Totaal aantal Berichten: 6483
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Vanavond eens gekeken. Ik verdenk twee dingen.
1. er lopen een paar draden met van die draaikoppelingen met daarin een soort glaszekering (ondoorzichtig glazen buisje met metalen uiteinden, lijken wel op de zekeringen onder de motorkap maar zijn toch echt anders). Een van die draden gaat zowel naar de kaartleeslamp (die het dus niet doet) als de radio en naar de sigarettenaansteker (die het ook niet doen) en loopt door tussen de voorstoelen (waar dus ook wat mis is). De glaszekering die in de koppeling zat is ooit in het console gevallen, daar heb ik toen bij wijze van noodoplossing een veertje uit een balpen ingestopt en dat deed het altijd prima, maar nooit vervangen door een nieuwe zekering. ops: Voor de zekerheid toch maar eens een echte zekering kopen…
2. het draadje waarmee de plakantenne die ik noodgedwongen heb moeten inbouwen is verbonden met de draadbundel van de radio is uit zijn stekkertje geschoten. Hier moet dus een nieuw stekkertje aangeklemd worden.
Hopelijk haalt het fixen van deze dingen wat uit.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nou, niets van dit alles. De sigarettenaansteker had een massaprobleem, waardoor niets dat op dezelfde draad zat, het meer deed. Dibert heeft een nieuwe massadraad getrokken naar een van de bouten bij de versnellingspook. Dat was wat sneller dan uitgebreid gaan uitzoeken waar de fout zat. Vervolgens deed alles het weer.
Ander vraagje: mijn linker stadslicht doet het niet. De oorzaak zit volgens mij in een losse zwarte stekker aan de bundel van de stadslichten in de motorruimte, maar waar gaat die heen? Ik zie geen losse contrastekker. Er zit een gele draad aan. Zie de foto.
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik praat maar even verder tegen mezelf…
Heb het nog even nagevraagd, de stekker hoort nergens bij, alles is aangesloten. Waarschijnlijk een restant van inmiddels verdwenen extra verlichting. Maar goed, het stadslichtje blijft het niet doen, we zoeken verder…
Ooit zal alles het doen.