Citroen boekt goede resultaten in 2007
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 15 januari 2008 01:46 PM

Citroen heeft de cijfertjes van 2007 bekend gemaakt en deze liegen er niet om: het gaat goed met Citroen. Citroen heeft in 2007 maar liefst 1.461.000 auto’s verkocht wat een 3,9% meer is vergelijken met het jaar 2006. Deze groei, is ook maar liefst de grootste groei van de afgelopen 4 jaar.

Citroen dankt deze groei aan de goede prestaties in Europa (met name in Frankrijk en Italië) en de geweldige groei van Citroen in Zuid-Amerika. De belangrijkste successen van Citroen in 2007 komen van de Citroen C4 Picasso familie, de Citroen C-Crosser SUV en de C4 Pallas en Sedan die respectievelijk in Brazilië en Argentinië verkocht worden. Citroen is in Europa nu marktleider in het compacte MPV segment waar de Citroen C4 Picasso familie onder valt. Daarnaast gaat de verkoop van de Citroen C-Crosser naar verwachting en laat de verkoop van de C4 in Zuid-Amerika een groei zien van maar liefst 46,3%. In Nederland is het marktaandeel van Citroen gegroeid naar 4,7%

Successen van Citroen Modellen
Van de C4 Picasso (5-zitter), de Grand C4 Picasso (7-zitter) die sinds Maart op de markt zijn en de Xsara Picasso heeft Citroen 314.000 stuks verkocht in 2007, wat een marktaandeel inhoudt van ongeveer 20%. Hiermee is Citroen marktleider en is veel meer dan het doel wat Citroen zichzelf gesteld heeft.
De Citroen C-Crosser heeft in 2007 meer dan 10.000 orders opgeleverd en gebruikers gaven te kennen uitermate tevreden te zijn met hun auto.
In Zuid-Amerika beleven de Citroen C4 Sedan en Pallas enorme successen. In Argentinie, is de C4 Sedan na 5 maanden vanaf de introductie al marktleider in het segment en heeft het predicaat Car of the Year 2007 ontvangen.

Van de Citroen C1 zijn er 100.000 modellen verkocht, wat dichtbij de marktleider in het segment zit. In het 4e jaar van de Citroen C3 zijn de verkoopcijfers nog altijd goed. Er zijn totaal 267.000 C3’s verkocht. De Citroen C6 heeft zijn positie binnen het segment behouden. De C6 is 6% meer verkocht dan in 2006 en heeft een marktaandeel van 2.5% in Europa. De verkopen van Citroen Berlingo in 2007 blijven gelijk aan de recordverkoop van 2006, namelijk 185.000 berlingo’s. De Berlingo is nu marktleider in zijn segment. De verkopen van de Citroen Jumpy en Citroen Jumper stegen respectievelijk met 14% en 31%. De Citroen Jumpy is daarnaast tot verkozen tot Van of the Year 2007.

Hoogtepunten van 2007
Met de conceptauto’s die Citroen in 2007 heeft gepresenteerd heeft, versterken ze hun leiderschap op het gebied van milieuvriendelijke auto’s.  Citroen introduceert het eco-label Airdream voor auto’s die aan de hoge CO2 emissie eisen voldoen. De Citroen C4 Bioflex die in september 2007 in Frankrijk en Zweden in geïntroduceerd, laat Citroen zijn doel weer zien om efficiënte bio-brandstof auto’s te ontwikkelen. Met de C-Cactus laat Citroen zien, dat het mogelijk is om een goedkope en leuke auto te maken. De C-Cactus is een ecologische, mooi ontworpen, en geweldig om te rijden auto. De C-Cactus heeft een HDi hybride aandrijflijn en kan verkocht worden voor een instap C4.

Naast de conceptauto’s heeft Citroen nog twee hoogtepunten in 2007 gehad. Eind september opende Citroen de deuren van haar nieuwe showroom aan de Champs Elysees: C42 . De C42 heeft in de eerste drie maanden totaal 600.000 bezoekers gehad. De eerste thema was gebaseerd op de blijvende innovatie en het tweede thema, die in december van start is gegaan, gaat over het sportieve avontuur.
Sebastion Loeb en Daniel Elena weten alles over het sportieve avontuur met Citroen. Loeb won voor de 4e keer het WRC kampioenschap met de C4 WRC .

2008: Wat staat ons te wachten?
In 2008 staat Citroen weer een hoop leuke dingen te wachten. Als eerste natuurlijk de nieuwe C5 , waar Citroen hoge verwachtingen van heeft. De nieuwe Citroen C5 is in Oktober aan het publiek gepresenteerd en zal in het voorjaar van 2008 in de showrooms staan.
Citroen trekt zich niets aan van dat ze al marktleider zijn in het segment van de Berlingo. De eerste nieuwe Citroen die in de showrooms te zien zal zijn is de nieuwe Citroen Nemo en daarnaast zal rond juli de nieuwe Citroen Berlingo in de showrooms staan. Citroen kan dus haar marktleiderschap alleen maar vergroten in het nieuwe jaar.

Citroen-Forum heeft in het nieuwe jaar ook iets te vieren: het is namelijk 5 jaar geleden dat Erik Wijngaarden het Citroen-Forum oprichtte. Wat begon met een site voor het repareren van Erik’s DS, is tot nu uitgegroeid tot een geweldige grootte club met citroen-liefhebbers.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27888

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2008 09:22 PM
  [ # 1 ]

Al met al toch erg mooie prestaties Cool

Gewoon zo doorgaan zou ik zeggen Wink

Profiel  

Dyane_ac078
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 298

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 15 januari 2008 09:56 PM
  [ # 2 ]

Nou inderdaad als ik om me heen kijk op de weg…
Wordt het steeds mooier!!

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  

robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1452

Gepost: 16 januari 2008 02:58 AM
  [ # 3 ]

Jaja, ik heb vandaag in de nieuwe C5 gezeten. In Brukzels…
Wauw!  Shocked

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 16 januari 2008 11:37 AM
  [ # 4 ]

En de nieuwe c5 natuurlijk straks, maar het is ook echt zo! op elke hoek van de straat staat wel een c4!

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 januari 2008 02:20 PM
  [ # 5 ]

De C4 zie ik juist veel te weinig, is hier in Nederland ook niet echt een succes (daarover kun je pas spreken als je in de buurt komt van de Focussen en dergelijke van deze wereld vind ik). Ik lees in dat stukje ook niks terug over de C2, C5 en C8? Krijgen we hier dan alleen maar de positieve cijfers te zien?

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 16 januari 2008 02:38 PM
  [ # 6 ]
Poekoek schreef:

De C4 zie ik juist veel te weinig, is hier in Nederland ook niet echt een succes (daarover kun je pas spreken als je in de buurt komt van de Focussen en dergelijke van deze wereld vind ik). Ik lees in dat stukje ook niks terug over de C2, C5 en C8? Krijgen we hier dan alleen maar de positieve cijfers te zien?

De C2 is geen verkoopsucces evenals de C4 berline en C4 coupe. Het probleem met de C4 berline en C4 coupe schijnt de instap en het uitzicht van de auto te zijn. Mensen willen tegenwoordig een hogere instap en de dames willen een goed overzicht vanaf de bestuurderstoel. De C5 is een aflopend verhaal, maar wordt anders met de nieuwe C5. De verkopen van de C8 is niet noemenswaardig.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 16 januari 2008 03:20 PM
  [ # 7 ]

De C5 is een aflopend verhaal, maar wordt anders met de nieuwe C5.

Dat is natuurlijk ook zo met de Berlingo die in haar laatste volledige jaar toch nog even een recordaantal meepakt, toch vreemd.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27888

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 januari 2008 09:22 PM
  [ # 8 ]
erwt schreef:
Poekoek schreef:

De C2 is geen verkoopsucces evenals de C4 berline en C4 coupe. Het probleem met de C4 berline en C4 coupe schijnt de instap en het uitzicht van de auto te zijn. Mensen willen tegenwoordig een hogere instap en de dames willen een goed overzicht vanaf de bestuurderstoel. De C5 is een aflopend verhaal, maar wordt anders met de nieuwe C5. De verkopen van de C8 is niet noemenswaardig.

Oftewel dat zijn nog auto’s voor de echte autorijders Cool

Gezeur allemaal tegenwoordig Wink

Profiel  

rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2516

Gepost: 16 januari 2008 10:14 PM
  [ # 9 ]

Re: Citroen boekt goede resultaten in 2007

erwt schreef:

Wat begon met een site voor het repareren van Erik’s DS, is tot nu uitgegroeid tot een geweldige grootte club met citroen-liefhebbers.

Hoe is het met die DS ondertussen, eigenlijk?
Mijn 2cv staat in elk geval nauwelijks verder dan toen het forum opgericht werd Laughing

Profiel  

edwin1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 21 maart 2008 12:34 AM
  [ # 10 ]

resultaten van citroen in 2007 zijn goed

de cijfers zijn zo goed van citroen
dat ze in het centrale magezijn in oosterhout en
saarbrucken er maar gelijk 200 personeelsleden
uitgooien
dus de onderdelen komen voortaan uit een nieuw
magezijn in duitsland,alleen wordt de levertijd wat
langer.
ik kan het weten want naar 18 jaar voor citroen
werken,kan ik op zoek naar nieuw werk
bedankt citroen

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 21 maart 2008 12:48 AM
  [ # 11 ]

Ik heb ‘t gehoord. Hier wordt je niet vrolijk van, succes en sterkte.

Gr Martijn

Profiel  

edwin1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 21 maart 2008 01:01 AM
  [ # 12 ]

nou martijn
je kan waarschijnlijk alle onderdelen straks
in frankrijk bestellen,het duurt alleen wat langer
sorry als je de tussenorders misschien niet gehad hebt.
gr edwin

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook