Zit met een zeer irritante rammel in het dasboard, vooral op betonwegen : op elke naad in de weg is het geluid er. Nu heb ik ontdekt dat, als je tegen het uiteinde van het ‘dakje’ boven de klokken duwt richting voorruit, het geluid weg is.
Weet iemand of en zoja, hoe dit dakje te verwijderen valt ? Dan zou ik met een stukje rubber het rammelen misschien definitief kwijt kunnen zijn.
(verder zit er nog een klein rammeltje aan de uiteinden van het dashboard, maar dit is niet echt hinderlijk)

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb wel iets van een rammeltje inderdaad, maar dacht altijd dat dit iets was wat ik in het kastje heb zitten. Ik zal het eens checken of dat hetzelfde euvel is als dat jij hebt.

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Ik had dit een tijd geleden ook maar toen was het niet in het kastje maar een paar munten (voor de parkeermeter) in de lade…
tilanus schreef:Ik heb wel iets van een rammeltje inderdaad, maar dacht altijd dat dit iets was wat ik in het kastje heb zitten. Ik zal het eens checken of dat hetzelfde euvel is als dat jij hebt.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen ...
Soms komt er ook een rammeltje vanuit het kastje - dacht dat het mijn zonnebril was, maar het gerammel uit het kastje ging verder toen ik hem op mijn neus had.
De meest irritante rammel komt centraal uit het dashboard - geluid alsof je met een plastic potje schudt waarin een knikker zit ... bij elke naad in het wegdek ‘tak-tak’...
De wagen moet komende maandag terug naar de dealer voor de terugroepactie - ik zal daar eens vragen of het ‘dakje’ verwijderbaar (en uiteraard terugplaatsbaar) is.

C4sohier schreef:De meest irritante rammel komt centraal uit het dashboard
Is dat hoog of laag vanuit dash? Als het laag is dan kijk nog even naar je asbak. Deze kan eruit worden genomen en weer terug geplaatst. Echter als je hem niet goed vastklikt dan ramelt ie ook.
bij mij zit het in aan de bestuurderskant, in het dashboordklepje.
zodra ik daar een beetje op druk, is het weg.
Ik vermoed dat de rammel zit in het mechaniek dat de klep omhoog duwt (en houdt).... Irritant is het wel.
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
ice96 schreef:C4sohier schreef:De meest irritante rammel komt centraal uit het dashboard
Is dat hoog of laag vanuit dash? Als het laag is dan kijk nog even naar je asbak. Deze kan eruit worden genomen en weer terug geplaatst. Echter als je hem niet goed vastklikt dan ramelt ie ook.
Het rammelen komt echt vanachter de klokken. Het verdwijnt volledig wanneer ik het ‘afdakje’ boven de klokken richting voorruit duw, en het rammelen start opnieuw als ik het ‘dakje’ loslaat.
Dus jammer genoeg niks met de asbak te maken…

- C5 X Shine Hybrid 225
Yep bij mij hetzelfde.
Alleen is het bij mij niet constant. Soms merk ik ineens een rammeltje op. Wanneer ik dan inderdaad tegen het dakje van het display duw, verdwijnt het.

C4sohier schreef:ice96 schreef:C4sohier schreef:De meest irritante rammel komt centraal uit het dashboard
Het rammelen komt echt vanachter de klokken. Het verdwijnt volledig wanneer ik het ‘afdakje’ boven de klokken richting voorruit duw, en het rammelen start opnieuw als ik het ‘dakje’ loslaat.
Dus jammer genoeg niks met de asbak te maken…
@ C4sohier:
Welke C4 heb je trouwens, (Grand) Picasso of Berline/Coupe?
Tilanus en hbiesheuvel hebben Picasso en ik Berline. Dus wellicht spreken we elkaar tegen omdat het niet dezelfde dash is…

- C5 X Shine Hybrid 225
@ ice96: kijk eens naar de titel van het topic…...

ops:
ops:
ops:
Ja, nu zie ik het ook. Sorry, ik had me dus niet mee moeten bemoeien in the first place
tilanus schreef:Yep bij mij hetzelfde.
Alleen is het bij mij niet constant. Soms merk ik ineens een rammeltje op. Wanneer ik dan inderdaad tegen het dakje van het display duw, verdwijnt het.
Als je een oplossing weet, is er alvast één geïnteresseerde
(bij mij is het ook niet constant ; lijkt mij ook wat afhankelijk van temperatuur, of al dan niet zon op het dashboard)
Bij mij is het dus ook temperatuur gebonden. Hoor het enkel bij zonnig weer.
heeft iemand dit reeds bij zijn dealer gemeld?
C4GP 2.0 HDIF Exclusive EB6V
longone schreef:Bij mij is het dus ook temperatuur gebonden. Hoor het enkel bij zonnig weer.
heeft iemand dit reeds bij zijn dealer gemeld?
Ik heb gemerkt dat het gerammel van achter de klokken vooral gebonden is aan het gebruik van de airco : instellen op 21°C en het is prijs ... In de winter staat de verwarming dikwijls iets hoger en de airco meestal af ; dan dus geen gerammel.
Gemeld aan de dealer ; bij volgend onderhoud zullen ze kijken hoe ze het dakje boven de klokken kunnen verwijderen.
Als zij mij kunnen tonen hoe dit dakje te verwijderen valt, zal ik zelf wel nagaan hoe ik het gerammel kan verhelpen.
Dus : bij zonnig weer staat de airco op 21°C en dan hoor ik gerammel ...
@Longone: je bent wel een geluksvogel zeg! Jij hebt een EBV6 (V6 ! ) en wij moeten het met een EB6V doen ..
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Ik denk dat ik al dezelfde fout heb gemaakt als Longone ops:
Maar ... Belgische rijders zijn veel gelukkiger, want daar is de EGMV6 verkrijgbaar