  [ # 6 ]

Maar kan ik dan hier uit opmaken dat ik geen stappenmotor heb?
2 vragen:
- Hoe wordt bij mij dan het stationair toerental geregeld?
- Wat kan dan het probleem zijn?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 19 maart 2008 10:01 PM
  [ # 7 ]

Stappenmotor zit bij jouw chic geintegreerd in het injectiehuis, misschien wil een schoonmaakbeurtje al helpen.

Ondersteunend plaatje, aan de achterzijde dus…...

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 maart 2008 10:05 PM
  [ # 8 ]

Dus op het plaatje aan de linkerzijde, met de connector richting gaskleppotentiometer?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 19 maart 2008 10:09 PM
  [ # 9 ]

ja, dat is ‘m!

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 maart 2008 10:21 PM
  [ # 10 ]

Oh, handig, haha.. ik heb nog een heel injectie en gasklephuis hier reserve liggen, helemaal schoongemaakt en al.. maargoed, ik schroef zaterdag even die stappenmoter eruit. Ik kan me wel herinneren dat er een pakking tussen zit.. moet ik die dan ook vervangen? (tja… a-technisch..)

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 19 maart 2008 11:46 PM
  [ # 11 ]

Ik ben 1 ding vergeten te melden.. Het slangetje naar mijn map sensor is nogal gaar, er zit een scheur in, maar volgens mij lekt ie niet… Zou het ook daar aan kunnen liggen dat ie stationair kwakkelt?

en soms heb ik een lichte benzinelucht in de auto hangen (meestal als je van veel (4000+) naar weinig (<2000) rpm gaat)...

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 20 maart 2008 01:21 AM
  [ # 12 ]

Dat is wel een belangrijk detail, voor je aan het injectiehuis gaat schroeven eerst even die slang vernieuwen en de ecu resetten.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 maart 2008 03:49 AM
  [ # 13 ]
B_iks schreef:

Dat is wel een belangrijk detail, voor je aan het injectiehuis gaat schroeven eerst even die slang vernieuwen en de ecu resetten.

Absoluut. Dit soort sjit moet je ongeveer als eerste zoeken in vacuumlekken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 20 maart 2008 10:42 AM
  [ # 14 ]
karel schreef:
B_iks schreef:

Dat is wel een belangrijk detail, voor je aan het injectiehuis gaat schroeven eerst even die slang vernieuwen en de ecu resetten.

Absoluut. Dit soort sjit moet je ongeveer als eerste zoeken in vacuumlekken.

Motormanagementlampje is nog nooit aangegaan eigenlijk… Maar, alleen stationair heeft ie die problemen, niet hoog in de toeren (althans… hij stottert af en toe wel een beetje rond de 2000rpm).

ECU resetten is gewoon de min-pool van de accu loshangen, toch?

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 maart 2008 10:49 AM
  [ # 15 ]

Als er een vacuum-lek is gaat er geen lampje branden.
Alleen als een sensor elektronisch defect is zal de ecu dat merken.

MAAR dat geldt dan weer niet voor de lucht- en motortempsensoren, die kunnen defect zijn of los hangen zonder dat de ecu dat merkt.
Wat wel vaak voorkomt is dat de draadjes aan de motortempsensor onder de peilstok verbrokkeld zijn, waardoor hij de hele tijd in koudeloop gaat. Als de motor warm is loopt ie dan niet meer fijn stationair.

Resetten is inderdaad wat je zegt: de accupool even los laten bungelen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook