1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Schema holle ruimtes van chassis Citroen GS
Arjen-2CV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-03-2006

Gepost: 19 maart 2008 12:02 AM

Hallo!

Ik ben sinds drie weken eigenaar van een Citroen GS1015 uit 1971, en deze wil ik graag (laten) tectyleren. Kan iemand me helpen aan een tekening waar de holle ruimtes van het GS-chassis staan aangeven? Dat zal de tectyl-boer aanmerkelijk schelen in werk, en hopelijk wordt het resultaat beter!

Alvast bedankt,


Groeten Arjen

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 19 maart 2008 12:49 AM
  [ # 1 ]

Hoi, Allereerst gefeliciteerd met je gs.
Volgens mij heb ik hier op het forum wel ergens een keer zo,n schema gezien. Weet alleen even niet meer waar.
Heb je mischien ook foto,s van je gs??  Very Happy

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 19 maart 2008 01:34 AM
  [ # 2 ]

Hier een link van een Duitse stek met duidelijke tekening. Wel in het Duits dus.  
Zoek even onder Gs en korrosionschutz.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Arjen-2CV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-03-2006

Gepost: 19 maart 2008 11:01 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de tip. Ik heb nu nog geen fotootjes beschikbaar maar ik zal er eerdaags wat plaatsen. Auto staat nu bij de spuiter, is als het goed is morgen klaar!

Gr. Arjen

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 20 maart 2008 01:30 AM
  [ # 4 ]

He Arjen,

leuk dat er weer een GS bij is in de buurt! Laat je de hele auto opnieuw spuiten?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 20 maart 2008 11:15 AM
  [ # 5 ]

Heb je enig idee van de kosten van een tectyl beurt en heb je nog andere behandelingen overwogen?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 20 maart 2008 11:18 AM
  [ # 6 ]
baroen schreef:

Heb je enig idee van de kosten van een tectyl beurt en heb je nog andere behandelingen overwogen?

Jij hebt toch een Mike Sanders-Fett behandeling laten doenbij de GSA? Bevalt dat goed?

Citroen!

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 20 maart 2008 11:28 AM
  [ # 7 ]

Ja, de boel zit goed onder en in het vet. Het zit er wel pas 3 maandjes op dus of het echt bevalt moet de tijd doen leren…...Maar de verhalen er over zijn goed.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 20 maart 2008 07:37 PM
  [ # 8 ]

Weer een leuke GS in de omgeving Very Happy

Is het een witte met rode bekleding en komt die uit omgeving Zelhem (gld) weg ?

Die genoemde duitse website voldoet prima voor de tectyl behandeling.

Misschien ook foto’s van de GS ? Zijn we gek op hier Wink

Profiel  
 
Arjen-2CV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 14-03-2006

Gepost: 21 maart 2008 09:26 AM
  [ # 9 ]

http//i288.photobucket.com/albums/ll167/griesmeelpap/IMG_5440.jpg?t=1206080383

http//s288.photobucket.com/albums/ll167/griesmeelpap/?action=view&current=IMG_5439.jpg

http//s288.photobucket.com/albums/ll167/griesmeelpap/?action=view&current=IMG_5438.jpg

http//s288.photobucket.com/albums/ll167/griesmeelpap/?action=view&current=IMG_5437.jpg

Ik hoop dat de linkjes werken hierboven, gisteren is de auto van de spuiter teruggekomen. Ik heb ook nog (denk ik) een goeie Engelse site gevonden voor het tectyleren

http//www.chevronics.co.uk/Pages/trevsextras/wax/wax2.html

Ik heb nog niet echt een goed adres gevonden, misschien ga ik het wel zelf proberen (in ieder geval de onderkant van de auto!). Verder staat nog op de planning grote beurt, nieuwe APK en als het rijden een beetje bevalt gas erop. Een NL kenteken heeft ie al…..

Gr. Arjen

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 maart 2008 10:51 AM
  [ # 10 ]

Leuke auto! Komt ie uit Tsjechië?

Citroen!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 maart 2008 07:37 PM
  [ # 11 ]

Ohh , dat is een ander dan ik bedoel , 1 die GS rijdend Nederland nog niet kent.

Mooie kleur ook , zelfde als die van mij , Blue Camarque , zie hier mijn topic :
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=186994

Maar weet je zeker dat de GS uit 1971 is ?
Dit omdat deze kleur alleen in 72 en 73 is geleverd.

Het kan natuurlijk modeljaar 72 zijn , dat ie eind 71 op kenteke is gezet.
Het chassis nummer wijst dit uit.

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 21 maart 2008 09:47 PM
  [ # 12 ]

Nog even de foto’s van de engelse site. Gaten boren in de drempelbalk…????  Nimmer doen, gaat nl in 9 van de 10 roesten (ik mweet het uit eigen ervaring) . Een betere oplossing is, de balken van binnenuit tectyleren door oa. de bouten van de veiligheidsgordels te verwijderen.

Als je goed een goede wax zoekt dan is er maar één en dat is Mike Sanders. Weliswaar vervelend aan te brengen, maar doet wat het moet doen.

teveel citroenen

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 21 maart 2008 10:38 PM
  [ # 13 ]
wim schreef:

Nog even de foto’s van de engelse site. Gaten boren in de drempelbalk…????  Nimmer doen, gaat nl in 9 van de 10 roesten (ik mweet het uit eigen ervaring) . Een betere oplossing is, de balken van binnenuit tectyleren door oa. de bouten van de veiligheidsgordels te verwijderen.

Als je goed een goede wax zoekt dan is er maar één en dat is Mike Sanders. Weliswaar vervelend aan te brengen, maar doet wat het moet doen.

Ik denk dat het niet veel uitmaakt wat voor merk product je gebruikt als je het maar grondig aanbrengt en het regelmatig herhaalt.

Dus niet 1 keer en nooit weer.

Als je die engelse site bekijkt moet je de gehele GS verboren. Geen gezicht natuurlijk.

Zoals Wim al zegt , je kunt prima de orginele gaten gebruiken om het product aan te brengen , ik heb zelf ook nooit extra gaten geboord.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 22 maart 2008 01:10 AM
  [ # 14 ]
citro-power schreef:

Ik denk dat het niet veel uitmaakt wat voor merk product je gebruikt als je het maar grondig aanbrengt en het regelmatig herhaalt.

Dus niet 1 keer en nooit weer.

 

Ik moest over een jaar of 7 a 8 maar terugkomen voor inspectie. Dan kon ik zien dat het er net zo uitziet als nu. Feit is wel denk ik, dat een was niet zal uitharden wat bepaalde andere producten wel doen. En voor de rest, over 8 jaar weet ik meer. De wagen wordt ook nu gewoon gebruikt dus een goede test wordt het wel (dat zou ook geen probleem mogen zijn). Voor mij dus geen tussentijdse (na)behandelingen tenzij ik zelf constateer dat het toch wel misgaat.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 maart 2008 01:26 PM
  [ # 15 ]

Mike Sanders Fett komt altijd als beste uit de test. Tectyl spoelt door pekel gewoon weg.
Voor mij dus ook Mike Sanders Fett. Heb een emmer van dat spul gekocht en ga het aanbrengen als het buiten warmer wordt.

Citroen!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook