Het is weer zo ver… altijd lache.
Vandaag laten keuren, tot mijn verassing moet dit jaar dezelfde ashoes worden vervangen als vorig jaar, is dit normaal? of moet ik hier mijn vraagtekens bij zetten?
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als je nieuwe hoes van kunststof was, dan kan dat wel ja. Zeker als je een respectabel aantal km’s/jaar rijdt en/of vaak gaat keren. BX-en vreten dan ashoezen. Beter die van rubber kopen (rubber toch?), niet de kunststoffen hoezen. En kunststof is een rotwoord om te typen Probeer het maar eens
Gewoon even kijken, zo moeilijk is dat niet te zien.
Auto even op bokjes aan de voorkant, en dan even de ashoezen inspecteren. Normaal moeten die toch wel een paar jaar meekunnen. Alleen heb ik ergens gelezen dat als je hoezen laat plakken, dit niet lang mee gaat.
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Mighel schreef:Gewoon even kijken, zo moeilijk is dat niet te zien.
Auto even op bokjes aan de voorkant, en dan even de ashoezen inspecteren. Normaal moeten die toch wel een paar jaar meekunnen. Alleen heb ik ergens gelezen dat als je hoezen laat plakken, dit niet lang mee gaat.
Plakken werkt prima als je d’r nog een jaartje mee door wilt. Met de auto welteverstaan, niet met enkel de rubbers. Je sloopt je homokineten gewoon door hierop te bezuinigen, en da’s een duurdere repaparatie dan die hoesjes.
Mijn ervaring is feitelijk: gewoon originele hoezen erop. Kloteklusje, maar plastic zooi die je er omheen kunt vouwen is troep; gewoon even tobben en je kunt echt wel een paar jaartjes door.
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?