Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Na eerder deze week getipt te zijn over een Visa Cabriolet die voor een sloopprijs werd aangeboden, de eigenaar maar eens gebeld.
Het bleek om een Visa cabrio van `84 te gaan die op z`n minst een zeer goede basis moe(s)t zijn en dit voor zo weinig geld! Ik heb er dus welgeteld nog geen seconde over nagedacht en ja gezegd.
Zaterdagochtend de gehuurde oprijwagen opgehaald en richting Zeist getogen. Aldaar blijkt de eigenaar op één of ander gekraakt terrein van de overheid te wonen (alwaar ‘Jeroen’ van CXtreme ook woont) en daar stond de Visa (tesamen met een landrover, een ds break, een oude volvo en nog wat spul) op betere tijden te wachten. De Visa moet weg tesamen met alle autos omdat de eigenaar gaat emigreren naar Mexico.
De Visa; 1 dorpel is gaar (de andere is al een nieuwe ingelast), de carrosserie heeft diverse roestplekken waaraan gelast moet worden, de voorruit is gaar, het interieur is gaar en de motorkap + 1 voorscherm is/zijn gaar. De kap is in een zeer goede staat en de rest van de auto is ook zeker niet slecht. De motor is er een paar jaar geleden nog uitgeweest voor een volledige koprevisie.
Ze heeft een hele tijd binnen gestaan en stond sinds een paar dagen buiten.
We hebben `m dus opgeladen en nadat ik met de eigenaar heb afgesproken om binnenkort nog een keer langs te komen om de verdere details van het ruilen van mijn KPN-groene 306 break op grijs kenteken met zijn landrover te bespreken, ben ik weer terug naar Enschede gereden.
Daar aangekomen bleek het in de stalling krijgen van de Visa nog een grote uitdaging omdat deze enkele meters over een grintpad verplaatst moest worden terwijl 1 band helemaal plat en kapot is/was, dit was dus bijna ondoenlijk. Ik heb uiteindelijk de oprijwagen zo dicht mogelijk op de stalling gemanoevreerd en toen met de oprijplaten er schuin op hebben we het na bijna een uur prutsen toch voor elkaar gekregen om de Visa in de stalling te krijgen.
Wat nu? Eerst die band zien te repareren (nieuwe band erop dus) en een accu erin hangen, als het goed is, zou de motor dan willen starten.
Hierna iemand zoeken die voor een leuk prijsje kan en wil lassen i/d buurt van Enschede, dan kan al het laswerk gebeuren. Hierna de 4 nieuwe/gebruikte portieren erin en dan het interieur aanpakken.
Als dit allemaal gebeurt is, zouden we een heel eind moeten zijn, maar goed, eerst maar eens budget voor vrijmaken en rustig over nadenken en dan zien we wel weer verder.
Oh ja, het kenteken overschrijven bleek ook nog even lastig omdat de eigenaar de papieren kwijt is (hij had ze vrijdag nog), maar dat gaat goed komen omdat we elkaar binnenkort weer zien en dan zou hij de papieren zeker weer hebben.
Een kleine fotoimpressie van afgelopen zaterdag .
Let wel, de Visa ziet er erger uit dan ze is, als je er doorheen kan kijken, valt het allemaal nog wel mee (zeker voor het bedrag waar ik haar voor gekocht heb).
Iemand overigens enig idee of zo`n stickerset voor een Visa cabrio nog te krijgen is?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 527
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Volgens mij heb jij een ster in je voorruit :$ wat een mooie dametje :$ succes!!!
- C15 GV (Grand Volume)
De voorruit is helaas niet meer te redden
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
oi joi joi
ik vind het dapper dat je het er in ziet.
ik ook wel, maar tegen welke prijs en moeite is de vraag
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
- C15 GV (Grand Volume)
Je moet er doorheen kunnen kijken
Het laswerk is (voor mij, ik kan <nog> niet lassen) het meeste werk, als het laswerk + de carrosserie gedaan is/zijn, ziet ze er een stuk beter uit, met een fris interieur zal ze er zelfs van binnen goed uit gaan zien, het huidige interieur is natuurlijk helemaal niets meer!
Er hangt natuurlijk ook een financieel kaartje aan, als de auto helemaal opgeknapt is, is ze ietsje meer waard dan wat ik ervoor betaald heb. Dit is voor mij niet de belangrijkste factor, maar ook zeker niet onbelangrijk!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wow, die is toch wel ietsje verder heen dan ik had verwacht. Je hebt toch wel lef om hier aan te beginnen, top! Heel veel succes, ik zal dit topic met veel belangstelling volgen!
- C15 GV (Grand Volume)
Het gaat nog wel even duren voor er echt wat aan de auto gaat gebeuren, maar ik ga eerst een lasser zoeken en dan zien we wel hoe het verder gaat…
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leuk project! Succes.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je hebt de komende tijd weer wat te doen lijkt me , succes ermee.
zo het is nu avond. Is ie al af?
need more pics!
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris
Eens je bezig bent en het niet meer ziet zitten weet dan wel dat er nog zo’n gekke bestaan die met dezelfde hobby bezig zijn.
Succes.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hoe ben je bij deze visa gekomen?
ik kom zeker een keer kijken!
ik heb overiguns nog 2 accu`s staan van de BX die volgens mij nog wel redelijk zijn! intresse? (in 1 want de andere houd ik voor reserve)
Ik ben erg benieuwd en ik had moeite om hem voor deze prijs ook te laten staan!
kortom ik houd je in de gaten!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- C15 GV (Grand Volume)
Accu wil ik wel hebben, scheelt weer op een niewe accu… Ik moet alleen even kijken wanneer ik tijd heb om `m op te halen. Ik stuur je wel even een pb.
Leuke uitdaging om aan te pakken!.
Ik heb hier nog een rechter(uit mijn hoofd) dorpel liggen (nieuw) waar ik niets mee doe.
Interesse??
Over die sticker set.
Niet een optie om zelf te maken?
Stickers laten drukken doen wij op de zaak vrij vaak en is niet heel duur.
Iig veel succes!!
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
Ik kan je ook vast verklappen dat de stickerset die erop zit niet origineel is. Op een Visa 11 RE OPEN KAP (zoals hij officieel heet) zit namelijk een rode en zwarte bies, en er staat sowieso geen ‘cabrio’ op.
Ik ben ook bezig mijn cabrio op te knappen, maar die wil ik uiteindelijk helemaal wit hebben, vind ik een stuk sjieker staan. Voorruit kun je overigens gewoon nieuw krijgen, moet niet zo’n probleem zijn. Probeer wel de sticker boven je binnenspiegel te redden, waar de gebruiksaanwijzing van je dak op staat. En zo te zien heb je ook een nieuw interieur nodig. Ik zal wel eens kijken of ik nog wat heb liggen, ben namelijk van 2 cabrio’s 1 aan het maken, dus er zal wel ergens nog iets van spul over schieten. Enige probleem is dat ik daar niet 1-2-3 bij kan, omdat het in Heerhugowaard bij de Visa Sport Club staat.
Ben erg benieuwd naar je vorderingen!
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio