Hallo!
Ik ben sinds drie weken eigenaar van een Citroen GS1015 uit 1971, en deze wil ik graag (laten) tectyleren. Kan iemand me helpen aan een tekening waar de holle ruimtes van het GS-chassis staan aangeven? Dat zal de tectyl-boer aanmerkelijk schelen in werk, en hopelijk wordt het resultaat beter!
Alvast bedankt,
Groeten Arjen
Hoi, Allereerst gefeliciteerd met je gs.
Volgens mij heb ik hier op het forum wel ergens een keer zo,n schema gezien. Weet alleen even niet meer waar.
Heb je mischien ook foto,s van je gs??
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Hier een link van een Duitse stek met duidelijke tekening. Wel in het Duits dus.
Zoek even onder Gs en korrosionschutz.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Bedankt voor de tip. Ik heb nu nog geen fotootjes beschikbaar maar ik zal er eerdaags wat plaatsen. Auto staat nu bij de spuiter, is als het goed is morgen klaar!
Gr. Arjen
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
He Arjen,
leuk dat er weer een GS bij is in de buurt! Laat je de hele auto opnieuw spuiten?
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Heb je enig idee van de kosten van een tectyl beurt en heb je nog andere behandelingen overwogen?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
baroen schreef:Heb je enig idee van de kosten van een tectyl beurt en heb je nog andere behandelingen overwogen?
Jij hebt toch een Mike Sanders-Fett behandeling laten doenbij de GSA? Bevalt dat goed?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ja, de boel zit goed onder en in het vet. Het zit er wel pas 3 maandjes op dus of het echt bevalt moet de tijd doen leren…...Maar de verhalen er over zijn goed.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Weer een leuke GS in de omgeving
Is het een witte met rode bekleding en komt die uit omgeving Zelhem (gld) weg ?
Die genoemde duitse website voldoet prima voor de tectyl behandeling.
Misschien ook foto’s van de GS ? Zijn we gek op hier
http//i288.photobucket.com/albums/ll167/griesmeelpap/IMG_5440.jpg?t=1206080383
http//s288.photobucket.com/albums/ll167/griesmeelpap/?action=view¤t=IMG_5439.jpg
http//s288.photobucket.com/albums/ll167/griesmeelpap/?action=view¤t=IMG_5438.jpg
http//s288.photobucket.com/albums/ll167/griesmeelpap/?action=view¤t=IMG_5437.jpg
Ik hoop dat de linkjes werken hierboven, gisteren is de auto van de spuiter teruggekomen. Ik heb ook nog (denk ik) een goeie Engelse site gevonden voor het tectyleren
http//www.chevronics.co.uk/Pages/trevsextras/wax/wax2.html
Ik heb nog niet echt een goed adres gevonden, misschien ga ik het wel zelf proberen (in ieder geval de onderkant van de auto!). Verder staat nog op de planning grote beurt, nieuwe APK en als het rijden een beetje bevalt gas erop. Een NL kenteken heeft ie al…..
Gr. Arjen
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuke auto! Komt ie uit Tsjechië?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ohh , dat is een ander dan ik bedoel , 1 die GS rijdend Nederland nog niet kent.
Mooie kleur ook , zelfde als die van mij , Blue Camarque , zie hier mijn topic :
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=186994
Maar weet je zeker dat de GS uit 1971 is ?
Dit omdat deze kleur alleen in 72 en 73 is geleverd.
Het kan natuurlijk modeljaar 72 zijn , dat ie eind 71 op kenteke is gezet.
Het chassis nummer wijst dit uit.
Nog even de foto’s van de engelse site. Gaten boren in de drempelbalk…???? Nimmer doen, gaat nl in 9 van de 10 roesten (ik mweet het uit eigen ervaring) . Een betere oplossing is, de balken van binnenuit tectyleren door oa. de bouten van de veiligheidsgordels te verwijderen.
Als je goed een goede wax zoekt dan is er maar één en dat is Mike Sanders. Weliswaar vervelend aan te brengen, maar doet wat het moet doen.
teveel citroenen
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
wim schreef:Nog even de foto’s van de engelse site. Gaten boren in de drempelbalk…???? Nimmer doen, gaat nl in 9 van de 10 roesten (ik mweet het uit eigen ervaring) . Een betere oplossing is, de balken van binnenuit tectyleren door oa. de bouten van de veiligheidsgordels te verwijderen.
Als je goed een goede wax zoekt dan is er maar één en dat is Mike Sanders. Weliswaar vervelend aan te brengen, maar doet wat het moet doen.
Ik denk dat het niet veel uitmaakt wat voor merk product je gebruikt als je het maar grondig aanbrengt en het regelmatig herhaalt.
Dus niet 1 keer en nooit weer.
Als je die engelse site bekijkt moet je de gehele GS verboren. Geen gezicht natuurlijk.
Zoals Wim al zegt , je kunt prima de orginele gaten gebruiken om het product aan te brengen , ik heb zelf ook nooit extra gaten geboord.
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
citro-power schreef:
Ik denk dat het niet veel uitmaakt wat voor merk product je gebruikt als je het maar grondig aanbrengt en het regelmatig herhaalt.
Dus niet 1 keer en nooit weer.
Ik moest over een jaar of 7 a 8 maar terugkomen voor inspectie. Dan kon ik zien dat het er net zo uitziet als nu. Feit is wel denk ik, dat een was niet zal uitharden wat bepaalde andere producten wel doen. En voor de rest, over 8 jaar weet ik meer. De wagen wordt ook nu gewoon gebruikt dus een goede test wordt het wel (dat zou ook geen probleem mogen zijn). Voor mij dus geen tussentijdse (na)behandelingen tenzij ik zelf constateer dat het toch wel misgaat.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Mike Sanders Fett komt altijd als beste uit de test. Tectyl spoelt door pekel gewoon weg.
Voor mij dus ook Mike Sanders Fett. Heb een emmer van dat spul gekocht en ga het aanbrengen als het buiten warmer wordt.
Citroen!