Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Wellicht heeft iemand een of meerdere handige tips aangaande het instellen van de rijhoogte van mijn GS/A. Waar zit b.v. de instel-schroef voor de voorzijde ergens?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou een boek kopen..
Hoogte instelling is niet voor de beginnende sleutelaar…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Brug is ook noodzakelijk anders is het zelfmoord…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
abxsport schreef:Brug is ook noodzakelijk anders is het zelfmoord…
En dan wel een 4-koloms anders heb je er nog niks aan…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Owk. Volgens mijn Olyslager zit die afstelling ergens bij het rechter voorwiel. Kan ik dan niet een paar blokken onder de as zetten (surrogaat-wiel) en de hoogte zonder brug afregelen? Of denk ik nu te simpel…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Denk even aan Emiels woorden van gisteravond… Een brug heb je nodig! En natuurlijk zijn er andere manieren, en ook vele manieren waarop het fout kan gaan.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik hoop eigenlijk dat iemand een handigheidje kent waardoor het op een makkelijke manier toch goed kan worden gedaan… je weet maar nooit.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Midfriesland schreef:Owk. Volgens mijn Olyslager zit die afstelling ergens bij het rechter voorwiel. Kan ik dan niet een paar blokken onder de as zetten (surrogaat-wiel) en de hoogte zonder brug afregelen? Of denk ik nu te simpel…
Nou, je moet er hoe dan ook wel voor zorgen dat je niet geplet kan worden zodra de wagen inzakt. Ook als je per ongeluk door het klooien em naar de laagste stand laat zakken. Oprijbrugjes kun je daar ook wel voor gebruiken. Zolang je maar ruimte houdt, ook als de wagen in de laagste stand komt te staan.
De details van het afstellen ken ik niet bij de GS.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou ook het boek moeten pakken. Volgens kij stel je de hoogte af op de stab. as midden onder de auto..
Bij de hoogte regelaar in de wielkast rechts voor stel je de ‘vrije slag’ van de hoogte regelaar. Zodat ie niet gaat stijgen bij elk drempeltje.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Grove instelling midden op de torsie-stabilisator (Let op: LEVENSGEVAARLIJK zonder brug. Draai je het boutje op de stabi los, dondert heel de voorkant van de GS boven op je en ben je dood.)
Fijn instelling aan de hoogteregelaar, vanuit de wielkast.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog even aanvullen op het werken aan de hoogteregeling terwijl je onder de auto ligt:
De voorzijde met bak en blok weegt 500 kg. Als de auto door een foutieve handeling in z’n laagste stand komt, zakt ie binnen 2 tellen van het hoogste punt naar het laagste punt.
Lig je dan onder de auto, dan hoor je één keer krak. Die krak is NIET het boutje van je hoogteregelaar maar je NEK. Daarna gaat het licht uit en ben je dood.
LET WEL: DIT IS GEEN GRAP!!!! Je kunt NIET onder welke Citroën dan ook gaan liggen en met de hoogteregelaars klooien!! Dit MOET op een vier kolomshefbrug.
Dit is een serieuze waarschuwing. Ik heb 10 jaar lang dagelijks aan diverse Citroën mogen werken, en heb 2 keer een dodelijk ongeluk meegemaakt. In beide gevallen omdat iemand geplet werd door een auto waar ie onder lag. Gevaarlijke tips, trucs en foefjes waarbij lichamelijk letsel kan optreden zal ik als moderator en als ervaringsdeskundige in dit topic dan ook niet toelaten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Tsja er valt weinig meer te genieten van de GSA als m’n nek gebroken is…
Morgen wordt daarom de hoogte ingesteld mbv een profi brug.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Midfriesland schreef:Tsja er valt weinig meer te genieten van de GSA als m’n nek gebroken is…
Morgen wordt daarom de hoogte ingesteld mbv een profi brug.
Heel verstandig van je!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heel goed!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 254
Geregistreerd: 13-01-2008
- Xsara 1.6i coupe automaat
GSA
Keep yourself and your car alive! Goed om dit soort dingen te lezen.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Desalniettemin hebben we sindsdien niets meer van de mens gehoord