Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Jammer:
http://www.logistiek.nl/nieuws/id6255-Citron_wil_onderdelen_dc_in_Oosterhout_sluiten.html
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Vind het nergens op slaan. Als je het centrum opheft bouw dan ergens anders in het land (liefst nog in de buurt van Oosterhout voor de werknemers) een nieuw centrum en ga niet vanuit Duitsland beginnen.
Vorig jaar hebben de Duitse spoorwegen gestaakt. Ik liep toen stage bij VW/Audi. De onderdelen hadden een paar weken vertraging voor ze bij de importeur aankwamen en kwamen ze dus nog later bij de dealer zelf aan. Houd het DC dus gewoon in Nederland, want dan ben je maar afhankelijk van hoogstens 1 bedrijf met het rondbrengen van onderdelen en niet van andere buitenlandse bedrijven (wat ook weer geld zal gaan kosten)....
Totaal aantal Berichten: 1420
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Lees kosten besparing, nederland kent te veel wetten en daar komen ook nog gemeentelijke regels bij, dat het erg duur wordt of dus goedkoper kan in Duitsland…
Ik zat 2 jaar geleden ook in een grote fabriek die gesloten werd omdat ze het in Ierland goedkoper gingen doen.. iedereen ontslagen. Waarom, omdat de gemeente en de wetten en alles het bijna onmogelijk maakte om dat product te maken, en toen, toen vond de gemeente het niet kunnen dat er 150 van hun inwoners op straat stonden.. tja..
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nederland heeft teveel regels en is te duur. Dan ben je uitgespeeld….
Citroen!
Zie ook dat geneuzel met de vliegtaks nu. Meteen vertrekken alle low-budget vliegtoko’s net over de grens, en dat zal zn weerslag wel hebben op het personeelsbestand.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
CLL Martin schreef:Lees kosten besparing, nederland kent te veel wetten en daar komen ook nog gemeentelijke regels bij, dat het erg duur wordt of dus goedkoper kan in Duitsland…
Ik betwijfel dat dat de reden is. Er bevinden zich namelijk juist heel veel grote distributiecentra in NL. Er komen er nog elk jaar bij. NL is juist heel gunstig voor distributiecentra vanwege de goede infrastructuur.
Ik denk dat ze in D een groot genoeg DC hebben waarmee ze ook de Benelux kunnen bedienen. Kostebesparing dus in de zin van: waarom nieuw bouwen of verbouwen als door een simpele modificatie van een bestaand systeem het ook kan?
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik zit in de logistiek en je ziet inderdaad dat er een trend is (geweest) om alle lokale DC’s te sluiten en samen te voegen tot 1 groot DC.
Levert besparingen op, maar kost ook meer aan vervoer en geeft dus ook meer problemen met files
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Hier lijken er wl meer DC’s bij te komen, ben van de week nog in een nieuwe in Laakdal geweest met 60 laadbruggen, geen kleintje dus.
De sector boert echt goed hier.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017