Hallo
Bij de APK van mijn bx afgelopen dinsdag heb ik de opmerking gekregen dat de 2 voor banden binnenkort vervangen moesten worden. Nou wou ik graag weten wat is de beste band voor een bx. Michelin is het beste merk volgens mij maar wat is nu de beste keus dus niet te duur maar toch betrouwbaar en een lange levensduur.
Verder begin de auto boven de 140 heftig te trillen zo hard mag je hier wel niet maar ik moet ook soms naar Duitsland. Is dit normaal of moet die uitgelijnt of gebalanceerd worden. De banden slijten aan de buitenkant ook meer als in het midden.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Re: Nieuwe banden bx
Banden die aan de buitenkant harder slijten is uitlijning, trillen van de auto is balanceren.
Eveneens ben ik tevens ook.
Re: Nieuwe banden bx
robinrossie schreef:Hallo
Bij de APK van mijn bx afgelopen dinsdag heb ik de opmerking gekregen dat de 2 voor banden binnenkort vervangen moesten worden. Nou wou ik graag weten wat is de beste band voor een bx. Michelin is het beste merk volgens mij maar wat is nu de beste keus dus niet te duur maar toch betrouwbaar en een lange levensduur.
Verder begin de auto boven de 140 heftig te trillen zo hard mag je hier wel niet maar ik moet ook soms naar Duitsland. Is dit normaal of moet die uitgelijnt of gebalanceerd worden. De banden slijten aan de buitenkant ook meer als in het midden.
Ik had precies hetzelfde toen ik mn bx kocht, totdat de voorbanden naar achtergingen en van voren 2 nieuwe michelin engergy’s.. (uiteraard zal er ook wel gebalanceerd zijn) sindsdien zeer tevreden!
De ANWB heeft onlangs een zomerbandentest gedaan, er staat een lijst op hun site, daar kwamen verschillende merken goed uit de testen weg.
Ik heb zelf gekozen voor 4 CEAT banden van Kwikfit, deze zijn goedkoop en wat mij betreft van bijna even goede kwaliteit asl Michelin en Goodyear.
Emiel
Michelin is het beste merk volgens mij maar wat is nu de beste keus dus niet te duur maar toch betrouwbaar en een lange levensduur.
Michelin is een mooie merknaam… maar als je betaalbare banden wil, kom je uit bij Energy’s en die hebben totaal geen grip.
Voor hetzelfde of minder geld heb je veel betere banden. Zelf heb ik Fulda Carat Progresso’s, die erg goed bevallen. Lekker veel grip!
Totaal aantal Berichten: 254
- Xsara 1.6i coupe automaat
banden
Voor mij alleen maar Michelin! (vraag me niet waarom, bevalt me gewoon goed) Op mijn vorige xantia heb ik echter voor Kleber laten monteren, schijnt een soort van dochter te zijn van Michelin. Heb nu op mijn activa rondom weer Michelin Premacy.
Liever oud en Frans, dan nieuw en Japans
Ben ook bij de kwikfit langsgeweest die kwamen met bridgestones aan zijn deze ook nog een beetje goed. Later zij de verkoper weer je kunt beter michelin nemen anders stuitert je bx straks over de weg ik dacht huh… Hoezo dat. Maar michelin energy heb ik al meer minder goede berichten over gehooord die gaan het dus niet worden.
Ik zal ook nog eens naar fulda en ceat vragen.
Maar ik vondt de bekende merken al best goedkoop.
Het lastige bij Michelin is dat eigenlijk de Primacy’s erg goed zijn, maar dat die weer zo buitensporig duur zijn dat er betere alternatieven zijn.
Ik had dan ook mijn Fulda’s aangeschaft met het idee “hoe minder Franse onderdelen erop zitten, hoe beter”. Wat staat er op de wang van de band? Juist: “made in France”.
Totaal aantal Berichten: 54
- 2CV Van Clee
- 2CV AZ 1968
- 2CV Teilhol Tangara
Hoi.
Ik heb minder goede ervaringen met Michelin Energy’s. Een paar keer al bobbels (karkasbreuk) op de band. Momenteel heb ik op de BX voor Mabor banden zitten. Voordelig, en prettig soepel. Grip ervaar ik als beter dan bij de energy’s die er hiervoor op zaten.
Groetjes Eric
Van Clee Mungo 1991
Teilhol Tangara 1988
AZ 1968
AZ 1955
robinrossie schreef:Ben ook bij de kwikfit langsgeweest die kwamen met bridgestones aan zijn deze ook nog een beetje goed. Later zij de verkoper weer je kunt beter michelin nemen anders stuitert je bx straks over de weg ik dacht huh… Hoezo dat. Maar michelin energy heb ik al meer minder goede berichten over gehooord die gaan het dus niet worden.
Ik zal ook nog eens naar fulda en ceat vragen.
Maar ik vondt de bekende merken al best goedkoop.
Ik heb Bridgestone Potenza’s op de BX liggen, en dat vind ik echt topbanden!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
- C5 2.0 16v HDi Break
Dat zijn inderdaad prima banden. Wel grappig, bij de KwikFit wordt je verteld dat je onder een Citroën wel Michelin moet hebben, anders rijdt het net als een verlaagde Kadett Grote stierpoep natuurlijk, er bestaan nog wel meer banden die comfortabel zijn.
Het zijn bridgestones geworden met b-merken kwam ik nog duurder uit als met deze. Mij eerste ervaring met deze banden was niet zo denderend ik gleed meteen de eerste rontonde van de weg af, de voorkant brak uit daarna de achterkant en ik kon op een paar cm na een varkensrug ontwijken.
Maar bij de kwikfit konden ze hem niet uitlijnen ze hadden geen ruimte voor de cameras zijden ze licht dit nou aan de kwikfit of moet ik naar een citroen garage.
- C5 2.0 16v HDi Break
Je moet met nieuwe banden ook eerst een stukje rustig rijden, dat glibberige filmpje wat er op de banden zit moet er afgereden worden.
ow daar ben ik dan nu ook achter
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Energy’s zijn top wat betreft duurzaamheid, maar het woord grip kent dit bandje niet. Hopelijk gaat het je beter af met Bridgestones!
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
hmmm, hopelijk heb je ze gekocht tijdens de banden 10 daagse ?
Die is namelijk nu
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.