dat is dus wat ik me ook afvraag..
Als ik binnenkort tijd heb, en onder de motorkap moet zijn (oliedruk en temp meters aansluiten), dan stel ik de 123 meteen goed in, op mijn motornummer .
kijken of dat (nog) beter loopt.
ik laat het wel weten als het zover is
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik heb nu in al mijn eenden en de DS een 123 zitten, perfect!
Als je van doortrappen houdt kan ik de 123 Dakar aanbevelen.
I.c.m. een open luchtfilter :
1 tot 40 km/h
2 tot 70-75 km/h
3 tot 100-105 km/h
4 tot 120 km/h.
Hij gaat er niet sneller van maar veel meer trekkracht.
Ik sta nu in standje 2 moet de rest nog testen.
Met m’n gewone puntjes doe ik ook 70 in z’n 2 hoor. Motortje lijkt dan wel erger te schelden Ome Henk die je op de rekbank legt, maar hij doet het.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Kan een gewone 123 (standaardmodel) op een AM2 blok?
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Jep, geen probleem. Ik rij er al een jaar of 5 mee. Had een van de eerste 123’s en dat was gewoon een standaardversie. Ik ben er erg tevreden mee en haal met mijn Ami 8 op lange ritten ook 1 op 20. Wel altijd je puntjesdoosje in je kofferbak mee als reserve. Het blijft electronica he
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
ik heb geen 1-2-3 en gebruik tot nu toe gewoon dus de puntjes. vorig jaar zomervakantie gemiddeld 1:21,5 gereden. Dus met puntjes kan dat ook
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005
- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Ok, niet harder dan 80 zeker
Ook met puntjes moet dat zeker kunnen. Toch is de 123 een mooi product. Het hele vervroegingsmechanisme dat uiteindelijk aan slijtage onderhevig is, wordt door een 123 gesimuleerd. Ik ben er erg tevreden mee. Maar ook met puntjes kun je prima en zuinig rijden. Je moet ze alleen af en toe vervangen….
Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006
- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Op mijn nieuwe 2cv6 zit ook al een 123 (standaardmodel denk ik)
toen ik die maandag gaan halen ben ging ie niet harder dan 80km
aan vervanging dan toe?
Op mijn gerestaureerde dsuper heb ik gekozen het zo te laten zonder…
ICCCR UK 2012 Here we come!!
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Mach2 schreef:Ok, niet harder dan 80 zeker
nee, plankgas (oke.. is 110) door duitsland naar de elzas. en daar vooral in de stad rondgereden. Dus het is echt heel netjes.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Sentimanel schreef:Op mijn nieuwe 2cv6 zit ook al een 123 (standaardmodel denk ik)
toen ik die maandag gaan halen ben ging ie niet harder dan 80km
aan vervanging dan toe?
Als je eentje niet harder gaat dan 80 zou ik het niet in de 123ontsteking zoeken.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Als je eend niet harder wil dan 80. met 123 ontstekking staat hij misschien verkeerd afgesteld. Ik denk dat hij dan te vroeg staat. En dat hij dan bij hoge toerentallen buiten zijn curve staat.
groeten patri