3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Contactslot vervangen?
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 mei 2006 12:35 PM
  [ # 31 ]

Nee er zijn meer typen. Ja extra zekeren kan geen kwaad. Alleen als de draad veel stroom trekt kan je geen zekering er voor krijgen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 22 mei 2006 01:12 PM
  [ # 32 ]
bogaard77 schreef:

Nee er zijn meer typen.

oke, weer wat geleerd. ik zal ze vanavond allebei doormeten, stekker past voor de rest wel, tevens ook twee losse draden.

Ja extra zekeren kan geen kwaad. Alleen als de draad veel stroom trekt kan je geen zekering er voor krijgen!

wat is veel stroom? Ik wil twee extra zekeringen aanbrengen, 1 voor de verlichtingschakelaar (dus de lampen) en 1 voor het contactslot. Verlichting moet toch te zekeren zijn? En als ik het goed heb dan gaat er maar een klein stroompje door het contactslot, hij hoeft toch alleen maar een relais te bedienen?

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 mei 2006 02:24 PM
  [ # 33 ]

Af fabriek ging de hele stroom voor het startrelais door het contactslot. Dat kan aardig oplopen. Vooral de piekstroom om de relais aan te schakelen.
Je lampen zitten al gezekerd volgens mij….

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 807
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 31 mei 2006 10:31 PM
  [ # 34 ]

even een update:

afgelopen weekend heb ik de gesmolten draden vervangen en de DS doet het weer. Hoe een relatief simpel klusje (contactslot vervangen) toch nog even kan duren. Vooral het terug schroeven van het dashboard is nog even werk. Het geeft wel veel voldoening om de auto zelf weer rijdend te maken, nadat je een aantal draden in de fik hebt gehad. Cool

Ik heb uiteindelijk geen extra zekeringen geplaatst, wel met een afwijkende kleur isolatietape alle vrouwtje-mannetje verbindingen vastgeplakt waar een constante plus zonder zekering aan zit om zo zeker te zijn dat bij het duwen aan de draden en het erin zetten van de klokken geen verbinding meer los zou komen.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Pope
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 18 mei 2007 04:47 PM
  [ # 35 ]

Ik heb ook recent het contactslot vervangen en wilde nog even melden dat het heel goed mogelijk is om het slot te vervangen terwijl het op het stuurslot staat. Ik kon de sleutel namelijk helemaal niet meer ronddraaien en had dus geen keuze meer. De pin van het stuurslot steekt maar een klein stukje in de stuurstang en als je alle bouten/moeren los hebt schuif je hem er zo uit!

ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 19 mei 2007 12:24 PM
  [ # 36 ]

Mijn slot was met de juiste sleutel ook geen beweging in te krijgen, leek heel veel op wat boeman schreef. Afgelopen donderdag had ik het weer, nadat het een hele tijd weg was. Dit was ook precies zoals boeman het schreef.


Toch vond ik het verdacht dat het slot er soms mee ophield, nadat ik mijn stuurhuis vervangen had. Ik dacht het zal wel de laatste druppel geweest zijn, door het sleutelen aan het stuur(huis). Tijdens het vervangen van mijn stuurhuis had ik mijn stuurslot verplaatst, zodat deze weer werkte en zodat de stuurbuis in de juiste groef van het stuurhuis paste. Die donderdag kreeg ik mijn seutel weer om, nadat het stuurslot in het slot viel. Toen ik er achteraf over nadacht, was het altijd als ik parkeerde met (iets) naar links gedraaide wielen. (In een bocht, parkeerhaven links).

Het bleek mijn eigen stomme fout geweest te zijn: Ik had de ring van het stuurslot niet netjes gelijkmatig vastgeschroefd. De pin van het stuurslot werdt daardaoor iets ingedrukt wanneer ik naar links stuurde. Het gevolg was dat ik de sleutel en NET niet helemaal in kreeg en daardoor wilde het slot niet draaien. Gisteren stuur er weer uitgehaald, gelijkmatig de ring van het stuurslot aangedraaid, probleem opgelost.

Ik wilde dit even kwijt, omdat de klachten zoveel leken op die van boeman. Het verschil bij mij was dus dat ik de sleutel er NET (ong 3 mm)  niet in kreeg. En, achteraf gezien, bij was het afhankelijk van de stand van het stuur.

Profiel  
 
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 24-02-2007

Gepost: 21 maart 2008 09:31 PM
  [ # 37 ]

contactslot is blijven hangen en staat nu horizontaal…

een veertje of zo dat kapot is????

wat kost zon nieuw contactslot en is dit makkelijk zelf te doen voor een beginnende sleutelaar :p:p

i life my live one DS at a time…

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 21 maart 2008 09:40 PM
  [ # 38 ]

De volle 220 euro voor een nieuw. Gebruikte: een pak minder.

Het mijne heeft kuren als het warm weer is, vooral als de zon op de motorkap zit. Dan maakt het wel contact maar de starter gaat niet rond.
Tip van de VTB-VAB: even een rood stekkertje tegen de plus van de batterij houden en je bent vooruit, je kunt het systeem dus overbruggen.
Het gebeurt gelukkig slechts heel weinig. Waaronder op de parking van Citromobile vorig jaar.


Vervangen: staat veel over op het forum. Als het origineel is zitten er speciale boutjes op die lastig zijn maar er is een trucje voor.

Profiel  
 
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 24-02-2007

Gepost: 21 maart 2008 10:28 PM
  [ # 39 ]

220 euro :p:p mijn god….nu ja ik rijd mijn ds dagelijk en ik het moet zo snel mogelijk opgelost zien te raken…


rrrrrr…verdorie n og aan toe

i life my live one DS at a time…

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 21 maart 2008 10:47 PM
  [ # 40 ]

En je krijgt er je sleutel niet meer uit?
Daar bestaan wel speciale smerende sprays voor.

Ik heb dat ook eens gehad, toen ik de tip kreeg contactspray in het slot te spuiten om het probleem van hierboven te verhelpen.
Die contactspray spoelde alle smering weg met als gevolg dat ik er mijn sleutel niet meer uit kreeg.

Je DS is van na ‘70? ik geloof dat de oudere contactsloten goedkoper zijn.

Profiel  
 
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 24-02-2007

Gepost: 22 maart 2008 12:24 PM
  [ # 41 ]

het is mijn vader die mme vertelde van het contactslot….

dus ik weet niet precies hoe het is verlopen SmileSmile

hij zij dat ie de sleutel er nie meer in kreeg, maar ik zie dat mijn slot ipv verticaal, het gleufje n u horizontaal staat Smile

de sleutel krijg ik er niet in…en is ook geen beweging in te krijgen

maar ik wil ook niet teveel forceren…is een ds van 74:)

i life my live one DS at a time…

Profiel  
 
kennydspecial
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007

- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
Gepost: 22 maart 2008 10:58 PM
  [ # 42 ]

hallo

Hallo ik heb mischien een oplossing .
Mijn id heeft ook kapot slot als ik draai aan de sleutel gaat de stop lamp aan . Het stuurslot werkt ook. Er zit van mij een duw knop zoals de eerste ds en id, onder het stuurslot en zo start ik mijn id

Profiel  
 
joskefox
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 24-02-2007

Gepost: 24 maart 2008 01:39 AM
  [ # 43 ]

deze middag het heuvel tijdelijk kunnen oplossen…

ik heb iets uit mijn contacslot geprutst….

ik zag dacht net hetzelfde stukje steken helemaal in het begin van mijn conctactslot, met een veertje eronder???

Smile  eigenlijk geen idee wat het is of wat dan ook, maar mijn slot gaat terug normaal…al laat ik uit veiligheid wel mijn sleutel erop steken…. Smile

effe of topic, het heeft deze avond hier gesneeuwd, en heb paar kliekjes genomen van de ds in de sneeuw….

i life my live one DS at a time…

Profiel  
 
Pope
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 03 april 2008 07:46 PM
  [ # 44 ]

Ik heb zelf ook het contactslot van mijn DS vervangen door een gebruikte, alleen had die binnen een paar maanden het zelfde probleem. Nu heb tik met wat knutsel werk een eurolock slotje aan het electrische gedeelte (zwarte ronde stuk) gezet en daar rijdt ik nou al weer ruim een jaar zonder problemen mee. Het is niet heel mooi en origineel, maar wel gratis een goed werkend contactslot.

ID uit 1972. (tot nu toe rijdend) opknap project.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook