Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Het kan zijn dat je mazzel hebt, de mogelijkheid bestaat ook dat een van de slangen naar de kachelradiateur niet meer goed vastzit. Maar gezien de ervaringen van de meesten hier vrees ik de vervelende variant.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je hebt gewoon garantie?! de tering, die garage is ff niet blij!
Enneuh, mech, je weet inmiddels dat de diverse stekkertjes voor verlichting en dashboardverlichtingintensiteitsregeling ( ) gewoon aangesloten moeten worden om te werken?
EW schreef:Klopt dat ie blijft lekken zonder de verwarming aan te zetten: de verwarming wordt namelijk luchtzijdig geregeld en niet waterzijdig.
Waarom dan verwarming vol open zetten bij ontluchten koelsysteem?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Zo, net terug van de vakantie, weet ik ook gelijk dat ik geen Mégane hoef.
Ik zal eens kijken of ik een slangetje kan vinden om de radiator door te verbinden.
Mechuccio schreef:Heys, klote van je radiateur.
Iig even als tip, verbind de 2 slangen die door je shutbord heengaan ffn door zodat je radiateur niet meer is aangesloten, dan lekt het ook niet meer (en de kachel wordt koud) Zoals het er uit ziet ga ik 24 maart de kachelradiateur van een Xantia vervangen (Zelfde gezeik, dash mot eraf) dus als je zin heb kun je dan naar Roermond of Heythuysen komen (weet nog niet waar ik het ga doen) doen we die van jou tegelijkertijd!
Het is een pensklusje, maar wordt dan wel weer gezellig met meerdere lotgenoten
Dat is 2e paasdag? Accoord! Zo lang kan ik wel zonder auto of verwarming, en ik heb nog altijd mijn Peugeot om mee te rijden.
Laat maar even weten als het definitief is waar het gebeurt.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Ik heb de in- en uitgaande slangen van de kachelradiateur doorverbonden met een slang, maar dat is ook niet echt geweldig.
Omdat die slang een bocht van 180 graden moet maken en omdat de twee aansluitpunten naast elkaar liggen knijpt die slang natuurlijk geweldig. Ik ging even voor een ommetje en echt binnen 1 km stond de temperatuurmeter op 110. De radiateur wordt wel een beetje warm, dus een beetje doorstroming is er nog wel maar dat is natuurlijk te weinig.
Hoe krijg ik dat voor elkaar dat die slang niet knijpt?
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Kijk eens op mijn kachelradiatuer topic. Dan kun je zien hoe ik dat opgelost heb. Ik heb het geval hier nog liggen. Wil je dat ik het opstuur?
Jos van der Voort
Prima tip! Ik heb direkt mijn wasmachine gevandaliseerd, daar haal ik morgen wel een nieuwe voor.
Temperatuur blijft tijdens het rijden nu op 95, na 5 minuten stilstand pas 100 graden en daalt weer als je gaat rijden. Alleen valt me op dat de meter nu opeens erg nerveus is als je door een bocht gaat. Dan zakt hij zo onder de 90 om weer terug naar 100 te gaan.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
heb je er wel genoeg koelvloeistof in zitten?
Denk er ook aan dat je circuit nu wat kleiner is en daardoor alles wat sneller reageert.
Koelvloeistof zit nog altijd tot de nok toe vol. Ik heb ook nog proberen lucht af te tappen met het kapje op de aansluiting van de kachelradiateur, daar komt nu ook alleen maar water uit.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Zo, met hulp van Mechuccio vandaag de kachelradiator vervangen. Dat ging nog vrij vlot, meer dan 5 uur werk hebben we er niet aan gehad.
Hij ruikt nu nog wel, maar hopelijk is dat de nieuwigheid.
Verder kan ik niet meer dan 3/4 gas geven, de mof onderin de stuurstang zit niet goed teruggedrukt en blokkeert het gaspedaal. Hopelijk is het met Pasen een keer minder slecht dat ik daar wat aan kan frutselen.
Verder heb ik zo het idee dat als je één kleine modificatie aan de bak waar de radiator in hangt uit voert, het niet meer uit maakt welk type je hebt.
Er zitten namelijk wel schroefgaten in, maar mijn radiator was niet vastgeschroefd. Hij zit met 4 lipjes vastgeklemd. Alleen is bij het andere type (met de schroefgaten in het midden) de slangaansluiting zo dat de 4e clip niet zou passen.
Breek je die clip af, dan moet het wel passen.
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ai das jammer van die gaskabel, mja, het moet ook niet allemaal te goed gaan natuurlijk Bij Davids ZX heeft de dashverlichting het een half jaar niet gedaan vanwege een verdwenen stekkertje dus nja
Het ging ook allemaal veel te soepel en gemakkelijk.
Die geur zal vanzelf wel verdwijnen, das nu de laatste restjes KVS die verwarmen en verdampen.
Verder vond ik het weer een gezellig sleuteldagje, het was kort en ik moest even weg tussen de middag, maar het schoot goed op!
En het bier smaakt prima waarvoor dank!!
En mocht ik je nog eens ergens mee kunnen ondersteunen dan weet je me wel te vinden
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Hey Mech, weer een dash klus gedaan zie ik BEgin je het leuk te vinden? Ik wil een volcane dash er in flikkeren om de lego-look-alike eigenschappen van mijn dash te doen verdwijnen… Tis te triest voor woorden inmiddels, ik bedoel een beetje rammelen moet een troen doen maar harder rammelen op vlakke weg dan een BX op kasseien is toch wel te gortig! En inmiddels zijn stekkertjes en lampies overleden… Duzzz…. Biertje doen met sjippie en dashwisseltje?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Je hebt gewoon garantie?! de tering, die garage is ff niet blij!
Enneuh, mech, je weet inmiddels dat de diverse stekkertjes voor verlichting en dashboardverlichtingintensiteitsregeling ( ) gewoon aangesloten moeten worden om te werken?
EW schreef:Klopt dat ie blijft lekken zonder de verwarming aan te zetten: de verwarming wordt namelijk luchtzijdig geregeld en niet waterzijdig.
Waarom dan verwarming vol open zetten bij ontluchten koelsysteem?
Dat is eigenlijk niet nodig bij de ZX, is enkel nodig als de verwarming met een kraan in de kvs leiding geregeld wordt.
Nope! What you find inside is what you buy!
Jos van der Voort
Daarbij aangegeven dat volgens mij beide types wel passen, maar als je het verkeerde type hebt dan moet je van de bak waar de radiator in ligt een lipje afbreken.
Het “probleem” van de verschillende schroefpunten is namelijk een non-issue, omdat je hem helemaal niet vast hoeft te schroeven.
Ik heb zelf model CN6082 gemonteerd en volgens mij moet die altijd passen. Maar schiet met niet lek als het niet zo is!
Om 100% zeker te zijn moet je gewoon je probleem uitleggen aan degene waar je de kachelradiator koopt en vragen of je de ongebruikte terug mag geven. Ik heb dat zo bij TC Automaterialen gedaan en die maakten er geen probleem van. En dan nog: de extra kosten van een tweede radiator vallen in het niet bij wat je bespaart door het zelf te doen
Hier een foto van beide types. De linkse is de CN6082, de rechtse is de CN6055. Het verschil zit hem in de verstevinging tussen de twee pijpjes bij de rechtse (in de rode circel).
Merk ook de twee inkepingen aan beide zijden in het zwarte plastic (groene circels), daar zit een klipje overheen dat hij niet naar boven schiet. De doorverbinding bij de rechtse zit een van die klipjes in de weg.
De schroefgaten hebben geen functie.
En nog een tip: verwijder de foam die aan de zijkanten van de radiator zit en/of maak hem goed schoon. De stank is nu bijna weg ops:
Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?
hoeveel kost die radiator eigenlijk?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017