Nou een dealer waar ik ben geweest in waddinxveen had als voorbeeld een klein stukje gelaagd glas liggen 20cm x20cm. Om aan te tonen wat het effect is als je kiest voor gelaagd glas. Dat glas splintert dus niet in duizend stukjes zoals normaal glas maar vertoond enkel barsten.
Dat heeft mij doen besluiten geen gelaagd glas te nemen. Motivatie: met 2 kleine kinderen <2 jaar telt iedere seconde als je onverhoopt in het water komt, en dan wil je wel met de veiligheidshamer kunnen ontsnappen. waren mijn kinderen groter geweest (zelf uit de auto kunnen zwemmen/stappen) dan had ik de optie wel genomen. Vind het nl. wel erg mooi!
Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Zo heb ik er nog niet bij stil gestaan, maar je hebt wel gelijk.

Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Het voordeel van gelaagd glas is weer dat je niet over drie jaar nog de glas-splinters terugvindt onder de stoelen.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Is er dan een verschil in kwaliteit tussen de voorruit (die sowieso gelaagd is) en gelaagde zijruiten ?
Een voorruit barst of verbrijzelt (‘t is maar hoe je het noemen wilt) ook, maar alle stukken blijven aan elkaar hangen door de film tussen de twee laagjes glas.

Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
C4sohier schreef:Is er dan een verschil in kwaliteit tussen de voorruit (die sowieso gelaagd is) en gelaagde zijruiten ?
Een voorruit barst of verbrijzelt (‘t is maar hoe je het noemen wilt) ook, maar alle stukken blijven aan elkaar hangen door de film tussen de twee laagjes glas.
bij de gelaagde zijruiten is dit ook zo.
mvg
skremar schreef:C4sohier schreef:Is er dan een verschil in kwaliteit tussen de voorruit (die sowieso gelaagd is) en gelaagde zijruiten ?
Een voorruit barst of verbrijzelt (‘t is maar hoe je het noemen wilt) ook, maar alle stukken blijven aan elkaar hangen door de film tussen de twee laagjes glas.bij de gelaagde zijruiten is dit ook zo.
mvg
dus ‘krak’ hetzelfde (zoals ze hier zeggen).
ik kan Manni1 wel volgen…
jhvink schreef:Het voordeel van gelaagd glas is weer dat je niet over drie jaar nog de glas-splinters terugvindt onder de stoelen.
Elk voordeel….. Cruijf.
Zoals gezegd tis maar net wat voor passagiers je denkt te gaan vervoeren. Veiligheid vond ik vooropstaan boven het comfort en de looks van gelaagd glas.
Besteld 12 mei, geleverd 9 augustus 2007!
C4GP 2.0 EB6V Exclusive
Kleur: Nocciola
Panoramisch dak
Bluetooth
17 inch velgen Scandola
16 inch velgen Dezent V (winter) met Michelin Alpine4.