c15 familiar
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 23 maart 2008 06:25 PM

hoi,

ik ben niet zo heel erg thuis in het c15 wereldje (heb een van zn oudere broertjes de acadiane) maar zag een tijdje geleden op vakantie dat je ze destijds nog nieuw kon kopen. nu heb ik begrepen dat de c15 tot 2005 verkocht werd in frankrijk. geldt dit ook voor de familair uitvoering?

heeft iemand enig idee wat zo’n karretje (benzine) in goede staat nog moet opleveren in la douce france? (en wat betaal je dan nog aan bpm?) misschien is het wel wat. andere optie zou zo’n lelijke berlingo zijn Very Happy

douwe

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 23 maart 2008 06:41 PM
  [ # 1 ]

Ik heb begrepen dat het erg moeilijk gaat worden om zo`n auto in te voeren omdat het een recent bouwjaar is, moet hij ook aan de eisen voldoen die dat jaar golden voor NL en dat gaat geloof ik niet lukken. Er is iemand (weet niet of dat een forumlid is) die het gelukt is, maar met heel veel moeite en hulp van Citroen Nederland.

Vergeet ook niet dat C15`s in Frankrijk hele andere waarden hebben dan in NL. Een C15 van 15 jaar oud in een redelijke staat levert daar al heel snel 1500 euro op terwijl de auto hier met moeite één derde van dat bedrag oplevert…

Tip, ze zijn in Duitsland ook verkocht (de familiale)

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 23 maart 2008 07:04 PM
  [ # 2 ]

maar in duitsland ook tot ca 2005?

ik zou wel een goed exemplaar willen hebben. dwz niet zo’n roestbende als mn eend en ja het moet ook wel een beetje aan de milieu eisen voldoen. dat is toch ook wel een beetje de insteek. het leek mij een leuker en goedkoper alternatief voor een renault kangoo in de 5 pers uitvoering.

maar als ik jou zo hoor zal het niet goedkoop worden en waarsch. een hoop ellende met invoeren. ik dacht nl dat die milieu eisen europees waren en niet alleen landelijk.

maar goed das duidelijk. dan mischien maar beter een bx break. ook toffe wagens

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 maart 2008 09:56 PM
  [ # 3 ]

In België ook tot 2005, of het de familiale was weet ik dan weer niet.
prijzen liggen tussen de 5000 en de 7500 voor een 2005.
Is de Bpm niet hoog bij zo een recente?

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Gepost: 23 maart 2008 10:05 PM
  [ # 4 ]

Het probleem is gewoon de typegoedkeuring. Omdat de Nederlandse importeur ze niet meer invoerde, is er ook geen geldige typegoedkeuring meer voorhanden en dus kan de RDW ze eigenlijk niet goedkeuren. Hetzelfde geldt voor de douane, hoe BPM berekenen over een auto waarvan geen originele nieuwprijs bestaat…

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 23 maart 2008 10:25 PM
  [ # 5 ]

Ik dacht dat Nederland net daar soepeler in was, had toch iets te maken met de EU, eens ingeschreven in een EU land kan Nederand hem niet weigeren…. Confused

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
djmoqua
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1129
Geregistreerd: 16-07-2007

- Visa 11RE S6
Gepost: 24 maart 2008 12:43 PM
  [ # 6 ]

Binnen de Visa Club is er inderdaad 1 geweest die een nieuwe C15 uit België heeft gehaald, een jaar of 3 geleden gok ik. Inmiddels heeft hij die weer verkocht en een Visa Diesel uit Duitsland gehaald.

"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 548
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 31 maart 2008 04:30 PM
  [ # 7 ]

Ik heb mijn C15e met achterbank zonder problemen naar NL gehaald.
Hij komt van het Belse leger,en alle papieren waren in orde.
Natuurlijk moest er wel heel wat aan gebeuren,technish gezien,maar toen dat alles goed was ,kreeg ik 2 jaar geleden mooi mijn NL kenteken,en heb nog steeds enorm veel plezier van het karretje.

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 31 maart 2008 04:33 PM
  [ # 8 ]
I Claudius schreef:

Ik heb mijn C15e met achterbank zonder problemen naar NL gehaald.
Hij komt van het Belse leger,en alle papieren waren in orde.
Natuurlijk moest er wel heel wat aan gebeuren,technish gezien,maar toen dat alles goed was ,kreeg ik 2 jaar geleden mooi mijn NL kenteken,en heb nog steeds enorm veel plezier van het karretje.

Ja, maar toen was uwen voiture al niet nieuw meer. Of heeft het Belgische leger ze maar een week ofwa gehad?

Test

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 31 maart 2008 04:53 PM
  [ # 9 ]

Met een CVO moet het gewoon goed gaan. Er is idd een europese goedkeuring voor en dan mag de RDW niet miepen. Je betaalt uiteraard flink wat BPM bij invoer van een redelijk nieuwe auto.

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 31 maart 2008 04:58 PM
  [ # 10 ]
mpostma schreef:

Met een CVO moet het gewoon goed gaan. Er is idd een europese goedkeuring voor en dan mag de RDW niet miepen. Je betaalt uiteraard flink wat BPM bij invoer van een redelijk nieuwe auto.

Hmm, maar er zit wel een kern van waarheid in dat als een importeur gestopt is je niet klakkeloos een kenteken krijgt.
Oudere auto’s importeren gaat dan wel goed, want in die jaren deed de importeur dat ook.

Ik denk als je een nieuwe wagen in B koopt die hier niet meer leverbaar is, je het beste dat ding eerst op een B kenteken ziet te krijgen, en dan gewoon invoert NL in. Dat zou volgens mij de meest eenvoudige klap zijn.
Maar das mijn mening….

Test

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook