7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Welke velgen onder een XM?
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 29 februari 2008 01:18 PM
  [ # 91 ]
gompy58 schreef:

Confused

KF ??

Kwikfit toch ConfusedConfused:

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 februari 2008 01:22 PM
  [ # 92 ]

O, OK…  Surprisedops:
Maar goed, die restaureren geen velgen of motoren… (want daar ging de opmerking m.b.t. het stukje op internet over, vandaar mijn verwarring).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 29 februari 2008 01:23 PM
  [ # 93 ]

@Jan-hendrik: geen idee wie of wat KF is, maar mijn velgen zijn bij Gerritsen Coatings geweest (GC dus…?).

Mijn verontschuldigingen. Ik had me niet in deze discussie moeten mengen. Ik heb te snel en verkeerde conclusies getrokken. Ik ben ook maar een mens Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 februari 2008 01:26 PM
  [ # 94 ]

Is dat ook weer opgehelderd…  Dat van die conclusies bedoel ik… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 februari 2008 01:27 PM
  [ # 95 ]

Jahaaaaa, jij weer he!  Laughing  Wink

Yep dat lood hoort gewoon netjes aan de binnenkant van het wiel te zitten.

Heeft de KF overigens dat spul voor je geslepen zodat het op de naaf paste of heb je dat zelf gedaan ??

Das overigens wel het minpuntje van Nijkerk, ze poederen en coaten er lustig op los terwijl je het op sommige plekken liever niet hebt.

Profiel  
 
Jan-hendrik
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 572
Geregistreerd: 11-03-2007

Gepost: 29 februari 2008 01:35 PM
  [ # 96 ]

Balanceren

Yep dat lood hoort gewoon netjes aan de binnenkant van het wiel te zitten.

Op het gevaar af dat ik weer iets doms zeg. . .
Het lood hoort niet aan de binnenkant te zitten onder alle omstandigheden. Het zou fijn zijn als het wiel, met band natuurlijk, perfect te balanceren was met lood aan de binnenkant. Er zijn echter situaties waar dit niet altijd goed lukt. Ikzelf heb dit meerdere malen meegemaakt en ik vind het geen probleem dat er een loodje zichtbaar is Wink

2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 februari 2008 01:39 PM
  [ # 97 ]

Ja ik ben me er eentje.

De velgen pasten nog net een klein stukje om de naaf, vervolgens heel voorzichtig elke bout steeds een stukje verder aangedraaid zodat de velg zichzelf erop trekt. De overtollige coating slijpt er dan vanzelf af…  Wink

Het lood hoort niet aan de binnenkant te zitten onder alle omstandigheden. Het zou fijn zijn als het wiel, met band natuurlijk, perfect te balanceren was met lood aan de binnenkant. Er zijn echter situaties waar dit niet altijd goed lukt. Ikzelf heb dit meerdere malen meegemaakt en ik vind het geen probleem dat er een loodje zichtbaar is

Ik ook niet. Ja OK, zonder is natuurlijk altijd mooier.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 29 februari 2008 01:44 PM
  [ # 98 ]

Ff zonder dollen, heb je het echt op die manier gedaan??

Holey mozes, dan wil ik er niet bijzijn als je een lekke band krijgt of om welke reden dan ook je wiel eraf moet halen…

Precies dat heb ik dus met de eerste gecoate wielen gedaan voro m’n zx.
In Nijkerk er ff vlot bandne om laten leggen en balanceren zou ik wel elders doen, dat kon daar niet.

Jij wil niet weten wat een werk het was om de velg los te krijgen van de naaf. We stonden bijna op het punt de bouten een flink stuk los te draaienen en dan heel voorzichtig wat rondjes te rijden op de P plaats in de hoop dat het dan los zou komen….

Ik heb me lesje geleerd en ga ze eerst wel ff met een dremel bewerken…

Vandaar ook mijn vraag. Als ze het voor je doen , dat slijpen, bij d eKF dan ga ik daar ook heen Cool

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 29 februari 2008 01:52 PM
  [ # 99 ]

Op 3 wielen rijden kon toch met een hydraulisch geveerde Citroen…?  Wink
Tsja, dat kan natuurlijk de consequentie zijn… Niet bij stilgestaan. Nou ja, hopen dat ik niet lek rijd en dat nieuwe banden eerder aan de beurt zijn dan dat ik lek rijd, dan mag de betreffende bandenboer zich erop stukbijten… Hopen dat de KF tegen die tijd een leuke aanbieding heeft.  Twisted Evil

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 maart 2008 11:29 PM
  [ # 100 ]

Vanavond ben ik naar een setje Speedlines wezen kijken die op MP te koop worden aangeboden. Zagen er toonbaar uit, niet perfect. Een paar oxidatieplekjes, maar geen stoeprandkrassen. Ze hoeven iig niet meteen gestraald en gecoat te worden. O ja, geen bouten erbij.

Toch heb ik ze niet genomen, Speedlines zien er toch te veel type 1 uit.  Wink
Niets mis mee, maar ik heb ter plekke besloten dat ik mijn dame met Etoiles wil beschoeien.

Dus….: wie weet een mooi setje Etoiles te koop?  Cool

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 19 maart 2008 11:44 PM
  [ # 101 ]

Neem toch gewoon een setje Ville de Monte Carlo joh.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 20 maart 2008 12:02 AM
  [ # 102 ]
Paul Cornelisse schreef:

Neem toch gewoon een setje Ville de Monte Carlo joh.

De worstjes? Neuh, die vind ik niet mooi. Bovendien horen ze onder een Exclusive.  Wink

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 20 maart 2008 12:19 AM
  [ # 103 ]

Nou en? Wat hoort er dan origineel onder jouw wagen????

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 20 maart 2008 10:30 AM
  [ # 104 ]

Goeie vraag… Werd natuurlijk standaard geleverd met de plastic wieldoppen die er nu nog op zitten. Waren LM velgen een optie? Ik weet het niet.  Confused

Maar in mijn hersens zit een verdeling:
Blokjesvelgen en Speedlines: type 1
Monte Carlo’s (Exclusive) en Etoiles: type 2
Kruisbestuiving past daar niet in. Althans niet in mijn beleving.  Rolling Eyes

En als ik alloys op mijn (niet-exclusive) XM wil, dan moeten het Etoiles worden. Per slot van rekening zie je die op alle uitvoeringen van type 2, of dat nou origineel is of niet….

Ennuh…, ze zijn zoooo mooi!  Laughing

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6502
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 20 maart 2008 11:14 AM
  [ # 105 ]

In 1999 waren Etoiles de ‘gangbare’ LM velgen, de worstjes (Monte Carlo) waren voor de Exclusive en voor zover ik weet ook niet als optie op een ‘gewone’ XM te krijgen. Bovendien, zie maar eens een set Monte Carlo’s te vinden. Al staat er nu bij hoge uitzondering geloof ik nog een set op Marktplaats, voor 599 euro…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
7 van de 10
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook