Mijn DS zakt zeer snel na stoppen. Dat begint vrijwel meteen achter, even later volgt voor.
Waar kan ik het beste beginnen met zoeken naar de lekkage?
Ook viel mij laatst op bij een andere DS dat zij voor eerst omhoogkwam, dan pas achter. Bij mij is dat omgekeerd. Hoe kan dat, hoe hoort het?
hoogteregelaars afstellen/versleten,druk voorraadbol controleren.
eerst achter omhoog dan voor: hoogteregelaars afstellen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik dacht altijd dat eerst achter omhoog normaal was, omdat de achterkant lichter is?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Snel zakken is vaak een kwestie van versleten hoogteregelaars. Ben je de laatste keer in Arnhem op de regio-avond van de DS-club geweest? Daar werd behandeld hoe je systematisch het lek zoekt.
Citroen!
Iets beter specificeren:
Na stoppen bedoel ik motor uitzetten, zolang motor draait geen opm. behalve dan dat hij veel schakeld met de pomp (elke 3 sec)
Hoevaak schakelt-ie als je het stuur in een uiterste stand duwt?
Dus helemaal naar links of naar rechts.
Rob.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ben je op de regio-avond in Arnhem geweest?
Citroen!
kort samengevat: voorraadbol controleren/vervangen. hoogteregelaars eens afstellen zakt hij daarna nog steeds snel in dan hoogte regelaars vervangen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ha, wat te doen bij de eerstkomende sleuteldag in Ewijk
‘k moet me geloof ik wel ergens aanmelden
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
Hallo ik zeg altyd is het niet gebroken laat dit.
Ik vind dat tof zelfs als ik mijn wagen start en hij oprijst; van de grond ik stap zelf uit mijn auto om dat te zien waarom alles zo vlug laten opstygeren dat is toch niet leuk alles moet nu rap rap gaan de ds; id komt van de tyd dat alles lekker traag ging.Behalve op de snelweg dan dan ging iedereen opzij als ie de snoek zag .
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Laatste poging:
Ben je op de regio-avond in Arnhem geweest?
Citroen!
Ik weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben Kennydspecial.. Het is ook wel leuk om alles rustig aan te doen met je ds maar ik heb een enkele plunjerpomp die aangedreven wordt door de nokas. Oftewel, het duurt een eeuwigheid voordat madame omhoog komt. Maar zo ben ik ook wel weer: zolang het werkt moet je er lekker vanaf blijven. Ik zou wel de voorraadbol nakijken.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
citroen23 schreef:
eerst achter omhoog dan voor: hoogteregelaars afstellen
Wat wil je daar aan afstellen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Sjaak de Bollenboer schreef:fluidphreak schreef:Ik dacht altijd dat eerst achter omhoog normaal was, omdat de achterkant lichter is?
Zal toch wel….lijkt me anders erg vreemd en heb nog nooit een DS met de voorkant eerst omhoog zien gaan
Gek genoeg doet mijn CX dat wel…
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Mijn DS doet dat ook wel hoor, eerst de voorkant omhoog. Maar ik ken er ook een paar die met de achterkant eerst omhoog komen.
Ik denk dat het te maken heeft met de volgorde van de aansluiting op de ‘vanne de secrité’. De veiligheidsklep die zorgt dat in ieder geval de remmen op druk blijven bij lekkage.
Over de verschillende bouwjaren zal er wel wat -op z’n Citroëns- mee gerommeld zijn.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nee, daar heeft het niets mee te maken. Wel met lekkages, die bij elke DS anders zijn en met een kleine of grotere speling tussen de gaffels van de handhoogtebediening en de hoogteregelaars.
Citroen!