Heb bij mijn bx ook pas de LHM vervangen. De eerste weken bleef hij 2 dagen op rijhoogte, nu is ‘ie na een goede nacht van achter wel ingezakt. Ik heb ook wel het idee dat de souplesse van de wielophanging er wat mee te maken heeft toch? Ik laat donderdag mijn r.a. draagarmlagers vervangen.
Serge
BX-Chique schreef:Kijk ook eens naar de retourleidingen. Dit is bij mij het probleem. Zodra ik het contact afzet zakt de achterkant naar beneden. Dit als gevolg van een lekke retourleiding. De LHM-retourleiding onder het subframe is lek. Hierdoor zakt bij mij de achterkant in. Onder het rijden merk ik niets, alleen als ik het contact uitzet.
Heb je ‘s-morgens een groen plasje LHM onder de auto, dan kun je met bijna 100% zekerheid zeggen dat je ook een lek hebt.
Nee, dit is onjuist. De retourleidingen mogen geheel afwezig zijn, nog steeds gaat de auto daar geen minuut eerder of later door zakken.
Als de auto achter snel zakt is mogelijk de remservo sterk vervuild. Spoel de remmen eens goed door. Kijk ook op http://autos.groups.yahoo.com/group/BXNL_faq, daar staan enkele items over het remmen spoelen.
Ich bin ein Breaker
mijn sport doet er een uur of 5 over om zn kont op de grond te hebben en dan nog bijna een dag om de snuit erbij te leggen
de mijne lag vrijwel binnen het uur met zn kont op de grond, en na een uurtje of 2 a 3 helemaal, maar dat is veranderd in 5 a 6 uur, voordat alles op de grond ligt sinds ik de leidingen heb gereinigd en de filters heb vernieuwd.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Die van mij staat nog een dag nogsteeds netjes omhoog, maar dat komt vooral omdat de veerpoten nogal stroef gaan, en de ADALs lichtelijk gaar zijn.
Wanneer ik instap is het “kloeink” achter en “kedeng” (moeilijk te omschrijven) voor, waarna de auto behoorlijk omlaag gaat
tja das ook zoiets, de mijne kraakt bij het leven dus de draagarmlagers zijn hard aan vervanging toe. Maar die setjes zijn best prijzig en ik heb er simpelweg geen tijd voor…..als dat gedaan is, dan heb ik trouwens wel weer een zeer relaxte wagen!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
mmm dat kloeink geluid komt bekend voor ops:
maarja volgende week distributieriem/spanrollen, grote beurt.
Die draagarmlagers moeten dus nog even wachten helaas
Sep schreef:mmm dat kloeink geluid komt bekend voor ops:
ahh, zeg nou zelf, een BX zonder kloeink is toch helemaal geen BX?
Die Chic waar ik gisteren in proef gereden heb maakte helemaal geen kloeink geluid, kijk dan ga ik me pas zorgen maken
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik zie het ook meer als begroeting eigenlijk
deur63 schreef:Sep schreef:mmm dat kloeink geluid komt bekend voor ops:
ahh, zeg nou zelf, een BX zonder kloeink is toch helemaal geen BX?
Die Chic waar ik gisteren in proef gereden heb maakte helemaal geen kloeink geluid, kijk dan ga ik me pas zorgen maken
Dat hoort ook niet een kloeink geluid, ik heb daar ook geen last van, want me beide draagarmen zij nog nieuw
Sep schreef:ik zie het ook meer als begroeting eigenlijk
ja precies, zo van “gaan we lekker een stukkie toeren?”
Als ie nou de hele tijd aan het piepen / kraken is, vraagt ie om wat TLC. toch eigenlijk best handig, een auto die kan ‘praten’